• caruso2022

Helt tagen av en äldre man. Vet inte vad han känner.

Hej,

Jag började på nytt jobb för 2 år sedan och trivs verkligen jättebra.
    För ca 1 år sedan fick jag upp ögonen för en man på jobbet. Jag förstod inte riktigt själv först vad som hände men det sa pang för mig. Jag blev mycket attraherad av honom.
    Han är 25 år äldre än mig. Jag är 30 och ser väldigt bra ut. Märker att jag får uppmärksamma blickar från män i min omgivning. Han är 55.

I början ?spanade? jag en hel del på honom på jobbet (inte överdrivet, men tror han märkte). Svårt att inte vila ögonen på honom. Jag förstod att han ganska tidigt förstått att det kanske fanns ett intresse hos mig. Men jag vågade inte agera på det av flera anledningar, men framförallt då jag var såpasst ny och sen även att jag inte känner honom jätteväl. Man vill ju inte vara den creepy typen som inte förstår gränser.

Upplevde nog lite i början att jag såg honom men han såg inte mig. Efter sommaren så började han smått och diskret titta på mig. Vi hade då kanske konverserat 2 gånger.
    hösten förflöt och jag märkte att han ?smyg/små tittar? på mig. 

I november förra året kom han till mig i ett jobbärende. Jag var under denna perioden ganska nervös av att prata med honom, dels som ny på jobbet men givetvis också för jag var så attraherad av honom. Han märkte det är jag övertygad om. När han kom till mig den gången pratade vi om jobbärendet när han sedan ger mig vad jag uppfattar som en ?het? blick. Han tittade på mig och spände ögonen i mig, det gick liksom inte att ta miste på. det var inte obehagligt på något sätt men som såpass ny som jag var så vågade jag ändå inte agera på det. 
    Jag har en kreativ fritidssyssla som jag är duktig på och som det blev känt på jobbet att jag är. Han kom till mig och ville beställa. När denna var klar frågade jag honom om han ville att jag skulle ta med mig den till jobbet nästa dag så det bara var för han att ta med sig den hem. Han frågade då om han kunde komma till mig och hämta den på helgen. Det gick bra sa jag. Han kom på helgen och hämtade. Jag var så nervös och vågade inte heller då agera. Vi konverserade lite innan han gick.

Märkte att han ?smyg/små tittade? på mig på luncherna på jobbet och om han gick förbi mig i korridoren.
    i början av året var jag tvungen att gå till honom i ett jobbärende och det märktes att vi båda var nervösa. Lite ?stel? känsla mellan oss. När jag skulle gå märker jag hur han tittar ?diskret? på min kropp uppifrån och ner. Det var så uppenbart. Jag sa inget utan gick därifrån.

I förra veckan satte han sig faktiskt vid mitt bord på lunchen vilket aldrig har hänt och vi pratade. Han verkar jättegullig och det var inte lika nervöst mellan oss. När han tittade på mig och i mina ögon kändes det som om han såg rakt igenom mig. Hans intensiva blick som tittade mig i ögonen och jag älskade det. Och hans varma leende. Det var stark för mig Och jag kan väl bara hoppas att han upplevde detsamma. Vi pratade lite alltmöjligt och det var ett fint samtal. Jag var inte lika nervös som innan.

Jag vet bara inte vad jag ska tro. Vi liksom tittar mest på varandra, men ingen gör direkt något. Eller han tittar mest nu. Jag är så rädd att uppfattas vara för ?på? så jag har väl undvikit lite att titta på honom när han ser det. Jag vet att han har förstått men ingen av oss säger något.

Vi söker inte varandra i jobbet nämnvärt, egentligen bara om det är jobbrelaterat. Vi har inte heller pratat så mycket än. Första riktiga konversationen jag hade med honom får man väl ändå säga var förra veckan. 

Men jag blir galen inombords. Vad tänker en man i hans ålder om att en 25 år yngre kvinna visat lite diskret intresse?
    Vad menade han med den blicken förra året? Vad menar han med sitt smygtittande? Ja frågorna är många.

Får väl också lägga till att jag har givetvis hållt käft och inte bekänt vad jag än så länge ?känner? för honom. Jag är väldigt noggrann på jobbet att agera professionellt och är glad idag att jag inte agerat impulsivt som ny (dvs inte sprungit in och ut till hans kontor, inte lagt till honom på sociala medier, inte försökt förföra honom etc). Han är så rasande vacker och jag känner mig helt förtjust i honom. Vill bara titta på honom i timmar. Vill ha en sådan vacker man i mitt liv.

Men mina självtvivel gör att jag inte vet vad jag ska tro. samt att tecknena han gett mig finns kanske men det behöver vara tydligare för att jag ska veta om jag vågar agera på det eller om det är dags att gå vidare.
    Jag vill bara känna mig mer säker i hans närhet. Vill visa honom mitt bästa jag. Blir så lätt att jag tänker ?vad skulle han se i lilla mig??. ?han ser väl mig som en yngre förtjust liten tjej bara?. Men jag är faktiskt 30, en vuxen kvinna.

