• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Bär

Ändrar min BIM!

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF

• Bär
    Lele88 skrev 2023-08-11 15:18:15 följande:

Hej alla. Går just nu igenom ett missfall, började blöda i lördags. Vet inte riktigt hur snabbt kroppen ställer om då det var tidigt missfall (6+4). Men om jag ska räkna missfallet som mens borde jag ha bim runt 1/9 någon gång. Någon med erfarenhet? Är kanske olika för alla. Har köpt hem lite ägglossningtest för första gången nu i alla fall, för att eventuellt kunna se om allt kommer igång igen. 

Följer tråden men avvaktar lite med att skriva in mig på listan då det är lite svårt att datera ännu. Hoppas på att få se många vackra plus här framöver 🥰

Beklagar ditt missfall 😔

När jag fick missfall så tog det 19 dagar för ägglossningen att komma igång igen, och om jag räknade missfallet som mens så blev den cykeln 33 dagar, vilket är ganska snarlik vad jag brukar ha (ligger på 29-30 dagar i vanliga fall)
    Så testa på och se och skriv in dig på listan när du fått positivt på ägglossningstest 🙂
  • Bär

Mensen är slut så nu är det den långa väntan på ÄL som bär ske kring den 23:e augusti.

• Bär

Alltså, jag känner mig negativ denna gång och då har jag inte ens haft ägglossning ännu. Har inte ens köpt nya ägglossningstest för känner bara att det inte är någon mening. 
    Tänker att vi får till det typ varannan dag nästa vecka då ägglossningen bör ske kring den 23:e så bör vi täcka upp ändå..  

• Bär
    Lele88 skrev 2023-08-19 20:21:47 följande:
    Kämpa på❤️ Men det kanske är precis vad du behöver nu, strunta i alla test och försök tänka på annat. Som du säger så funkar ju varannan till var tredje dag och det kanske känns lite mer kravlöst. Hoppas att du kan bli positivt överraskad i september sen🤗
    Tack ❤️
    Ja, men det är nästan det jag känner. Vi kollade aldrig ägglossning med dom 2 första barnen och det gick superbra (blev gravid fort). Så tänker att det kan väl ske igen. 
    Blev gravid fort innan mitt MF med, så ska försöka bara släppa på det och köra på 😄
  • Bär

Jag har inte heller testat för ÄL denna månad, men misstänker att ÄL var igår eller liknande för har sedan igår haft ÄL-värk som jag alltid.
    Vi har haft mindre sex än vanligt denna gång men fått till det på CD 9, 13 och 15, så får se om det räcker. 

Har inga förhoppningar alls. Har knappt orkat lägga energi på att tänka på graviditet denna gång. Kommer testa kring 5/9, så får vi se.

• Bär

Jag har haft sådana fruktansvärda ÄL-smärtor (åtminstone vad jag tror att det är) sedan igår. ÄL borde ha skett kring 24 (+- 1 dag) om jag jämför med tidigare månader och igår hade jag så ont. Jag har alltid ont vid ÄL numera, men igår var värst. Det ilade till och från hela kvällen, särskilt på höger sida och just ilningar har jag inte känt tidigare. Känner mig typ öm idag.
    Någon som haft liknande? 🤔 

• Bär

Jag blir nojig och funderar om min smärta i magen beror på något annat än värk efter ÄL (är inte ovanligt att jag har som mensvärk mellan äl och mens)
    Jag känner nämligen inte igen den här värken. Det gör ont på vänster sida långt ner, det ilar och strålar lite. Har absolut flertals ggr haft ont på bara ena sidan, men denna gång ilar det verkligen och det kan göra ont när jag rör mig..
    Ökade flytningar har jag också upplever jag.
    Är bara på ÄL+3/4 eller liknande, så tänker avvakta några dagar för att se om det går över eller om jag måste kanske kontakta vården? 🤔 

• Bär

Jag kommer köra första testet på måndag 4/9. Då är jag på samma cykeldag som jag plussat på tidigare graviditeter. 
    Förhoppningarna är noll. Har ingen aning om när ÄL var och hade sex bara 2 ggr den veckan då ÄL bör ha skett.
    Jag känner inget mer än molvärk som jag ändå alltid har, bara att den är lite starkare än vanligt. 
    Tiden får visa. 
    Känner lite att jag typ gett upp faktiskt. 

