Pyret10 skrev 2023-11-24 13:21:20 följande:
Ja jag hoppas verkligen det ✊🏼😁
Fy vad jobbigt med foglossning. Jag har ett stillasittande jobb så för mig går det fint att jobba på iaf utifrån det fysiska. Däremot har jag sista veckan börjat känna av min trötthet mer och det fungerar inte så bra med mitt jobb att vara trött i huvudet och ofokuserad då jag sitter i samtal hela dagarna 😊 har även börjat få sammandragningar när jag varit igång lite för mkt under en dag och om jag stressar.
Vi har också löst Att föda utan rädsla och är inne på andra vändan med den nu 😊 Jag tror att det kan göra en stor skillnad för mig den här gången om jag kan möta smärtan med de olika tekniker de skriver om och inte bli rädd för smärtan utan bli påmind om att det är en naturlig del av processen/födandet. Mina första förlossningar greps jag av panik och blev såå rädd för smärtan. Båda dom förlossningarna stannade av i flera timmar och nu först kan jag tänka att det kanske beror på det som beskrivs i boken?Att vid rädsla (pga. Vad hjärnan tolkar som hotfull situation) så behöver förlossningen avstanna så man kan fly från hotet.
Så inför den här förlossningen hoppas jag att jag inte blir så rädd. Tror att min man kommer kunna hjälpa mig bra med det 😊
Jag hoppas nu bara att hon vänt sig och annars blir det vändningsförsök. Lyckas inte det så blir det planerat snitt och då blir det ju något helt annat än vad vi föreställt oss?
Har ni skaffat allt ni behöver till bebis?
Ja, foglossningen har varit (och är fortfarande men skillnad nu när man kan ta det lugnt) väldigt jobbigt, särskilt nu när det är vinter och halt ute och man spänner sig ännu mer och halkar iväg ibland när man är ute 😓 men nu är det upplopp så snart slipper man det!
Min "lilla, lätta förkylning" blev även något helt annat när den utvecklades till bihåleinflammation 😬 så är nu inne på dag 7 med extremförkylning och värk i hela ansiktet. Sömn har man kunnat glömma. Men var till läkaren igår och fick antibiotika och kortisonnässpray så nu hoppas jag att det vänder 🙏 Hellre sjuk nu än under förlossningen!
Ja precis! Det låter ju logiskt att kroppen liksom "fryser till" och motarbetar sig själv om man spänner sig och blir rädd. Jag tror också att verktygen kan vara till hjälp! Jag har ju aldrig gått igenom en förlossning tidigare så vet inte vad jag ska vänta mig, så det kommer säkert bli allt annat än lätt att nyttja verktygen, men första steget är ju att vara medveten om dem tänker jag och försöka öva (även om det kan kännas lite krystat). Håller verkligen tummarna att du får en bättre förlossningsupplevelse denna gång! 😊
Hur går det med bebisens position? Har hon vänt sig rätt ännu? Såååå nära för dig nu 😍
Ja vi har nog införskaffat allt vi behöver tror jag! Sen har jag inte hunnit fixa färdigt allt nu när jag varit så tussig, behöver skruva ihop bedside crib:et, sterilisera flaskor, packa väskor m.m. Men jag borde ju hinna tänker (hoppas 🙈) jag, det är ju trots allt över 3 veckor kvar till bf och jag kommer säkert gå över tiden 😅