Lilja3389 skrev 2023-05-31 22:30:51 följande:
Hej,
ni som har barn sedan innan, har era syntom varit olika såhär i början av graviditete?
med mitt första barn mådde jag skit, spy va en daglig rutin under första trimesten.
nu känner jag infe av något, mer än extrem trötthet och ön i ländryggen.
för 13 år sedan va jag gravid och gjorde en sen abort. där jag inte märkte något. Jag var 18 år och har aldrig ångrat den, fick min livs chock när detta kom fram.
men nu känner jag mig nojig att jag inte känner något. innan vi fick värt första barn så hade vi ett MA som upptäcktes på kub. De hade avstannat v6/7. Därför har vi bokat in privat vul, för jag känner att jag vill veta tidigare. är först 19/6, vilket känns långt bort.
För mig har det varit lite olika: med första mådde jag nästan inte illa alls (pyttelite v 8-11 typ), kände tydligt i brösten väldigt tidigt, men annars ingenting. Andra mådde jag mer illa, men kände verkligen inget annat. Tredje mådde jag också illa, och tror inte jag känner något mer utöver det. Har alltså inte kräkts och hållt på, bara illamående och blivit äcklad av mat.
Nu med fjärde har jag ganska mycket molvärk än så länge, och jag känner hur det spänner i brösten. Är bara i v 6 än, så mycket kan ju hända dock.
Håller tummarna för att allt ser fint ut för er! Måste varit en verbal upplevelse med MA