Typ det där hände faktiskt mig nästan, fast vi hade bara varit tillsammans ett kort tag då så vi bodde inte ihop, hade inte gemensam ekonomi. Och det kom inte som en blixt från klar himmel heller då det var ca 3 månaders leveranstid, men jag var inte insatt i det där.
Men jag var INTE glad. Tycker absolut inte det är värt pengarna, och sen är bilen ofantligt ful och obekväm! Inte så att han behövde den, han ville bara ha! Jag tyckte det var pinsamt att åka i den, det är inte riktigt hans stil, om jag säger så. Och var lite rädd att folk skulle undra varför jag ville vara med honom.... Kanske fånigt men...
Visst var bilen smidig, kostade knappt något att åka i, vi kunde använda den att sova i på kortare utflykter. Men varenda längre trip var en enda räckviddsångest! Var finns laddare, vilken typ av laddare, är de lediga, funkar de osv. På Öland tror jag det fanns TVÅ snabbladdare. En var trasig, den andra missade vi med ca en halv minut. Blev fokus på att hitta laddare istället för att se ön! Man fick utforska området kring laddaren.
Efter ett halvår sålde han den, när han fått klimatbidraget. Han gick +/- noll och hade en Tesla gratis i ett halvår, så han var smartare än jag trodde!