Lillafamiljen92 skrev 2023-06-18 12:16:27 följande:
Magsjuka/rotavirus?
Hur vet man om det är rotavirus mina barn fått? De är 3 och 5 år.
värken jag eller sambon har blivit sjuka( vi blir alltid smittade av vanlig magsjuka)
Kan även barn som är i större ålder än spädbarn bli väldigt dåliga? Hur överlever man en magsjuka från helvetet i 30 graders värme??? När man egentligen vill ligga på en strand? På vintern funkar de ju men känns jävligt mitt i sommaren? Aldrig blivit magsjuk då!! 😩😩😩
tips för att bli friskare snabbare?
Man behöver inte veta vilket virus det är om man inte söker vård. Man märker om ens barn blir så dåliga att man behöver söka vård, det finns inget sätt att veta det innan. Inte heller alla spädbarn blir livshotande dåliga, utan det är individuellt. Men större risk ju yngre barn.
I stark värme är det ännu viktigare med vätska och helst vätskeersättning. Det kan bli kritiskt snabbare om det är varm, då får man söka vård. Finns inga sätt att bli frisk snabbare än infektionen läker ut.
Hur man klarar av att ha sjuka barn när man hellre vill vara på stranden? Det gör man bara, för att man är vuxen och förälder klarar av att ta livets små besvikelser.