Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2023

flygrl skrev 2023-04-28 02:14:26 följande:

Och nu är jag här.
    Glad
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-04-28 23:24:27 följande:

Har en fråga till FL Vill ni verkligen har kvar era medlemmar som skriver via dator eller satsar ni endast på folk som kör familjeliv via sina mobiler....Det gåt inte att läsa svar på dator när någon skrivit . Texten blir oläslig för att kunna cittera eller svara.......Får jag inte ett svar på några dagar så lämnar jag som så många andra FL

Jag ser också allt hur bra som helst.
    Så jag hoppas du orkar ge dig till tåls och vänta på den nya versionen av FL som snart ska komma.
    Så jag hoppas verkligen att du inte lämnar. 
    Du skulle bli saknad, 
  • molly50

Jag kanske missar även kvällens avsnitt då vi är bortbjudna på Valborgsmiddag hos mina svärföräldrar. 
    Men jag får försöka titta ikapp det sen. Glad

• molly50
    Jhannis skrev 2023-04-30 13:57:23 följande:
    Ja många är ute i kväll och firar Valborg. Vi får diskutera mer nästa vecka. 
    Trevlig Valborg!
    Tack detsamma! Men vi blev hemma ikväll då svärföräldrarna kände sig lite krassliga idag.
    Så jag kanske hänger med ändå.  Flört
  • molly50
    Anonya skrev 2023-04-30 20:32:51 följande:

Jag valde med förnuftet. Åt alltså på den inglasade altanen så det var skönt. Bra val, för blev sedan mulet och då blev där kallt. Har hunnit se på Robinson också, men inte Gränslandet. 

Skriver troligen mer sedan när programmet sänts. Jag tycker inte man ska vänta med att diskutera tills någon/fler/alla sett programmet. Före det sänts i tv ska det såklart inte diskuteras här, men efter det så får helt enkelt den som inte sett programmet hålla sig härifrån om den inte vill veta vad som händer. Annars blir det så trögt och andra låter bli att läsa och skriva. 

Jag valde att äta inne. Men vi satt ute och grillade och solen värmde faktiskt litegrann. Glad
  • molly50
    Kvittning skrev 2023-04-30 21:19:11 följande:
    Amanda om någon har inte spelat någonting. Däremot är hon naiv i att inte förstå hur hennes öppenhet påverkar omgivningen med att först dennis och sedan erik börjar falla för henne. Och det är så uppenbart för alla att de gör det att de inte fattar hur omedveten hon själv är om det. Och eftersom att alla andra spelar ett spel så utgår de från att hon också gör det.
    Jag börjar tro att det ligger något i det du säger.
    Men jag tycker att Amanda var lite feg som valde att lämna istället för att stanna kvar och kämpa om en immunitet. 
    Jag förstår att hon blev besviken av de andras falskspel.
    Men jag tycker ändå att hon borde ha valt att kämpa vidare. 
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-01 00:44:15 följande:
    Jag håller med dig att Amanda var feg som lämnade (hon har ju talets förmåga) såg att hon ändå kommit till Gränslandet oavsett att hon valde att lämna själv.

Tyckte att Erik blev mer social med det andra när Amanda for. Dom två har nog inte tänkt hur dem tagit avstånd av det andra när dom klistrade sig med varann.

Dennis, Pernilla, Camilla och Chris har förklarat varför dem la sig i tävlingen så både Erik och Amanda borde ha förstått istället för att bli arga....Nå jag tror att Erik i alla fall förstod.

Trist att Dennis åkte ut på Ö-rådet och hamna med Amanda på Gränslandet....Önskar bara att Dennis den äldre och Dennis den yngre och Oskar kommer tillbaka till Robinson, men om jag hört rätt så är det bara två som kommer tillbaka
    Ja,det såg jag med.
    Kanske får hon chansen att reda ut saker och ting med Dennis d.y nu då när även han kommer dit.

Ja,Erik verkade bli mer social med den andra nu.
    Men jag börjar tro att de helt enkelt inte har tänkt på att de kanske har avskärmat sig lite från de andra och att det har tolkats som att de spelar ett spel.

Jag kan,i och för sig hålla med Amanda om att de borde ha pratat med henne och Erik direkt om de tyckte att de betedde sig illa på något sätt,istället för att köra med det fulspel som de gjorde nu. 
    Men när det nu ändå kom fram så borde Amanda ha stått på sig lite mer och inte bara lämnat. 
    Jag förstår att hon blev ledsen och besviken.
    Men kanske borde hon ha tagit chansen att försöka reda ut allt när hon nu fick möjligheten istället för att bara lämna.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-01 13:27:30 följande:
    Jag kan förstå Dennis den yngre att han ville ge igen åt Amanda eftersom dem fick fin kontakt med varann när dom var i lag yngre. När sen Amanda valdes till det äldres grupp då glömde hon totalt Dennis och visade bara sin uppmärksamhet mot Erik...Typ svartsjuka från Dennis och han agerade på det sätt han gjorde...Helt ok tycker jag.  Amanda hade bordat stanna kvar och prata om detta istället för att gå. Och jag tycker det var fel att Amanda fick komma till Gränslandet då hon valde att gå.

Jag hoppas inte att Amanda försöker linda sitt finger med Dennis på Gränslandet eftersom hon har lovat Erik att dem ska träffas efteråt. Ingen ska leka med två människors känslor. 
    Jag flrstår också att det är jobbigt för honom.
    Men samtidigt så borde ju alla vara införstådda med att det är en tävling när de beger sig dit.

Ja,jag tycker också det är fel att hon fick komma till Gränslandet när hon självmant valde att lämna.

Ja,leka med andras känslor är ju alltid fel.
    Frågan är om det är det hon sysslar med eller om hon kanske är naiv nog att inte förstå hur hennes beteende påverkar andra. 
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-01 18:17:47 följande:
    Ja det är frågan om hon är för naiv för att förstå. Jag tror säkert att Amanda är en snäll  fin person, men jag förstår även Dennis att han blev besviken på henne när hon blev efterhängsen på Erik.
    Ja,det kan mycket möjligt vara så att hon är för naiv för att förstå det.

Ja,det förstår jag med. Men hon och Erik är ju bara vänner.
    Men jag förstår också att han känner sig besviken över att hon bad Erik välja honom till deras lag för att sedan hänga med Erik.
Svar på tråden Robinson 2023