Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Robinson 2023

Tror inte det, jag har iallafall inte sett till någon.
    Har inte sett till vår kamrat som startade trådar om olika TV-program på länge heller.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-16 20:56:38 följande:

Vad tycker du om årets Robinson? Jag tycker att en person är lite för mycket i lag Nord, men annars är alla ok. 

Har dock ingen favorit i år.

Tycker att det är underhållande, dock är det där med yngre mot äldre en kass ide. De unga briljerar i stort sett i alla tävlingar. Av naturliga skäl.

Jag gillar Markus i lag syd, han får gärna vinna hela rasket. 
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-16 21:21:21 följande:
    Jag tycker också att Robinson är underhållande.

Gillar tävlingarna. Men som sagt ingen favorit.

Gränslandet är nått man kan prata massor om Glad
    Gränslandet är väldigt underhållande också men som du säger, det finns mycket att prata om där. Det får bli i morgon dock, för nu ska jag hoppa i säng. Glad
  • BeautifulLiz

Angående Gränslandet då.

Zeki stör jag mig rätt mycket på, men jag ger honom banne mig rätt i analysen av Elin. 
    Jag fattar inte, kan inte förstå, hur hon kunde offra Christina i kampen mot Zeki. Christina som räddade hennes skinn veckan innan!
    Så äckligt fult gjort.

Jag kommer sakna Christina, i Robinson gjorde hon inte så mycket kanske men på Gränslandet kom en helt annan personlighet fram.

Så nu hoppas jag på att Elin blir nästa att åka hem. Inte mer än rätt. 

Och ärligt talat så förstår jag att Zeki inte orkar med henne, det hade jag inte heller gjort. Inte mer en en kvart. Max. En pratmaskin som inte går att få tyst på med några medel? Nej, skona mig.

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2023-04-16 22:34:32 följande:
    BeautifulLiz skrev 2023-04-16 21:11:07 följande:
    Tycker att det är underhållande, dock är det där med yngre mot äldre en kass ide. De unga briljerar i stort sett i alla tävlingar. Av naturliga skäl.

Jag gillar Markus i lag syd, han får gärna vinna hela rasket. 

Jag är lite kluven inför årets säsong och har vart på väg att sluta titta men idag kollade jag ikapp igen. Är inte så extrema personligheter med den här gången och det passar väl mig rätt bra. Med undantag av Zeki och andra snubben som drog direkt när han skickades till Gränslandet har det vart rätt vänligt och utan alltför stora konflikter. Inga direkta psykopatvibbar från nån.

Nä, det här med yngre mot äldre va ju ett riktigt magplask imho. Bättre med blandade lag. Hade dom haft några riktigt starka äldre med som Pelle och Alex ifjol hade det kanske kunnat funka men inte så här. :/ 
    Nivåskillnaden blev så pinsamt tydlig i dagens (?) Robinson-tävling där Nord nästan genast började lunka tungt medans Syd sprang med lätta steg. Inte ens Erik som ju iaf vart elitidrottare och bara är 39 övertygar.

Så nu är Fabian på väg till Gränslandet. Blir intressant se hur han går ihop med Zeki mtp han dels är "nordare" dels är en stark personlighet som inte backar. Tycker Fabian har en del positiva sidor men hans självbild blir bara too much ibland. Eller är det mest sagt med glimten i ögat? Jag vet inte.
    Sen hur Pernilla ska kunna fortsätta förstår jag inte riktigt men vi får väl se.

Jag har inga direkta favoriter än men Markus gillar jag med. Fast han hänger väl lite löst som det verkar.

Jag återkommer.

Han som drog direkt, vilken dålig stil alltså. Att ta upp en plats som någon annan kunnat få för att bete sig som en barnunge vid minsta motgång. Dåligt.

Erik är väl eg rätt stark, jag får väl inte prata om dagens avsnitt ännu men men, det får vi ta i morgon.  
    Erik i det äldre laget och MArkus i det yngre, det skiljer TRE år mellan dem. 
    Konstig upplägg alltihop,

Fabian är underhållande, jag tror det bara är en grej som han håller på med. Kan bli lite mycket men jag har skrattat en hel del åt hans tokigheter.

Håller med om Pernilla, hon bidrog inte mycket i tävlingarna innan skadan och ännu mindre sen. Hon ska vila tre veckor enligt läkarna.
    De valde väl bort Fabian för att han är ett större hot kanske, och nu har jag svårt att hålla näbb om dagens avsnitt igen!

Tror jag får göra som du, återkomma! 
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-17 19:19:57 följande:
    Jag håller med dig att Elin skulle hållt Christina kvar, men förstår henne ändå att den andra tjejen var mer bågad på att gå emot Zeki. Elin kände nog stöd av den andra tjejen...glömt namnet på henne.

Men däremot vill jag att Zeki får åka hem och att han gärna tar Fabian med hem.
    Camilla tror jag att den andra heter.
    Nej, ut med Elin först. Hon är en svikare och ingen att lita på.

Sen får gärna Zeki lämna också, Fabian har jag gärna kvar ett tag till så man fpr skratta lite. 
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-17 19:24:38 följande:
    Håller med dig om han som drog direkt han hamnade på ingemans land....Han var ingen fajter utan skulle vinna Robinson enkelt vad han trott. Tycker att Zeki verkar vara likadan, men stannade kvar ändå....Men jag gillar inte hans sätt. Varför inte bara vara som dom andra deltagarna.
    Zeki är som han är, det bästa är att låta honom vara ifred. Han är ju bara otrevlig eg när Elin är på honom och bjäbbar.
    Han är ingen quitter.
  • BeautifulLiz

Jag ser avsnittet redan vid 5 på morgonen, så nu har jag nästan glömt lite vad som hände. Blandar ihop med andra avsnitt som sänts tidigare.
    Gränslandet ser jag på lunchen. Jag åker alltid hem och lunchar, bor granne med jobbet. 

• BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-18 20:17:56 följande:
    Jag tittar på Robinson halv åtta, sen tittar jag på play senare på kvällen på Gränslandet. Sitter nu och tittar på Hela Sverige bakar....sen tar jag en dusch och efter det Gränslandet
    Hela Sverige bakar? Har det börjat igen? Eller tittar du på äldre avsnitt?
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-18 20:28:49 följande:
    Det är Kändisar som bakar, Semifinal i kväll, men det är 2023.
    Ok, nej det är inte så underhållande. Jag gillar amatörerna, eller vad man ska kalla dem. Vissa är ju sjukt duktiga.
    JAg kan baka kanelbullar på sin höjd.
Svar på tråden Robinson 2023