Inlägg från: Anonym (Inget drev) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget drev)

Mediedrevet mot Carola.

Drev. Ännu ett modeord. Hon gav en intervju, folk hade åsikter. Vi har yttrandefrihet i landet. Jag tror ingen har barrikaderat sig utanför hennes hus eller skickat hundbajs till henne.

Uttala dig inte offentligt om du inte vill att folk ska veta vad du tycker. 

• Anonym (Inget drev)
    Tom Araya skrev 2023-04-13 00:57:11 följande:
    Mediedrevet mot Carola.

Nu går det ett mindre mediedrev mot Carola efter hennes uttalande om utvecklingen i samhället vad det gäller våld och kriminalitet.

Efter kritiken ? Carola ber om ursäkt och skyller på tidning (familjeliv.se)

Efter mediernas kritik har Carola nu bett om ursäkt för uttalandet.
    Men behöver hon verkligen det?

Hur utvecklingen ser ut är väl ändå rätt uppenbar idag och även att den har påverkats av svensk immigrationspolitik!?

Det är väl ändå uppenbart vad Carola menar och att hon inte pekar ut hela gruppen invandrare som skyldiga?
    //

Varför skulle hon inte be om ursäkt om det är så att tidningen publicerat saker som hon inte sagt eller som de missuppfattat? Bara Carola vet vad hon menar. Att du blir lycklig förstår alla som läser dina inlägg här. 

Du sade samma sak om programmen på TV om kungen. Du verkar inte gilla yttrandefrihet eller granskande journalistik, om det handlar om dina favoritämnen. 

• Anonym (Inget drev)
    Kallas yttrandefrihet. 
  • Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 10:16:58 följande:
    Vem vågar stå upp för sådant som anses vara obekvämt, även om det är sant?

Vill hon ha uppdrag (och inkomst) så får hon finna sig i att be om ursäkt.
    Det gör väl de flesta normala och sunda människor, står upp för sanningen. Klarar man inte det, då är det kanske inte heller sant, det man tror på. 
  • Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 11:06:02 följande:
    Knappast, få vågar säga det som de får bannor för och åsiktskorridoren är väldigt snäv.

Vem vill riskera sin karrär och inkomst bara för att säga det som alla vet, men få vågar säga? Carola är en tramsig artist, ingen politiker eller opinionsbildare. Hon borde vetat bättre.
    Tror du blandar ihop sanning med åsikter. Att invandrare är överrepresenterade i gängkriminalitet är sant och ingen blir av med jobbet pga det. 
  • Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 11:29:54 följande:
    Det skrivs ju massvis om det hela i media, så det är inte bara en sanning som Carola kom med, utan en obekväm sanning. Sådana människor är det bäst att undvika samarbeten med.

Obekväm sanning? Nä, det är väl sådant vissa hävdar när deras sk sanningar inte tas emot väl. När man inte får dra alla invandrare över en kam och liknande. Dvs åsikter, inte sanningar. 

Det är inte kontroversiellt att säga att invandrare är överrepresenterade när det gäller gängkriminaliteten, det vet alla.

• Anonym (Inget drev)
    Anonym (Tystad av journalister) skrev 2023-04-13 12:05:30 följande:

Bra att någon tar upp detta annars hade jag gjort det.

Vad som är skrämmande är inte Carolas helt sunda och realistiska åsikter i frågan utan hur snäv åsiktskorridoren är i Sverige och majoriteten av journalisterna i våra största nyhetskanaler har reagerat och skammat henne för dessa uttalanden. Vi har ju inte ens yttrandefrihet längre utan att bli brända på bål i detta land.

Det är en skam att ingen får närma sig de svåra ämnena i och att ingen får ha åsikter om kulturkrockar och religion särskilt islam.

Jag personligen skulle kalla mig vänsterliberal och är för allas lika värde och att man ska få leva och tro på vad man vill, men nu har det gått för långt med hela woke och genusfanatismen som bara är en annan variation av diktatur och så långt från  det vakna och fria samhälle jag vill ha och leva i.

Hur många skjutningar, parallellsamhällen, våldtäkter, hedersrelaterade mord, könsstympningar, gangstrar och infiltreringar i vår svenska demokratiska kultur ska vi behöva stå ut med samt att fler och fler föredrar nazistiska partier och diktatursamhällen än att kämpa för demokrati och fred våga se världen för vad den blivit och göra konsekvensanalyser därav utan att tystas och frysas ut?

Carola har ju dessutom varit en av dem som öppnat sitt hjärta mest för flyktingar och  t o m haft flera boende i sitt hem och jobbat voluntärt vid medelhavsgränserna och tagit emot folk när de kommit av gummibåtarna. Carola vågade bara säga som det är och borde skattas för det.

Menar du att andra inte ska få använda sig sin yttrandefrihet?  Carola får säga vad hon vill men andra vill du tysta? 
  • Anonym (Inget drev)
    Tom Araya skrev 2023-04-13 13:57:03 följande:
    Nej, det är inte vad jag menar.
    Jag menar att media bör vara lite mer försiktiga med hur de framställer andras uttryckta åsikter.

Vi ska ha en fri press, de ska inte behöva tassa på tå inför vare sig folket eller makten. 

Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.