Inlägg från: barnlängtan89 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan89

BIM September 2023

På?t igen, hoppar in här! Har typ ett års jubileum 🤪 av försök, är inne på 14de cykel, eller 13de för vi pausade i juli. Två kemiska graviditeter. Men men nu har jag äntligen lyckats sluta röka så nu hoppas jag de blir lättare. 🤞🤞(dock slutat både gångerna jag varit ?gravid? så ingen superhemsk människa) 

13 är mitt tur tal så hoppas de ger lite tur denna gången med  ❤️

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket

3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
  • barnlängtan89
    Anonym (Hoppas) håller med tidigare talare, tycker de ser ut som en fin stegring! Under mina två kemiska har testerna aldrig blivit så stark som ditt sista. ❤️
  • barnlängtan89
    Vervik skrev 2023-08-31 09:39:27 följande:
    Testade i morse med CB tidiga test, och står gravid😍😍 
    Men läst så mycket om att de ger falska förhoppningar så vågar inte glädjas än.
    Grattis håller alla tummar och tår!! Hjärta Hjärta

Tänker du falska förhoppningar som i kemisk graviditet?
  • barnlängtan89

Bim +4 idag och jag känner mig illamående och känslosam. 😅 kanske liiiite tidigt för symptom tycker jag. 🤪 

håller tummarna att din temp gick upp idag Sanlin90. 🤞

och ni som har problem med äl-testerna, skulle skippa dem och ha koll tex med tempning istället, upplever det som mindre stressande. ❤️

• barnlängtan89
    Syskonförsök skrev 2023-09-03 08:00:57 följande:

Äl test visar ju innan ägglossning och temp efter ägglossning varit så det är en dum idé om inte paret i fråga alltid har sex varannan dag eller så! annars missar en ofta ägglossning.

Jo absolut men de flesta temp appar prickar ju in en ungefär fertilperiod ändå, och menar mer om man har svårt att få positiva tester och de stressar kan tempning ge kontroll på ett mindre stressande sätt. :) Men det är bara min upplevelse av det. 
  • barnlängtan89
    Syskonförsök skrev 2023-09-04 11:55:09 följande:

Migrän kan komma av olika saker, jag får som sagt alltid det precis vid ägglossning och har förstått att det är väldigt vanligt vid hormonell migrän :)

Jag har också problem med hormonell migrän men vid mens vilket jag trodde var de vanligaste. 😅 Så olika de kan vara! Har börjat äta magnesium mot det vilket jag tycker hjälper, men kan också vara placebo. 😅
  • barnlängtan89
    äl+6 idag och jag vet inte vad jag ska hoppas på i slutändan denna månaden. 😅 

Vi råkade köpa ett hus i helgen, vi har letat i många år så är egentligen inget oväntat, men av någon anledning har jag aldrig tänkt att de skulle kunna ske på samma gång. Haha känner mig lite naiv. 

Inflyttningen är ganska långt fram i tiden så skulle de ta sig denna gång kommer jag typ vara i femte månaden, kanske inte ultimata tiden att flytta. 😅 Och orolig för vad banken skulle tänka. 🙈 I femte månaden sist gång var jag stor som ett hus så gissar att jag knappast kommer kunna dölja de heller. 😅
    Plus hade gärna sparat ihop en liten husbuffert innan föräldraledighet och sånt, speciellt som jag är den som tjänar mest (betydligt mer än min man) så kommer inte jag kunna ta mycket fl(om ens "pappadagarna") om vi inte har lite spelrum på bufferten. 

Men samtidigt vi har försökt så länge och jag vill såklart att de ska vara ett plus, den perfekta tiden för att få barn finns väl inte? Skulle säkert bli bra vilket som. Vad är ens oddsen att de skulle gå denna gång? När de inte funkat på ett helt år? 
    😅 Min man är iaf heeeeelt övertygad om att de kommer ske denna gång, allt på en gång liksom, och min kurva verkar också rätt fin; 

Sorry för ranten. Egentligen är jag svinglad för vårt fina hus, men också liiiite orolig. Hjärta
  • barnlängtan89
    EFW skrev 2023-09-05 11:41:22 följande:
    Grattis till huset 🥳🍀 Blir det en liten så hinner du packa och planera långt i förväg samt ordna med extra hjälp för uppackande. Väldigt fin graf 🤞😍
    Tack så mycket och ja de har du ju verkligen rätt i! Tack för de lugnade orden! Hjärta
  • barnlängtan89

Usch nu har tempen gått långsamt neråt i flera dagar, känns rätt kört att de skulle vara något. 😭😭 jag hade så höga förhoppningar när kurvan började så bra men antar att de kanske är bra att inte vara jättegravid när vi flyttar till nya huset så får fokusera på det istället. 

• barnlängtan89

Min mens dök upp igår så I'm out, får väl leta upp oktobertråden men just nu låter jag bara besvikelsen skölja över mig en stund. Dök upp massa tråkigheter på besiktningen av vårt nya hus också så dubbelt tråkig men men shit happens. 

Hoppas ni alla andra har bättre flyt än mig! Hjärta

• barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-09-14 12:33:08 följande:

Och nu kom mensen. 😢

Fasen vad tråkigt då!! Gråter

Jag hade samma känsla denna månaden, superfin kurva, gick upp mycket bättre efter äl än vanligt men sen bara dök den och mensen kom som ett brev på posten. Bläää vad de suger att bli besviken igen. Gråter
  • barnlängtan89
    Alvedon83 skrev 2023-09-14 13:19:57 följande:
    Min kurva var också jättefin, men tyvär är kom mensen ändå. Så trist😓
    Asch då!! 😔 Vi har varit många med fina kurvor som slutat med mens denna omgången tycker jag. Hoppas Oktober är vår månad istället! 🤞🤞
Svar på tråden BIM September 2023