Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM September 2023

Då de inte blev något nu i augusti så hoppar jag in här också. 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF

• Horisonten

Här är mensen och slut nu. Hade ganska intensiv och mycket men bara 4 dagar istället För 5 skönt ändå. när den väl kommer vill man ju att den försvinner snabbt så man kan börja försöka igen haha. 

detta blir ju vårat andra försök men denna gången har vi de lite lugnare runt oss vilket är skönt och vi kommer inte köra med äl test denna gången. Utan vi kommer köra på sex minst varannan dag och vill vi mer kör vi mer. De är planen. Och jag tänker verkligen verkligen försöka att inte testa förens tidigast 6 september men helst 7-8. Har bim 9. 

vad har ni andra för planer??

• Horisonten

Hej på er! 

tagit liten paus för att inte bli för stressad och då de är mycket annan stress runt omkring oss just nu med kommande flytt. Men närmaste dagarna nu har jag äl. Tar ju inte äl tester denna månaden och kör på helst sex varannan var 3 dag under hela cykeln. Lite sådär senaste då vi varit så trötta. Men på cykel dag 10 idag och myste på dag 5 och 9 hittills så får la se. Har inga stora förhoppningar på graviditet denna gången. Så mycket annat i huvudet även om önskan är där. Så gett upp på förhand. 

Men hur går de för alla er andra??

• Horisonten

Nu denna veckan har jag eller har haft äl. Jag har ju inte testat med äl test denna gången. I början av veckan upplevde jag de som jag hade mycket mer flyttningar och att de blev liksom mer ?blöt? i trosorna. Förlåt för info. Men upplevde inte de där trådarna. Måste man ha de för att de skall vara äl? För var liksom mer flytningar och halt. Men sen igår mindre. Appen säger äl imorgon. Men jag har heller inte kollat allt för noga då jag haft lite annat i huvudet denna veckan. Och hade från början infa stora förhoppningar denna månaden. Utan vi har myst när vi känt och orkat. Är väldigt trötta men jag väntar nog mest in mensen denna gången. Kommer ta ett test 7-8 då är de 1-2 dagar innan bim. 

vi har bara lyckats ha mys på dag 5,9,10 och 12 denna cykeln också så. Hoppas på ikväll och helgen men mer för jag vill mysa och inte bebis även om de är plus. Men känns som de kommer ta tid för oss att bli gravida. 

hur känns de för er andra?

• Horisonten

Enligt appen hade jag äl igår men vi lyckades inte att mysa då men nyste nu tidigt på morgonen. Så hoppas. Men orolig att jag inte haft äl för tycler inte jag haft så mycket flytningar på de sättet. Haft mycket flytningar men inte som är som trådar mellan fingrarna. Kan jag ändå haft äl?? 

har så mycket just nu med flytt och försäljning och jobb så känns som de tar upp tiden och stress. Så har inte mycket hopp för denna månaden. Tyvärr. Försöker vara i nuet och njuta av närheten och de och så sätt bli mer avslappnad. Därför jag också inte är inne här så mycket. Förlåt men just nu är det de jag behöver för att fixa allting. 

• Horisonten

Jag är så fundersam. Fått idag att drar och gör lite ont vid underlivet. Hugg i vänster sida om ryggen förut och molande värkt lätt och stickningar i brösten. Trodde jag haft äl. Tycker jag har haft mycket flytningar men inte de där trådarna. Men varit extremt stressad och orolig senaste veckan. Kan de påverka ägglossningen?? Är på dag 16 i cykeln idag. Känns sent och ha äl utifrån att mina 2 senaste cyklar har varit på 25 och 27 dagar. 

någon som har erfarenhet?? 

• Horisonten
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-27 19:14:18 följande:

Min senaste mens var 28 dagar och jag hade ÄL på dag 17 i cykeln. Tror stress kan påverka, men det brukar vara mer långvarig stress på kroppen som gör att mensen blir förskjuten och inte bara någon enstaka vecka. Men det kan förstås skilja 🥰 

Okej kanske inte behöver oroa mig ifall att äl blir sen då. Tog äl test nyss. Fast jag inte skulle bara för att jag är så osäker 
  • Horisonten

Alltså jag förstår mig inte på min kropp och jag är så förvirrad!! 