• Bär
    Lele88 skrev 2023-08-31 08:34:08 följande:
    EFW: Åh vad typiskt.. nya tag om ett par veckor igen💕🙏🏻

Bär: Ibland kanske det bästa är att inte ha så mycket förväntningar, tillslut får man ju skydda sig mot all besvikelse som kommer med förväntningar💕 Vilken cykeldag är det på måndag? 😊

EJT: Hmm skumt.. någonstans på familjeliv läste jag att fertilt sekret innan bim kunde vara ett positivt tecken men vet inte om det stämmer.. men skönt att du ska få hjälp att kolla upp allt iaf. Ska du våga dig på ett test ändå eller kommer du avvakta?😊
    Ja, just nu känns det bra att jag har noll förväntningar. Orkar inte bli besviken varje månad..
    Det är dag 26 på måndag! Har en menscykel på 30 dagar :)
  • Bär

6 dagar kvar till BIM men 2 dagar kvar till cykeldagen jag brukar plussa på och jag känner nada. Inte ett enda tecken.. 
    Har alltid känt något tidigare graviditeter. Svagt illamående, trötthet osv.. Men nu, ingenting.
    Är nog kört denna månad med.. 😔

• Bär

4 dagar kvar till BIM, negativt på 2 graviditetstest. 
    Tror det är kört denna månad. med. Molvärken har dessutom ändrat karaktär och är mer som mensvärk..

Hur står man ut med besvikelsen efter varje misslyckat försök? Det håller på att äta upp mig och jag känner mig typ stressad, för jag vill nu, nu, nu...

Bara att börja ladda för försök nummer 5 efter missfall.. 
    Men vi har hållit på så länge då vi började försöka i Januari.. Blev gravid i februari, hann vara gravid i 2,5 månad innan jag fick missfall i maj... 😔

• Bär
    syskonförsök och cutepenguin: 
    Tack för era svar, känns ändå skönt att jag inte är ensam att tänka så.
    Och det här med försöken, med mina 2 första barn blev jag gravid på 1:a försöken, och med nör jag blev gravid I februari så var det på 2:a försöket. Nu måste jag börja med 5:e och jag är såå otålig och undrar varför det inte går. 

Jag är dock 34 nu, jag var ju under 30 med mina 2 första barn. Och jag väger mer än då, men jag var överviktig när jag blev gravid mer dom med.. 
    Men försöker tänka att jag har blivit gravid tidigare och att det ska funka. Men tålamodet, det finns inte 😂
  • Bär

Negativt test idag med.. Så det är kört denna månad med. Har alltid haft ett synligt plus vid det här laget mina andra 3 graviditeter.. 
    Jag är så besviken. 

• Bär

Mensen har fortfarande inte kommit, men den är påväg känner jag och märker på toa för får liiite rosa på papper som jag alltid får 1-2 dagar innan den kommer. 
    Så min ägglossning måste ha skett senare denna gång, för mensen borde ha kommit igår. Vilket betyder att vi missade ägglossningsfönstret för hade inte sex alls runt den tiden den bör ha skett. Så bra bra var det att inte köra ägglossningstest denna gång 😂

• Bär
    Syskonförsök skrev 2023-09-20 07:20:58 följande:

Försök 16 medräknat ett missfall och äl+9 idag fick jag detta. Så glad så jag gråter ❤️❤️❤️
    //

Återvänder till denna tråd enbart för att säga GRATTIS!! Så glad för din skull!!
  • Bär
    Syskonförsök skrev 2023-09-20 18:57:07 följande:

Åh tack bär❤️

denna gången känns det redan som det går vägen. Har känningar redan och sjukaste strecket nu på kvällen em äl+9 ändå 😭❤️ så snabbt ökade det inte senast när det blev missfall

Men så fint streck och så tidigt också!! 
    Låter positivt att du känner så, jag tror det går vägen denna gång för dig ❤️
Svar på tråden BIM September 2023