Inlägg från: Anonym (Miss Manga Fan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss Manga Fan)

Vilken är din favoritmascara?

Jag har testat det mesta i Mascaraväg och väldigt få genom åren har klarat provet att leva upp till mina volymkrav. Man måste så klart utgå från vilka fransar man har då mascaran knappast kommer ge samma resultat på långa täta fransar (som syns i reklamen), som på mina kortare och ganska nordiska otäta fransar.
    Volym och en bra krämig vätska,  en smal borste som kommer åt alla fransar och  som torkar hyfsat fort och går att få bort med en vanlig remover utan olja är vad jag alltid letar efter och de bästa i den genren enligt mitt tycke har varit.

Lóreal + Miss Manga Volume Mascara (bäst nånsin) har tyvärr, tyvärr, tyvärr utgått!
    Lancome Hypnose Drama
    Clinique - High Impact Mascara
    Lóreal - Bambi Mascara
    Helena Rubinstein -  Lash Queen Feline

Jag har testat de allra flesta lyxmascaror men tycker Lóreal och Maybelline ofta är bättre.
    De dyrare är ofta för torra och innehåller för liten mängd och alltså inte prisvänliga alls.

Hedda04 skrev 2023-07-05 15:09:51 följande:

Själv är jag helt såld på Essence mascaror; har typ 4 olika hemma nu. Priset är heelt otroligt (runt 40 kr) med tanke på hur bra de är.

Essence har jag aldrig hört talas om. Var kan man köpa dessa? Ger de kraftig volym?
    Anonym (Miss Manga Fan) skrev 2023-07-05 15:14:05 följande:
    Essence har jag aldrig hört talas om. Var kan man köpa dessa? Ger de kraftig volym?
    Hittade den nu på Apohem bl a. Verkar ha flera som jag skulle kunna gilla. Priset gör ju att man kan testa utan att ruinera sig.
Svar på tråden Vilken är din favoritmascara?