MatildaLS skrev 2023-05-04 08:31:34 följande:
jag är 27 år och min sambo fyller 28 år, varit tillsammans i 3 år och detta är första barnet men andra graviditeten! vi fick ett missed abortion våren Förra året, graviditeten avstannade i v. 7+6. Hade en dålig känsla hela graviditeten + fick spottings till och från från vecka 5+0. Detta har ju tyvärr satt sina spår i mig med oro om att jag återigen går runt gravid men att det är dött i magen? är i vecka 6 (5+1) idag, hittills inga spottings På papper eller trosor!
denna graviditeten var helt oväntad och oplanerad men lika välkommen för det! Mina symtom är att jag har mycket växtvärk, illamående till och från, väldigt ömma bröst och bröstvårtor, spindelnät på brösten, trötthet, gråter en hel del och har ett väldigt sug på juice och citron! Kunde inte låta bli att testa igår igen, förra veckan(26/4) fick jag 2-3 veckor på clearblue och igår en vecka senare fick jag 3+ och sträcket är vääääldigt starkt på det andra Testet! Känns ändå skönt att se att det ökar trots eftermiddagsurin.
Ska bli kul att följa er alla! Håller tummar och tår för oss
Jag fick ett MA min första graviditet och var precis som du superorolig när jag blev gravid igen men allt gick jättebra och han är drygt 2 år nu :) Min barnmorska sa då (helt ovetenskapligt) att hon hade en känsla av att många första graviditeter blir missfall men att det i senare graviditeter går felfritt, som att kroppen måste öva sig en gång. Hjälpte mig lite i alla fall!