Anonym (Giggi) skrev 2025-03-07 07:36:23 följande:
Lycka till med att övertyga Patrik och Linda att det ligger i deras och deras barns intresse att ni Socialdemokrater placerar 50 familjer från "utsatta områden" i deras idylliska villaområde.
Den har kommer ni att tala tyst om när valet närmar sig och de borgerliga kommer att lyfta fram det.
Kan du förklara hur denna placering går till och hur man tvingar folk

TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-07 09:33:00 följande:
Och hur skall bostäder då utrymmas i svenskarnas områden?
För ska vi nog få reda på hur såssarna ska tvinga familjer att flytta.
Jag misstänker det svaret kommer ta mycket lång tid att sakligt beskriva, om ens någonsin.
TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-07 09:47:00 följande:
Vilket parti skall man rösta på i nästa val för att få minskad arbetskraftsinvandring? Idag får unga svenskfödda nyutexaminerade civilingenjörer, kemister och datavetare inte jobb. Istället importeras indier, pakistanier m.fl. era .
Är det vettigt ? Det tycker inte jag. Vi måste i första hand se till att vår egna unga får en framtid.
Vilket parti skall jag rösta på för att få minskad arbetskraftsinvandring? S eller SD?
Eftersom jag också tycker det är viktigt att stärka det svenska språkets ställning kanske SD är bäst?
De många arbetskraftsinvandrarna från Asien lär sig inte heller svenska.
Vart får du din oro från?
På vad för saklighet baserar du detta på?
Och jag inser att du aldrig varit annat än SD, och att du spelar en som ska övertyga andra att rösta på SD och genom ta upp obetydliga saker som språket.
Och då obetydligt i jämförelse för annat som är viktigt.
Anonym (Giggi) skrev 2025-03-07 11:14:53 följande:
Inte alls.
Det kommunala bostadsbolaget ska riva hus i "utsatta områden" samtidigt som man bygger nya hyreshus i villaområdena och helt enkelt bara flyttar över folket dit.
En dag så dyker det bara upp två nya miljonprogramshus, komplett med boende, granne med dig och du förväntas sedan leva ihop i samförstånd med dessa nya grannar.
Så invandraren ska bo i nedslitna hus?
Och varför då, för de är invandrare?