Inlägg från: Challenger |Visa alla inlägg
  • Challenger

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2024-06-16 10:56:12 följande:
    Precis som det dog civila när frihetskämpar bekämpade nazister under andra världskriget.  Betraktar du även dessa frihetskämpar som terrorister?
    Jag känner inte till att den franska motståndsrörelsen (som egentligen var en rätt obetydlig kraft) skulle genomfört attacker som riktat sig mot oskyldiga civila franska medborgare i Frankrike. Min bild är att måltavlan alltid var mot de ockuperade tyska styrkorna. 

Men har du en alternativ bild får du gärna delge den, liksom de källor du har på den. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-16 11:06:38 följande:
    Nej, det har det inte skett någon folkutbyte.  

Av alla i Sverige som är födda i ett annat land eller som har minst 1 förälder som är född i ett annat land så handlar det till mer än en tredjedel om människor som är födda i ett annat nordiskt land eller om personer med en förälder med bakgrund i ett annan nordiskt land.  Tillsammans så handlar det om nästan en miljon människor som du anklagar för att vara en del av ett utbyte av svenskar. 
    Jag "anklagar" ingen. Jag konstaterar bara fakta. 1/3 av de svenska medborgarna är idag födda i ett annat land eller har minst en förälder som är det. Därmed byts befolkningen ut i Sverige. Helt otroligt hur svårt du har att ta in något som bara är fakta. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-16 11:50:56 följande:
    Ditt resonemang faller platt eftersom det inte skett något folkutbyte. Sverige har under tusentals år befolkats med människor från andra länder och ska vi verkligen prata om ursprung har vi  alla våra rötter i Afrika. 

Varför läser du inte den artikel jag länkat till? Gör det så ser du att folkutbytesteorin är en konspirationsteori:  
    www.expressen.se/debatt/folkutbytesteorin-ar--en-konspirationsteori/
    Det har skett ett folkutbyte. Det konstaterar såväl SCB som Henrik Jönsson. Andelen personer med invandrarbakgrund har fördubblats de senaste 20 åren. Se på inslaget jag länkade ovan. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-17 19:09:08 följande:
    Varför ljuger du? SCB har aldrig påstått att det pågår ett folkutbyte. 
    Det är precis vad de gjort, eftersom de säger att 1/3 av de svenska medborgarna numera har invandrarbakgrund, mot cirka 15% för 20 år sedan. Och nej, det beror inte på att en massa finnländare flyttat hit sedan millenieskiftet.
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-19 08:13:40 följande:

Det är du som ljuger. Jag sprider inte hamaspropaganda. 

Anser du att ANC har varit en terrororganisation? 
    Anser du att Hamas är en terrororganisation?
    Var IRA en terrororganisation? 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-20 05:40:05 följande:
    ANC var en ledande kraft i kampen mot apartheid och var enligt Förenta nationerna FN en legitim befrielserörelse som FN och bl.a. Sverige stöttade. ANC var alltså inte en terrororganisation (även om allierade till apartheidregimen i Sydafrika såsom Storbritannien och USA hävdade detta).

Hamas och IRA är självklara exempel på terrororganisationer, Hamas eller IRA har aldrig haft stöd från det internationella samfundet.
    Att mörda oskyldiga civila i syfte att utpressa sittande regering är så mycket klassisk terrorism det kan bli. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-20 07:43:23 följande:
    Man måste också förhålla sig till den vita apartheidregimens mord på svarta under 1900-talet det är inte heller en vacker syn.. 
    Det är just det man inte behöver förhålla sig till. När man pratar om terrorism är det metoderna som avses. Inte huruvida syftet eller målet är vällovligt. 

Att trä bildäck över oskyldiga civila och bränna ihjäl människor levande är helt klart en terrorhandling oavsett vilka mål man anser sig ha med handlingen. Ingen tvekan om att ANC var en terrorgrupp. 
  • Challenger
    Rataxes skrev 2024-06-20 06:40:04 följande:
    Necklacing var en populär avrättningsmetod som ANC använde mot oliktänkande Död

Jag rekommenderar inte bildsökning! Kräks

Sen kan man själv avgöra vad ANC var för något...
    Exakt. Jag tror att många i Sverige inte känner till vad ANC sysslade med. Man tror att Nelson Mandela bara var en snäll farbror som var emot rasism. Inte att han var ledare för en terrororganisation som brände ihjäl oskyldiga civila med bensin. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-21 08:03:42 följande:
    Aha du betraktar de  motståndsmän som bekämpade nazisten Vidkun Quislings regering i Norge under WWW som terrorister. Det förklarar en del..
    Har aldrig hört talas om att norska motståndsmän helt random tillfångatog hundratals norska civila och satte eld på dem för att sätta press på den norska ockupationsregeringen. 
    Varför försvarar du terrorism? 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-21 08:12:04 följande:
    ANC var en icke våldsorganisation fram till massakern i Sharpeville 1960, då 69 svarta människor sköts ihjäl. Först därefter tog ANC till våld. 

ANCs motstånd mot apartheid hade stöd från Förenta Nationerna, Sverige och en majoritet av världens länder.  De som stödde den vita apartheidregimen var kolonialmakter "med eget blod på sina händer" och länder som USA med en  egen historia av apartheid. 
    Att vara emot apartheid är en sak. Att rättfärdiga terrorism är något annat. Många var nog för ett fritt Nordirland också, men emot IRAs metoder. 

Likaså är nog många emot Israels ockupation av Palestinska områden, men emot Hamas metoder och önskemål om att helt förinta staten Israel. Du tycks inte kunna skilja på syfte och metod. Du tycks tycka att terrorism är berättigat om du själv stödjer syftet och finner det vällovligt. 
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026