• RubicsCube

Kille jämför mig med kollega

Min kille jämför mig med sin kollega. jag kan berätta saker som jag har gjort eller sagt och han kan då säga ?du är så lik X?. Eller om jag agerar på något sätt, leker med honom, retas. Så kan det också vara ?du är precis som X?. Jag finner det bara irriterande. Det Är som att han utgår från kollegan och allt hos mig som är likt hos henne är något så positivt. Sedan kan jag inte undgå en känsla jag har. Varje gång han har ett arbetspass med henne är han så glad också skriver han kärleksmeddelanden till mig. Jag bara får känslan av att han är kär i henne Men måste påminna sig själv om att han är med mig och då skriver dessa meddelanden. Sedan är deras kontakt flörtig, det har varit skämt om att ta av sig kläderna och flörtiga meddelanden. jag har också sagt att jag tycker det är tråkigt att jag skall jämföras med denna kollega, istället för att typ uppmärksamma egenskaper hos mig. Typ ?gå vad modig du var där? istället för ?du är precis som X?. 

• Svar på tråden Kille jämför mig med kollega
  • RubicsCube

Ni har alla fina och vettiga svar. Jag bara Känner det som otroligt tråkigt att det som är positivt med mig är det som är likt henne. Istället för att få komplimanger som den egna individ jag är, så är allt mitt positiva bara delar som påminner honom om henne. Jag är inte en egen person, bara det närmsta han kan komma henne. 

Svar på tråden Kille jämför mig med kollega