Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023

molly50 skrev 2023-05-23 13:03:39 följande:
    Ja,så kanske det var,ja.

Ja,jag hoppas också att Pernilla åker ut snart. 
    Hon har bara glidit på en räckmacka och är falsk och snackar skit om de andra.
    Det är inte en värdig vinnare,i mina ögon.
    Skönt att Chris åkte ut också.
    Skulle gärna se att Oskar fick stå i final. 
    Jag håller med om att det var skönt att Chris åkte ut, man vet inte riktigt var man har honom.

Håller tummar och tår att Oskar vinner hela Robinson.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-23 13:20:28 följande:
    Bry dig inte om det. Jag tycker d inte du är gnällig.
    Tycker man det så behöver man väl inte läsa i tråden.
    Det skrev jag åt personen.
  • Jhannis

Det blir spännande och se vem som gick vidare av Oskar och Sofi.
    Hoppas Oskar gör det.

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-24 19:57:24 följande:

Gud vad jag stör mig på Pernilla! Hon ska bara trycka ner Amanda hela tiden.
    Tur att Elin sa ifrån.
    Jag hoppas att Pernilla åker ut nu på Plankan.
    Och även Sanna. 

Håller med dig.
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-25 12:04:19 följande:

Vad orolig jag var för att Oscar skulle åka ut i gårdagens tävling. Tur han klarade sig, men trist för Sophie som dessutom var överlägset bäst i första tävlingen.
    Att ha kommit så här långt i tävlingen utan att ha gjort upp eld en enda gång, som Pernilla, är lite anmärkningsvärt, speciellt som man vet att såna tävlingar kommer.

Elin och Oscar önskar jag se i final. Inte Pernilla som tredje där.

Jag vågade knappt titta så orolig var jag att Oskar skulle åka ut. Verkligen tur att han klarade sig.  Helt klart trist att Sofi åkte ut.

Jag vill också ha Oskar och Elin i final
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-25 21:06:16 följande:

Vilket bra nästsista avsnitt! Plankan är klassisk och bra, men att Elin åkte ut gillade jag inte alls då jag önskat att hon varit i final. Däremot gillade jag att Oscar tog första finalplatsen.
    Det bästa var ändå hur sista örådet gick till. Så bra att de utröstade och Oscar skulle rösta på den de ville se i final istället för vem som skulle åka ut. Dessutom att de två andra fick göra upp i en duell tycker jag är jättebra. 
    Jag tror att Amanda tar den sista finalplatsen för hon är så stark i armarna, men en sekunds ouppmärksamhet räcker. Jag hoppas i varje fall att hon tar den.
    Jag hoppas att Oscar vinner alltihopa.

Det var verkligen ett bra avsnitt. Men jag blev lessen när Elin tappade balansen för jag ville att hon skulle vara med i finalen.

Oj vad Pernilla försvarade sig när frågor ställdes, hon kan inte stå för vad hon sagt. Jag hoppas verkligen hon förlorar duellen.

Heja Oskar hoppas du vinner.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-25 22:42:10 följande:

Jag förstår inte hur de tänkte när de röstade fram Sanna till finalen.
    Hon är inte mycket bättre än Pernilla.
    Visst är hon stark och så. Men hon har också snackat skit,paktat och varit falsk.
    Jag hoppas Amanda går till finalen och att Oscar tar hem det.

Det som röstade hade bara tre val och alla har umgåtts mer med Sanna än Pernilla och Amanda. Det fanns som ingen att välja på.  Jag gillar inte heller Sanna, Pernilla eller Amanda, men någon måste med till finalen. 
    Håller med om att Sanna paktat och varit falsk, men det har alla tre tjejer gjort

Hoppas verkligen att Oskar tar hem Robinson.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-26 12:28:57 följande:
    Jag vet inte om jag kan hålla med om att Amanda har paktat och pratat skit.
    Hon hart väl sina sior hon med,men hon har i alla fall varit ärlig.
    Och hon har varit öppen med att hon har adhd,vilket kan förklara en del av hennes beteende.
    Men jag ser helst Oscar som vinnare.
    Jag menar med paktandet med Amanda var att hon och Etik hade en (Typ) paktanade att slå ut alla andra för att det två skulle komma till final. Alltså Amanda och Erik var avvikande mot det andra deltagare när dem blev tu med varann. Om det är paktande eller inte vet jag inte. 

