KillBill skrev 2024-02-21 08:00:25 följande:
Kan du visa någon källa för att vänstern skulle vilja avskaffa medföljande rollen eller sitter du och hittar på?
i övrigt så måste även stadsministrar från högerhåll följa regelverket. Fattar du inte det?
Det har de ju redan gjort..? Eller kommer du ens ihåg någon sosse-statsministerfru? Jag kan inte komma ihåg någon sedan Olof Palmes fru Lisbeth, hon var med i en del demonstrationer och sådant, och satt i publiken när han talade. Men jag tror faktiskt inte att hon heller följde med på statsbesök.
Såklart att de måste, men jag tror som sagt att detta var ett oskyldigt misstag. Min poäng var att det nog inte var så konstigt för Kristersson att frun följde med, eftersom det är vanligt att konservativa statsministrar i alla länder har sina fruar med, utan att ministern behöver betala för henne för att det är självklart att hon ska vara med - medan vänsterns mosvarigheter ofta inte har det.
T.ex. har republikanernas presidentfruar alltid varit hemmafruar och ägnat sig helt åt presidentfrurollen, medan vänsterliberala Joes fru fortsatt att arbeta som lärare till och med flera år efter pensionsåldern, bara för att göra en point av att hon arbetar och alltså är ett självständigt hen, som det anstår ett parti som inte tycker att män och kvinnor finns som kategorier.
För övrigt heter det staTsminster, inte staDsminister. Vänsterpack och deras obildning... *suckar*