EJT skrev 2023-08-19 06:01:43 följande:
Är du alltså bara på din andra cykel sedan du slutade med hormonella preventivmedel? (Såg att du är på andra försöket med första barnet).
Om det är så, sitt lite lugnt i båten tycker jag! Mixtra inte med naturläkemedel etc. Kroppen har ju, om det är så tätt inpå, inte ens hunnit återhämta sig från tiden med hormonella preventivmedel tänker jag?
Så jag skulle personligen låta bli varenda huskur innan kroppen fått ställa om. Jag vet inte heller hur länge du stått på preventivmedel - men kroppen förändras ju och även ens fertila tecken. Lär känna din kropp nu, och låt det ta ett tag! Det är ditt första barn och bland dina första försök, förstör inte din naturliga menscykel med saker du inte har koll på påverkar kroppen. Låt din kropp sköta sig och våga lita på den tänker jag ☺️ Det tar ofta flera månader och uppemot ett år att bli gravid för personer helt utan några fertilitetsproblem.
Ang fertilt sekret, kollar du bara i trosorna/när du torkar dig eller för du upp fingrar och "tar ut" lite sekret från tappen? En sak som förändrats för mig senaste åren är att jag tidigare kunde kolla sekret enbart genom att kolla papper, men nu måste jag fiska fram det för att kunna göra min analys bättre. Så det är ett tips!
Jag missade mitt fertila sekret först för jag trodde kroppen skulle bete sig precis som för x antal år sen...
www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes Denna är jättebra tycker jag om du inte sett den!
Nej, har varit utan preventivmedel några år nu så menade att jag inte känt mig så "torr" och utan känningar av ägglossning sedan dess alltså. Jag känner min kropp. Förhoppningsvis är det tillbaka nästa cykel och jag inte förstört något.