RubicsCube skrev 2023-08-05 16:17:41 följande:
Ni har alla fina och vettiga svar. Jag bara Känner det som otroligt tråkigt att det som är positivt med mig är det som är likt henne. Istället för att få komplimanger som den egna individ jag är, så är allt mitt positiva bara delar som påminner honom om henne. Jag är inte en egen person, bara det närmsta han kan komma henne.
Men säg det till honom då? Sluta sitta här och dela med dig till oss?
Vet du vem som inte hör det om du sitter och berättar det här? HAN....
Såhär är det... Ni tjejer är otroligt needy, och har sjukt många tankar som ni vägrar dela med er av till "Honom med stort H", eller "The love of your life..."...
"Han" är en kille och han säger saker som han gillar om folk, och tänker inte så som du gör....
Du sitter sedan och slösar timmar, med psykisk ohälsa.. Och intalar dig själv om att du inte skulle vara älskad..
Samtidigt sitter han och tror att allting är jättebra! För han har en fin flickvän som också har blivit hans bästa vän och som han känner att han kan berätta precis vad fan som helst för.. Precis som alla relationer i hela hans liv har varit..
Han har kunnat snacka såhär, med sina bästa vänner, sin familj.. Alla som han tycker om, och dom har lyssnat på honom och förstått honom..
Därför förstår han inte och kan inte läsa sig till sånt.. Han älskar dig och tror att allting är O.K.
Vad han inte fattar är att man aldrig ska snacka om andra tjejer med dom.. För då blir dom osäkra och det sätter sig i deras lilla huvud under flera jäkla år..
Hon gör slut till sist. För hon "känner inte att hon blir uppskattad utav honom.."
Och killen är fortfarande inte medveten om något..
Anledningen att du skriver här, det är för att du vill prata med någon om det. Det gör dig osäker när han säger sånt.. Och detta är ingenting du ska ta med främlingar på nätet, utan det är någonting som du måste ta med honom om det ska kunna ta något stopp..
För återigen, han pratar bara om människor han tycker om.. Att du sitter där och blir sur, och drar ihop världens jäkla konspirationsteorier.. Han fattar inte sånt..
Det roliga med det här, är att det är låg chans att det är något du kommer säga.. Du kommer förmodligen hellre fega ur, och göra slut om något halvår, än att säga att det gör dig osäker och stå på dig någon gång...
Därför att stå på dig, det innebär indirekt att du skulle bli tvungen till att "Leda".. Och detta är någonting ni avskyr att göra.. Ni tycker det är bättre att killen bara ska "kunna sånt..".
Men dom som gör det, det är väldigt få...
Vad som händer är att han delar med sig av sånt för att han även ser dig som sin bästa vän..
Och en kille kan gå med sin bästa vän och säga "jävlar, kolla på den där rumpan!".. Det är frihet att kunna säga så. Det är tecken på att livet är skit bra och det är as skönt..
Men gör samma sak gåendes en kvinna, och hon kommer förmodligen försöka lägga något konstigt i din mat, hämnas igenom att ligga med någon annan, eller vara otrogen med någon ny älskare utomlands..
Och Återigen... Killar fattar inte sånt..
Så vill du seriöst ta och lösa ditt problem så får du gå till han och säga nått..
Först då kommer han kunna sluta berätta allt, och bara ägna sig åt att prata om bara dig hela jäkla dagarna.
Och det är så enkelt som att säga "kvinnor vill inte höra deras pojkvänner ge komplimanger om någon annan."
Men vågar nästan sätta några hundringar på att det är något som du förmodligen inte kommer våga göra.