-
Jag tycker också att stegringen ser fin ut! 😍 Fortsätt några dagar till så ser du säkert skillnad! Jag tyckte alltid att mitt senaste inte såg tillräckligt starkt ut men sen efter någon dag med testande till så såg jag skillnaden tydligare! Hjärnan har ju så himla lätt att gå mot hållet att allt inte står rätt till också 🤯Syskonförsök skrev 2023-04-09 18:57:27 följande:
-
Åh NEJ vad tråkigt 😫 Det behöver ju inte alltid betyda det värsta men ofta tror jag att ens magkänsla stämmer. Håller tummarna ändå❤️Cykelhjul skrev 2023-04-10 08:56:46 följande:
Jag hade en ganska rejäl blödning samt mensvärk igår ☹️ har haft bruna flytningar ett par dagar. Så det känns som att det är kört. Får ta ett gravtest om några dagar men det känns som en evighet tills dess😭
-
Stooort grattis, så kul! Känner igen ditt namn från tidigare BIM-grupper 😍ladylovely skrev 2023-04-10 08:44:52 följande:
Smyger försiktigt in.
Har egentligen bim på fredag men testade imorse för att jag egentligen skulle ha börjat med blodtrycksmedicin. Nu törs jag ju inte det iom att är gravid.
Får vänta o se hur detta utvecklas innan jag tar kontakt med barnmorska och hur jag gör med medicinen.
Med 3 missfall i bagaget så törs jag inte hoppa högt än. Men är såklart lycklig! 😊 Bf 25 December
Hur mår ni andra ? 😊
-
Då finns det nog hopp tror jag! ❤️Cykelhjul skrev 2023-04-11 07:55:23 följande:
Tack alla vad fina ni är!
Blödningen upphörde helt morgonen efter och vet inte om den var så kraftig som jag trodde (knappt en full OB minitampong över natten) men det räckte för att göra mig rejält rädd när det började blöda. Har ju aldrig fått missfall så vet inte hur mycket det ev kan/ska blöda.
Jag tog ett rfsu test idag och strecket är mycket starkare än kontrollstrecket och sen har jag ett tidigt VUL 26e april. Så håller verkligen tummarna det tickar ett hjärta då. Jag känner mig fortfarande gravid.
Gud vad skönt att man kan ventilera och vända sig till denna grupp
-
Åh nej! Förstår verkligen oron!! Så jobbigt när det är så tidigt också så man kan inte direkt gå på symtom eller så heller, tiden går sååå sakta när man bara väntar på att få något slags svar 😫 Det är ju väldigt väldigt vanligt med blödning i tidig graviditet, så länge det inte är mängder kan man ha hopp tror jag! Håller tummarna stenhårt ❤️Syskonförsök skrev 2023-04-11 13:36:21 följande:
Hej tjejer!
idag har jag fått lite blod på pappret när jag torkat mig några gånger och är SÅ orolig. 😢 snäll säg att den lille där inne får vara kvar men fan vilken ångest. Bara att vänta och se trots full ångest. :( idag skulle eller har lillens hjärta börjat slå och imorgon är det vecka 6 om de inte tar slut här? :( aldrig fått missfall förut så svårt att veta och hade aldrig blödningar när jag väntade lillan heller...
hur har det gått för dig cykelhjul?❤️
-
Det låter ju inte som att det ska vara helkört ändå! Ja ta ett test imorgon så hoppas jag innerligt att det är falskt alarm!!Syskonförsök skrev 2023-04-11 16:14:01 följande:
Ja alltså jag har verkligen inte ens fått så de landat något i bindan och mestadels när jag kollar så är det ingenting och mer varit någon blodblandad flytning. MEN alltså ni som fått missfall förut, kan det ändå börja så här mån tro? Och sen kommer mer blödning? Eller någon annan med sån här erfarenhet där de inte varit något? Jag blödde aldrig med dottern alls!
idag känner jag mer gravsymtom än tidigare och ingen smärta i magen eller så utan bara någon enstaka stund molvär. men känt mer trötthet och ont i brösten idag, stundtals lite illamående så tokigt att blöda en dag jag börjar känna mer! Ska ta ett test imorgon för att se men kissar hela tiden så inte orkat hålla att kunna ta idag.
Jag har fått två MA (då har ju inte kroppen själv startat igång det) och två missfall. För mig har det börjat med lite rosa på pappret i någon/några dagar och sedan har det dragit igång ordentligt. Men när jag läste massor under de dagarna var det supermånga som fick en liten blödning under någon/några dagar och sen gick allt jättebra! Såå svårt att bara vänta och se 😫 -
Håller verkligen med! Hellre en ordentlig blödning om det nu är missfall som väntar, är alltid skönare med nåt slags besked än att gå och undra och analysera!!Syskonförsök skrev 2023-04-11 16:37:14 följande:
Åh men jobbigt att de kan vara så sega starter ändå! Är de missfall vill en ju typ att de störtblöder så en slipper fundera? har du kunnat se förändring på tester snabbt när de är tidigt eller är de först efter mer ordentlig blödning?
