Inlägg från: missmio |Visa alla inlägg
  • missmio

Drömmer om att bli bonde (nästan)

Hej! Jag är 32 år gammal, gift och har två förskolebarn. Vi bor i en storstad, i centrum. Jag har eget företag och tycker om alla bekvämligheter så som hemleverans, hämtmat osv. 

Jag kommer från ett annat land, från en megapolis, dvs från en stad som är mycket större än Stockholm, så jag är en storstadstjej. Dock så är min pappa från en liten by, han är uppvuxen på landet och kan mycket om djurskötsel och växter. Jag tillbringade många somrar på landet i hans hemort med farföräldrarna. Så jag är (var) van vid djur och bondelivet men det var för länge länge sedan. Den största delen av mitt liv har jag bott i en storstad. 

Nu till saken - jag har hela mitt liv känt en längtan efter djur och natur. Jag älskar hantverk, jag trivs i skogen, jag mår bäst i sommarstugor, jag tycker om fiske och att plocka bär och svamp. Jag tycker om att umgås med djur så gott mina livsomständigheter tillåter det. Jag känner att jag inte lever MITT liv utan ett liv som jag borde leva. Jag skulle vilja ha ett hus på landet med kanske kycklingar, ett par getter, kanske får. Jag känner att det skulle ge min själ ro. Samtidigt har jag 0 riktig eef av att sköta denna typ av hushåll. Min man är inte alls händig. Han stödjer mig i alla beslut dock. 

Så vad säger ni som har djur - är min dröm och längtan orealistisk? Var börjar jag? Och kan en storstadstjej bli en husmor? Jag vill inte bo långt från en stad men jag vill inte ha en jättestor bondgård liksom. Berätta om era liv 🐝

• Svar på tråden Drömmer om att bli bonde (nästan)
  • missmio

Tack! Det var ett jättebra svar, det är de sakerna som jag funderar på. Frågan är om man kan ha något mellanting. Som en gård men inte så många och krävande djur. Bara tankar nu

Svar på tråden Drömmer om att bli bonde (nästan)