Jag har missat alla gånger Amanda sagt att hon har ADHD, men man kan då inte alltid skylla på diagnoser när nåt blir fel då borde hon sagt det när hon sökte in och att hon tar medicinen så det inte påverkar spelet. En diagnos får inte gå ut över andra som inte har en aning om att man har diagnosen.

Helt klart hoppas jag med att Oskar tar hem Robinson.
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-05-26 23:05:46 följande:
    Har inte sett att Amanda sagt att hon har adhd, men tänkt att hon bara måste ha det.

Jag blir så ledsen när jag ser henne för hon är så himla lik mig som ung så det väcker så mycket jobbiga minnen. Där det så lätt missuppfattas att man hela tiden vill vara i centrum men där det egentligen handlar om att det är helt omöjligt att vara tyst. Och sedan får man ångest efteråt för att man har noll filter och kontroll mellan hjärna och mun.och man vet om att alla snackar skit om en men ändå så är det helt omöjligt att ändra sig.

jag har aktivt arbetat med det i typ 20 år med enda resultat att jag får välja mellan att vara en högljudd glad och positiv glappkäft med ångest när jag blir ensam för att jag tagit över för mycket  eller fokusera all min energi på att bete mig som jag korde vilket får mig att må ddåligtdär och då istället men jag slipper ångesten i efterhand. 
    Jag undrar om det alltid är ADHD när man är i centrum eller vill vara i centrum? Många tillfällen när man är många och det verkar att inge har nått att säga så vill man liva upp vännerna och då babblar man på, men frågan är är är det för att man vill väcka situationen eftersom den verkar tråkig? Jag är pratglad, men kanske inte den som vill stå i centrum, men är glad om någon väcker tystnaden....Bara en fundering så här på natten. Glädje, Sorgsenhet behöver inte ha en diagnos.
  • Jhannis

I kväll koras vinnaren av Robinson. 

Hoppas bara att Pernilla förlorar mot Amanda i duellen.

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-28 21:59:20 följande:

Grattis till Oscar som vann. Den värdigaste av de som var i final. 

Oskar var en värdig vinnare, men det var en spännande final.
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-28 22:20:03 följande:

Yes, Oscar tog det. Tycker han inte bara är värdigast av dem i final utan av alla. Så otroligt kunnig kring allt kring friluftsliv och överlevnad, ödmjuk, lärt ut massor till övriga och kört rent spel hela tiden. Såå värd segern!

Men som de andra körde på! Alla var vid elden samtidigt och även om Pernilla var lite efter där så var de så otroligt jämna. Jag hoppades, hoppades och hoppades att Oscar skulle ta det. Jag började ändå känna att om Pernilla som närmare 60-åring tar hem det där så är hon inte ovärdig hon heller. Hon har då lyckats få alla att tro att hon inte är något hot och inte därför blivit utröstad trots att folk ogillat henne. När jag nu skulle se hur gammal hon är såg jag att hon också är bara 50 år, alltså jämnårig med Sanna. 

Vilken spännande final! Bra och omväxlande. Inget pussel eller annan hjärnaktivitet visserligen, men just pussel kan göra att det blir så stora skillnader och det är ingen spännande final om det blir jättestora avstånd för en eller två går bet på pusslet. 

Skulle ni förresten kunna tänka er att delta i Robinson nu eller tidigare i livet? Aldrig i livet för mig, inte heller som ung. 

Håller med i det du skriver. Det var en spännande final, men jag höll hela tiden på Oskar så jag tjoa här hemma när han vann.

Jag skulle inte kunna vara med då jag har väldiga besvär av min fibromyalgi. Och så börjar jag närma mig 70 år så jag skulle inte ens bli antagen Glad
    För det 3:dje så skulle jag inte våga flyga så långt då jag är flygrädd.
    Och så gillar jag inte intriger som det ofta blir i sociala spel.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-28 23:38:27 följande:
    Ja,verkligen! Var nästan rädd att Sanna eler Pernilla skulle ta det ett tag.
    Men skönt att ingen av dem vann. 
    Jag var också orolig när Oskar inte fick bollen att gå direkt i laburinten eller vad man kallar denna grej för.

Var lite orolig att Sanna skulle ta vinsten, men som tur att Oskar kom och tog vinsten.
  • Jhannis

Vill tacka er alla som var med i tråden jag startade och jag hoppas att vi fortsätter att skriva till höstens Robinson.

Hoppas ni får en skön och varm sommar Solig

Svar på tråden Robinson 2023