Jag minns knappt nu, men förra cykeln när jag blev gravid fick jag en miniblödning i vecka 5+0, den avtog helt nästa dag för att sedan dra igång dagen efter det, 5+2. Hade fått 2-3 på digitalt på kanske 4+3 men inte testat mer efter det. Men dagen efter att det börjat på riktigt tror jag det var, fick jag ?inte gravid? så då gick det ju ändå väldigt snabbt för alla hormoner att försvinna!! -
Åh jag hoppas det inte kommer mer nu och att allt kan få fortgå!! Som ni kämpat i så många månader så känns ju ett missfall bara för mycket!Syskonförsök skrev 2023-04-11 17:13:18 följande:Jag ställer in mig på att de kanske blir samma! jag är 5+0 idag med. Nu fick jag åter lite blod vid toabesök. Även ett par droppar i toaletten :( men så minimalt att de är som att ett kärl brustit. De kommer ingenting om jag inte går på toa, de känns lite konstigt!😅 men men, får bara se antar jag, jävla trist om de är missfall för detta tog ju elva försök😭
anonymcola - de här är ju så tidigt att en inte kommer kunna se något på ultraljud ändå så blir tyvärr bara att vänta och se! Ta ett test imorgon och kommande dagar men hålla tummarna.
Jag är lite orolig för egen del också nu faktiskt. Är plötsligt utan illamående idag och känner mig inte så värst gravid?! Vet att det kan växla lite men de här veckorna brukar vara tuffa för mig (går in i vecka 8 imorgon). Är redo för katastrof hela tiden känner jag! Även om illamående är hemskt så är det ju ett kvitto ändå på nåt vis. Kanske får ta ett test imorgon jag också, se om det ser svagare ut eller något! -
Såååå himla tråkigt 😭❤️ Så ledsen för din skull! Såklart skönt att ha något att förhålla sig till istället för att bara gå och undra men ändå, så tufft 😔 Nästa gång måste det vara er tur!Syskonförsök skrev 2023-04-12 06:34:17 följande:
Godmorgon tjejer. Blött mer under natten och fick ett hårt uppvak till dagens tester. 😭❤️?????
//
-
Självklart, här kommer länk igen 🧡
https://fb.me/g/p_GDpRZJQdNZoCXjAh/7Ce85tvN -
Och jag håller tummarna stenhårt för er också! ❤️Syskonförsök skrev 2023-04-12 15:58:17 följande:
Tack alla för sympati❤️ jag lämnar er nu men håller tummarna stenhårt att de går vägen för er allihop ❤️
-
Vad hade du för blodtryck? Har registrerat att jag också har högre än vanligt, ingen har dock sagt något men har bara tagit prover än och ska på inskrivning på måndag så ska fråga om det då. Jag brukar snarare ha väldigt lågt blodtryck tidigt i graviditeten så jag hoppas att det är något tillfälligt 😥Anonymcola skrev 2023-04-13 14:51:52 följande:
Var på inskrivning hos BM igår och fick Veta att jag har förhöjt blodtryck. Nu har jag lämnat urinprov och ska få samtal från gyn för att se om jag ska ta något för blodtrycket och gå på extra kontroller. Förstod att det handlade om att förebygga havandeskapsförgiftning som jag fick en lindrig släng av i slutet på förra graviditeten men blev lite orolig när de börjar prata om mediciner och extra kontroller. Någon som varit med om detta och där graviditeten gått bra trots förhöjt blodtryck? Det kanske låter värre än det är och jag oroar mig i onödan😅
-
Jag tog blodtryck i tisdags senast då jag var på akuten för att kolla ont i äggstocken (fick även se bebisen 😍), kanske inte optimalt att ta blodtryck då när man är lite stressad liksom. Men då låg det på 133/95 🤔 Men känns skönt att jag kan prata med min barnmorska på måndag! Och superbra att dom håller koll på dig!! Det är ju sånt som kan utvecklas till obehagliga grejer om det inte hålls i schack ❤️Anonymcola skrev 2023-04-13 18:50:48 följande:Hade 135/85, har läst mig till att det är lite på gränsen mellan normalt och högt. Min BM reagerade nog för att jag fick högt blodtryck i slutet av förra graviditeten och under förlossningen och sen att det var lite på gränsen nu också. Hoppas allt går bra för dig och allt ser bra ut med dina prover❤️
-
Lägger in ny länk till Facebookgruppen för er som vill vara med 😊
https://fb.me/g/p_EMbsUrT99bic3kNz/2dbKfBVU -
Välkomna alla som nyss plussat! Kom gärna med i vår Facebookgrupp också 😍 Den är hemlig och dold, man behöver länken för att kunna skicka en förfrågan om att gå med!
https://fb.me/g/p_G5Mcv8LTi4vxSGat/oumAdCbh -
Länk till gruppen! Välkomna 😍
https://fb.me/g/p_VQ7cR9QWugb79rbS/lQBxWEhj -
Man kan fortfarande gå med i vår grupp på Facebook om man vill! Snart tänker jag att vi stänger den för att inte bli supermånga men några fler får plats 😊
https://fb.me/g/p_cE1huJpQYSUGa5My/G1hASXLY -
Vi tar in några stycken till tänker jag 😍
https://fb.me/g/p_c2N1ki9swJ1rfKZL/3zmF4XUO