BF januari 2024
BF 3/1-24
inga barn sedan tidigare
Ej planerat!
Älskar min sambo! Jag längtar mer efter barn än vad jag trodde för några dagar sedan? plussade i söndags (23/4), cykeldag 26! Jag har egentligen en cykel på 29-31 dagar men tror jag har ganska tidig ÄL, kanske redan runt cykeldag 10-12. Digitalt test sa 2-3v i tisdags (25/4).
Vet inte vad jag ska göra. Första taken var abort men snabbt kom tanken ?varför inte??. Diskuterar med Sambon men det är svårt, han känner sig inte redo men säger samtidigt att det bör hända någon gång mellan nu och 5 år framåt. Vi fyller båda 25 år i år.
Så mycket känslor! Vill bara vara glad men känns så ovist när den övertygande känslan inte finns hos båda direkt (än I alla fall).
Är det vanligt att det inte känns perfekt direkt?
Tanken att behålla gör mig glad, varm och förväntansfull! Abort gör mig bara ledsen även om jag håller med sambon om att det passar bättre om några år med allt annat som pågår i livet just nu.
Jag skulle kunna tänka mig fortsätta och låte ödet bestämma, är det rätt så är det. Om missfall är jag inte inställd på att försöka igen även om vi inte ens försökte denna gången.