• Lele88

BIM September 2023

Hej alla. Går just nu igenom ett missfall, började blöda i lördags. Vet inte riktigt hur snabbt kroppen ställer om då det var tidigt missfall (6+4). Men om jag ska räkna missfallet som mens borde jag ha bim runt 1/9 någon gång. Någon med erfarenhet? Är kanske olika för alla. Har köpt hem lite ägglossningtest för första gången nu i alla fall, för att eventuellt kunna se om allt kommer igång igen. 

Följer tråden men avvaktar lite med att skriva in mig på listan då det är lite svårt att datera ännu. Hoppas på att få se många vackra plus här framöver 🥰

• Lele88

Bär: Tack för att du delade med dig, och beklagar även ditt missfall. 😔 Hoppas att min kropp också vill ställa om så snabbt och att det snart är vår tur att få ett plus som vill stanna kvar 🙏🏻

Ni som använder äl-stickor, testar ni en eller flera gånger om dagen?😊

• Lele88
    Cutepenguin: Tack för att du delar med dig❤️ Jag vet inte heller riktigt om mitt hormon är helt ute ur kroppen än, tyckte fortfarande jag såg en svag skugga på test jag tog för några dagar sedan. Kanske får testa med ett digitalt för att se ordentligt. Kan man alltså få positivt på ägglossningstestet även om man inte släpper något ägg? 
  • Lele88
    Cinapuffen: Okej, ja men det låter väl rimligt ändå. Tack 😊👍🏼
  • Lele88

Jag är ny på det här med äl-test. Jag har bara ett test kvar hemma.. borde jag ta det imorgon samma tid som de andra eller finns risk att jag missar toppen redan ikväll? Vad säger ni rutinerade testare?🙈
  • Lele88
    cutepenguin skrev 2023-08-17 16:16:47 följande:

Lele88

Vill lägga till också att mitt ökade jättesnabbt den här månaden. Fick negativt på morgonen (supersvag!) och på eftermiddagen var strecket starkare än kontrollstrecke. Men det är som sagt bara att ligga i nu några dagar så missar ni det inte! 🥰

Jag har testat runt 15.00 varje dag. Tar kanske ett till imorgon på förmiddagen för att se om det är starkare eller om det börjat bli svagare igen. 😊 Hehe ja vi satte faktiskt igång redan i förrgår då jag fick första symptom på att ägglossning var på gång. Hade mest vart skönt att få det där helt positiva testet för att lättare kunna datera om det nu skulle vilja ta sig, då jag precis fått missfall. 🙏🏻 Men verkar faktiskt som jag får ägglossning samma som vanlig menscykel om jag ska räkna missfallets första dag som mens.😊
  • Lele88
    cutepenguin skrev 2023-08-17 17:36:34 följande:

Ja, du kommer nog få en topp senare ikväll eller natt skulle jag tro. 👍🏼😁 Tänk bara på att positivt ÄL-test inte garanterar att du faktiskt har ägglossning. Jag hade också missfall nyligen (slutet av juni) och haft en mens nu. Ägglossningen efter missfallet blev aldrig av, men fick positivt på tester. Min cykel var också normal direkt efter om jag räknar mens från missfallet. 

Stort lycka till!! 🥰

Jaa.. kanske borde hålla mig till kvällen ändå och testa igen 🙈 Nej jag har förstått att det är så. Är väl bara temp som kan visa någorlunda säkert om det sker ägglossning. Men så avancerat orkar jag inte ta till än😁 Är mest glad över att kroppen ändå verkar fungera som den ska igen😊 Behöver ju egentligen bara veta när ägglossning skett om jag skulle bli gravid, annars blir det ju lite lättare att räkna nästa gång om min mens kommer som vanligt😊

Lycka till du med 🥰
  • Lele88

Då var det dags för mig att skriva in mig på listan. Hoppas jag fått tag på den senaste 😊

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket

3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf

• Lele88
    1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket

2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket

Uppdaterar listan då jag visst satte mig på fel plats😅
    Lycka till nu alla 🤗🙏🏻
  • Lele88
    Bär skrev 2023-08-19 18:47:26 följande:

Alltså, jag känner mig negativ denna gång och då har jag inte ens haft ägglossning ännu. Har inte ens köpt nya ägglossningstest för känner bara att det inte är någon mening. 
    Tänker att vi får till det typ varannan dag nästa vecka då ägglossningen bör ske kring den 23:e så bör vi täcka upp ändå..  

Kämpa på❤️ Men det kanske är precis vad du behöver nu, strunta i alla test och försök tänka på annat. Som du säger så funkar ju varannan till var tredje dag och det kanske känns lite mer kravlöst. Hoppas att du kan bli positivt överraskad i september sen🤗
Svar på tråden BIM September 2023