/ en förtjust kvinna

• Svar på tråden Helt tagen av en äldre man. Vet inte vad han känner.
  • Anonym (Hjärta)

Tja, du, det är ju omöjligt att veta. Kanske han är jätteattraherad av dig, kanske du bara inbillar dig alla heta blickar. 

Eftersom  det är på jobbet gäller väl bara att ta det försiktigt och inte gå framåt för fort (både ifall han inte är intresserad och det blir konstigt mellan er, eller om han är intresserad och det blir en jobbflirt).

Är ni båda singlar?

• Anonym (Är 47)
    Anonym (Hjärta) skrev 2023-04-26 21:28:11 följande:

Tja, du, det är ju omöjligt att veta. Kanske han är jätteattraherad av dig, kanske du bara inbillar dig alla heta blickar. 

Eftersom  det är på jobbet gäller väl bara att ta det försiktigt och inte gå framåt för fort (både ifall han inte är intresserad och det blir konstigt mellan er, eller om han är intresserad och det blir en jobbflirt).

Är ni båda singlar?

Är själv 47 och hade jag vart singel så hade verkligen uppskattat att di som yngre tar det första steget! Vi äldre män vill nämligen inte ses som creepy! Han är helt klart intresserad så våga make a move!
    Lycka till!
  • Anonym (Är 47)

Råkade ju citera fel!!

Är själv 47 och hade jag vart singel så hade verkligen uppskattat att di som yngre tar det första steget! Vi äldre män vill nämligen inte ses som creepy! Han är helt klart intresserad så våga make a move!
    Lycka till!

• Anonym (HS)

Jag är snart i den åldern, och det händer att yngre kvinnor uppträder som du, och jag tycker det är supercharmigt och jag blir alldeles varm inombords om det är rätt person. Dock tar jag inte något första steg då jag absolut inte vill vara påträngande.

Så om du vill ha mer får du själv se till att det blir gjort. Kolla dock upp att han är singel först.

• Anonym (Ida)

Spännande. Tycker verkligen du har gjort allt rätt! Verkligen bra att inte vara för på! Tror definitivt han är intresserad. Antingen vågar han inte på grund av åldern och jobbet eller är han upptagen. Kolla upp det och annars kör! Lycka till!

• Mumoffour

Spännande med en flört på jobbet. Jag tror absolut att det du känner kan stämma väl. Män i den åldern är mycket mer mogna, vet vad dom vill och är dessutom mer försiktiga särskilt på jobbet. Låt det komma till dig. Vet vet! Håll oss uppdaterad. Good luck:)

• Anonym (H)

Kan vara så att han är attraherad av dig eller så är det bara hans personlighet du märker av. Jag blev attraherad av en man som var 27 år äldre än mig. Vi var kollegor, han hade högre position än mig på jobbet, han var gift. Men han tittade mycket på mig. Han fick mig att känna mig sedd. Han skämtade över gränserna inför andra och när vi var ensam. Kunde vara skämt om att vi skulle gå på dejt, eller att vi hade något sexuellt umgänge mellan varandra. Detta gjorde han väldigt ofta. Jag kände mig sedd helt enkelt. Kändes som han var den jag ville ha. Men tiden gick och jag fick tillslut känslor för en annan man. Jag hörde dä hur han skämtade lika illa om andra tjejer. Så jag tror att den mannen gillade att känna sig sedd av yngre tjejer och att han är lite sliskig. 

Så mitt råd till dig är att ligga lågt, utforska hur han beter sig inför andra tjejer. Men Det finns också en möjlighet att du överanalyserar, han kanske inte alls har känslor för dig. Han kan lika gärna vara den som håller ögonkontakten lite för länge osv... 

• Anonym (HS)
    Anonym (H) skrev 2023-04-26 23:43:40 följande:

Jag blev attraherad av en man som var 27 år äldre än mig. Vi var kollegor, han hade högre position än mig på jobbet, han var gift. Men han tittade mycket på mig. Han fick mig att känna mig sedd. Han skämtade över gränserna inför andra och när vi var ensam. Kunde vara skämt om att vi skulle gå på dejt, eller att vi hade något sexuellt umgänge mellan varandra. Detta gjorde han väldigt ofta.

Väldigt opassande uppträdande av en kollega, speciellt en äldre.

• Anonym (H)
    Anonym (HS) skrev 2023-04-27 09:30:57 följande:
    Väldigt opassande uppträdande av en kollega, speciellt en äldre.
    Ja absolut han borde veta bättre. Jag borde också förstå tidigare att det är opassande och se honom som en snuskig person mycket tidigare. Jag trodde först att det var mig han såg, men han såg bara en ung tjej som attraherade honom. När jag inte längre var aktuell tittade han ut nästa unga tjej. Uchs!! 
Svar på tråden Helt tagen av en äldre man. Vet inte vad han känner.