Inlägg från: stallet90 |Visa alla inlägg
  • stallet90

Riksdagsvalet 2026

Tror mp är ett effektivt vänsterspöke. Tyvärr klarar de sig nog kvar själva. Valet är nog 50-50. Tror vänster-blocket kommer tappa när de måste prata om sin egen politik

• stallet90

Det bästa vore om mp åker hur. Då skulle jag nästan vara positiv till socialdemokratskt styre. MP är tuvan som lasset Sverige riskerar att fällas av

• stallet90
    stallet90 skrev 2025-02-15 14:46:07 följande:

Det bästa vore om mp åker hur. Då skulle jag nästan vara positiv till socialdemokratskt styre. MP är tuvan som lasset Sverige riskerar att fällas av

mp är helt enkelt satan själv
  • stallet90
    klyban skrev 2025-02-15 15:24:27 följande:

Ditt tyckande ger vi inget för, saklighet är en annan femma.
    Men sakligheten saknas uppenbarligen, så antar det är bara ett tyckande och bara krasst inser det är helt säkert agendan som är orsaken.

Det finns många skäl att ogilla mp: påskyndande av nedstängning av kärmkraft, aktivistisk inställning till invandring, bortbyggnad av parkeringsplatser i centrum, aktivistisk inställning i könsfrågor osv. 

På detta har de också överdrivet stort inflytande på svensk politik. Tom Reinfeldts regering hade de  inflytande över. Det var bättre på den tiden Göran Persson höll dem kort. Fattar egentligen inte hur mp kan vara mer respekterade än V, som jag föredrar alla dagar i veckan. 

Ska sägas att även fast jag har en hätsk ton, har jag inget emot folk som röstar på mp, de är ofta ok människor. De vill att vi tar tag i klimatpolitiken på riktigt. Jag tror dock de har en för idealistisk och önskedrömmaktig bild av verkligheten. För att kunna föra en effektiv miljöpolitik tror jag att vi måste ha någorlunda stabilitet i samhället, något jag tycker mp alltid undergräver.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026