Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023

molly50 skrev 2023-05-12 22:40:29 följande:
    Jag håller med om att det är fjantigt att det absolut måste vara en tjej som vinner.
    Det är väl den som har visat att h*n klarar av ö-livet bäst som förtjänar segern. 
    Oavsett kön. 
    Håller med dig, men på grund av paktandet så blir det inte så för det som är duktiga, kunniga åker ut av det andra som röstar för att dem är ett hot....Borde nog vara så att ni som söker in till Robinson ...Träna inte, lär er inte att göra upp eld, muskler har inge betydelse, Inte heller styrka eller kunnande i pussel eller räknande för om man ör duktig i allt så röstas man ut innan Robinson är slut.

Hoppas fortfarande att Oskar och Dennis den äldre är i Final.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-12 22:40:29 följande:
    Jag håller med om att det är fjantigt att det absolut måste vara en tjej som vinner.
    Det är väl den som har visat att h*n klarar av ö-livet bäst som förtjänar segern. 
    Oavsett kön. 
    Håller med dig, men på grund av paktandet så blir det inte så för det som är duktiga, kunniga åker ut av det andra som röstar för att dem är ett hot....Borde nog vara så att ni som söker in till Robinson ...Träna inte, lär er inte att göra upp eld, muskler har inge betydelse, Inte heller styrka eller kunnande i pussel eller räknande för om man ör duktig i allt så röstas man ut innan Robinson är slut.

Hoppas fortfarande att Oskar och Dennis den äldre är i Final.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-14 21:43:34 följande:

Jag hoppas att Pernilla åker ut ikväll.
    Jag tycker hon känns falsk och går och pratar skit om de andra.

Det hade jag också hoppats på. Den senaste veckan har Pernilla varit jobbig för alla deltagare även för sin kompanjon som hon satt fast med.

För första gången imponerade jag för Markus när han sjöng för Sanna. Det värmde i hela kroppen. Synd att han åkte till Gränslandet och ännu mer synd att Dennis den yngre åker ut från Gränslandet. Förhoppningsvis slår Markus ut Erik på Gränslandet.

Jag är så glad att det gått så bra för Oskar och Dennis den äldre. Hoppas det håller i sig.

Undrar bara varför inte alla var överens om att rösta ut Pernilla.
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-05-13 20:56:17 följande:

Efter att ha kollat på Australian survivor så har jag faktiskt lärt mig att upskatta paktandet. första säsongen jag såg australiensiska blev jag skitsur, men sedan har jag börjat gilla det. En fördel med upplägget där är att det blir aldrig personligt att bli utröstad utan det blir mer "I was totally blindsided, well played". I svenska robinsson så blir det mycket mer personligt typ "du är dålig" alt. "jag tycker inte om dig" mot den som blir utröstad. 

Jag tror att det är så i Svenska Robinson att man röstar på den som kan massor och är stark för att klara sig själva i spelet, men samtidigt tänker jag mig att man kanske inte behöver kunna saker i spelet för att vinna Robinson utan man kan glida sig fram och vinna ändå.
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-05-15 11:54:02 följande:
    Det är roligare i det australiensiska för där bryts pakterna upp hela tiden och det är en del av spelet att hugga varandra i ryggen (men eftersom att det är en del av spelet så är det inte osjysst på samma sätt som i svenska). Svenska paktandet är mycket tråkigare, ett stort gäng lierar sig första veckan och om inget särskilt händer så håller de ihop till slutet och blir spännande först när det är typ 4 kvar. 
    Håller med dig.
  • Jhannis

Måste bara säga att Dennis den äldre är en riktigt go Nallebjörn Skrattande

Oskar verkar vara på tok för snäll med att ge bort båda sina samtal till Sverige, men ok han är immun och klar för finalen och har ett hjärta på rätt ställe. 

Pernilla fortsätter med sina små elakheter. Hoppas hon åker ut i veckans tävlingar då ingen mer får komma till Gränslandet.

