BF januari 2024
Hej!
35 år och första graviditet. Vecka 7+3 (tror dom) så borde landa på januari om jag räknar rätt.
Har varit otroligt mkt upp och ned såhär i början.
16/5 positivt graviditetstest.
20/5 började jag blöda och fick åka in akut, Vul och blodprov. De trodde på vecka 4, såg inget på vul. (Blöder då med klumpar och allt i ca en vecka)
22/5 ringde en läkare och sa att det tyvärr inte var ett bra besked då hcg endast gått från ca 700-900 på två dagar. De skulle följa mig för att utesluta utomkveds. De bad oss avboka inskrivning hos mvc.
26/5 andra vul och det fanns nu en liten tom hinnsäck. En läkare förklarar att det INTE kan utvecklas till en graviditet och att de endast följer mig för att utesluta utomkveds.
30/5 tredje vul och de sa nu att hcg börjat gå upp som det ska (först till 3000 och sedan 9000) samt att hinnsäcken växt. Men fortfarande otydligt om det var något där inne.
9/6 (idag) fjärde vul och nu finns det en liten på 1cm+ med hjärtslag :) och hcg på 75k+
Så från "detta går inte" av två läkare till att det nu verkar gå trots allt! Vi ska nu boka in en ny inskrivning på mvc.
I övrigt så plussade vi efter första försöket (med ägglossningstest). Är i stadiet av konstant illamående och ska nu testa lergigan. Hoppas på att det hjälper!