Jhannis skrev 2023-05-26 22:16:57 följande:
Jag menar med paktandet med Amanda var att hon och Etik hade en (Typ) paktanade att slå ut alla andra för att det två skulle komma till final. Alltså Amanda och Erik var avvikande mot det andra deltagare när dem blev tu med varann. Om det är paktande eller inte vet jag inte.
Jag har missat alla gånger Amanda sagt att hon har ADHD, men man kan då inte alltid skylla på diagnoser när nåt blir fel då borde hon sagt det när hon sökte in och att hon tar medicinen så det inte påverkar spelet. En diagnos får inte gå ut över andra som inte har en aning om att man har diagnosen.
Helt klart hoppas jag med att Oskar tar hem Robinson.
Har inte sett att Amanda sagt att hon har adhd, men tänkt att hon bara måste ha det.
Jag blir så ledsen när jag ser henne för hon är så himla lik mig som ung så det väcker så mycket jobbiga minnen. Där det så lätt missuppfattas att man hela tiden vill vara i centrum men där det egentligen handlar om att det är helt omöjligt att vara tyst. Och sedan får man ångest efteråt för att man har noll filter och kontroll mellan hjärna och mun.och man vet om att alla snackar skit om en men ändå så är det helt omöjligt att ändra sig.
jag har aktivt arbetat med det i typ 20 år med enda resultat att jag får välja mellan att vara en högljudd glad och positiv glappkäft med ångest när jag blir ensam för att jag tagit över för mycket eller fokusera all min energi på att bete mig som jag korde vilket får mig att må ddåligtdär och då istället men jag slipper ångesten i efterhand.