Av Amanda, Erik, Millan och Markus så vill jag att antingen Markus eller Millan kommer in på finalveckan.

Det lär nog bli i Finalen Oskar och Markus, men jag skulle hoppas på att Dennis den äldre vinner Robinson 2023.

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-21 22:19:18 följande:

Förstår inte riktigt hur de tänkte när de röstade på Elin.
    Nu klarade hon sig ju kvar tack vare duellen.
    Men ser de henne som ett hit eller så?
    Jag hade hellre sett att de hade röstat på Pernilla nu när Chris blev immun. 

Deltagarna sa väl åt Elin att om dem alla röstar på henne då får hon duellera och att hon skulle ta Camilla. Elin visste om på Örådet att hon skulle få mest röster så det ingick i planerna.

Jag hade också velat att dem röstat ut Pernilla, men det vågade inte för om hon hade fått välja vem hon ska duellera mot så hade det blivit Sofi. 
    Vi får hoppas att Pernilla åker ut snart.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-22 17:45:24 följande:

Asså jag hoppas jag inte sabbade tråden för er andra nu för det va inte min avsikt alls. 

Peace out! 

Nej varför skulle du ha sabbad tråden. Hoppas du inte är lessen mer Kram
  • Jhannis

Jag har inte skrivit på flera dagar....Vågar knappast för det var någon i tråden som tyckte jag var gnällig och att det var därför ingen skrev, så jag har hållit mig undan en längre tid.

• Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-23 12:44:22 följande:
    Sabbat för jag ibland blir för intensiv och jobbig med mina långa inlägg. Tack för att du bryr dig, fina Jhannis! 😉
    Jhannis skrev 2023-05-23 00:14:20 följande:

Jag har inte skrivit på flera dagar....Vågar knappast för det var någon i tråden som tyckte jag var gnällig och att det var därför ingen skrev, så jag har hållit mig undan en längre tid.

Har ju egentligen dragit mig ut tråden men måste besvara det här inlägget från dig då det gjorde riktigt ont läsa det. 😢 Som du och förhoppningsvis alla förstått drar jag mig inte ur tråden för jag har nåt otalt med er som deltar i den. Jag uppskattar er alla och du Jhannis är ju en av Robinson-trådarnas stöttepelare som verkligen skulle saknas om du inte va med. Visst har du återkommande nämnt det är lägre aktivitet i tråden än du skulle önskat MEN inte är det nåt jag stört mig på. 😉

Jag har alltid uppskattat dig i Robinson-trådarna och även andra trådar som Farmen och Sveriges mästerkock och jag är övertygad även många andra gör det. Inte fan tror jag det är nån som inte skriver pga dig utan tvärtom är ju du en av dom som håller i gång tråden med läsvärda inlägg och sjysst attityd. 👍🏿 Oftast håller jag med dig i stort, ibland inte men så ska det ju va i ett diskussionsforum. Olika tankar och åsikter bryts mot varandra och gör det intressant läsa och skriva i såna här trådar.
    Uppskattar också du alltid vart vänlig mot mig när jag vart sorgsen. ❤️

Så bästa Jhannis, va inte ledsen. Ta inte kritiken du fick sååå hårt utan fortsätt bidra till den här och andra trådar. Jag och andra gillar ju dig, jag svär. 😊

Kram från flygrl 🌼❤️🍀
    (som skrev det här under min lunchpaus för det gör ont se en vän ledsen!)

Tack du är så snäll och omtänksam flygrl Solig 
    Jag ve att jag ibland låter gnällande när jag hoppas på att få sitta och prata här en stund, men måste inse att alla som är med i tråden inte har tid eller ork att sitta varje kväll på familjeliv. Nej jag tar det inte så hårt att en person skriver nedlåtande. Jag bad den personen gå ur min sida och skaffa sig en egen sida så han/hon slapp se vad jag skrev. Glad

Tack än en gång kära flygrl för din omtänksamhet.Hjärta {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Robinson 2023