Är på dag 17 i cykeln och haft lite molande värk eller öm. Att de lite ilar och drar neråt. Hade hugg i ryggen i går. Stickningar i mellan i brösten. Men upplever inte mer flytningar eller något. Dock är jag ganska stressad o h orolig över saker just nu som jag inte kan styra och att de känns som jag håller på att bli sjuk. Så förstår ingenting just nu. Vad tror ni? Hjärnspöken eller att kroppen spelar mig spratt eller vi hoppar äl. Alltså jag förstår ingenting. Tog äl test igår men tyckte det var väldigt väldigt svagt. Tog ett igår bara för och se om ev äl vart senare men jag vet inte. Har ju inte tagit annars denna månaden. Förra veckan hade jag mycket mer flyttningar som kändes vattninga eller mycket. Men inte de där trådarna dock kollade jag iof inte så nog för varit massa senaste speciellt förra veckan. 

Så vad tror ni skall jag bara vänta och avvakta eller vad?? Hade ju inte och har fortfarande inga förhoppningar om graviditet denna månaden men lite orolig att något är knas med kroppen som jag bör kolla upp. 

• Horisonten

Stort Grattis till er som blivit gravida 🥰

Hår mår jag jättedåligt?de är mycket oro stress och så i vårat liv. Senaste dagarna har jag typ varit konstant ledsen..Och de är skit jobbigt?har sådan ängsla skuld och oro för att jag inte kan ge min sambo ett eget barn. Har inte försökt länge men känslan är den?Hjälper inte att de gått fort med mina andra barn att bli gravid och nu gör det de inte. 

Vet ju inte ens om jag haft äl denna månaden och är extremt osäker på de. Enligt appen var de ev äl för en vecka sen. Vi har bara myst 5 gånger denna cykel på dagarna 5,9,10,12,15. Så inga höga förhoppningar och tror inte jag är gravid. Känner inte av något mer än ångest och stress. Haft smått stickningar i brösten i förr gärning igår men bara lite och de drar neråt lite ibland men så kan man ju ha innan mens också. 

tror inte jag skall testa tidigt denna gången för känns som slöseri. Mensen är beräknad till nästa lördag och tänkte tidigast testa nästa fredag om jag testar alls

• Horisonten

Hur mycket påverkar stress och oro chanserna för att bli gravid??  Har extremt mycket stress ångest och oro just nu i livet. Och känner mig inte gravid och tror absolut inte att jag är de vilket gör mig så sjukt ledsen. Men är de ens någon idé och testa nästa vecka eller bör jag bara spara testen jag har? Har bim runt torsdag fredag skulle jag säga. Appen säger lördag. Hur hade ni tänkt gjort ?? 

• Horisonten
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-02 10:08:27 följande:

Det kan ju påverka på så sätt att mensen blir förskjuten/uteblir. Du kan ju alltid vänta tills mensen uteblir och i så fall testa då? Så slipper du använda testen om du vill spara dom. 😊 

Har ju fått mensen som jag skall typ om inte en dag tidigare senaste 2 gångerna. Tog ju ut spiralen i juni så detta blir min 3 riktiga mens sen spiralen togs ut. Så än har inte mensen blivit påverkad men ännu mer stressad nu än tidigare månader så får la se. Spara och spara. Kan köpa nya så sätt men har inte många kvar. Köpte många i början när vi försökte för visste ju inte hur mensen skulle hamna. Men skulle du Ta in bim någon dag eller vid bim om du var inte min sits? Om vi tänker att de inte handlar om att spara test
  • Horisonten
    Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:00:27 följande:
    Jag hade kört på som vanligt och kommer inte mensen efter nästa helg kan du ju testa. Inte innan! Vet exakt hur besviken man kan bli då man tagit test för tidigt...
    När det kommer till stress och ångest vet jag inte hur det påverkar. Har själv känt så men det gjorde att jag sov dåligt och åt dåligt och där tror jag problemet kanske blir större. Men om man ser till de kvinnor som svälter i andra länder och går igenom krig (oro och ångest på maximal nivå) blir ju också gravida!
    Det är sant. Äter ju ändå och sover hyfsat. Sover kanske orolig men mycket eller är väldigt trött hela tiden. Men bara och vänta och se. Som sagt känner ingenting så tror inte alls på någon graviditet  Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom ju men känner inget som jag kan härleda till de denna gången 
  • Horisonten

Överväger att ta digitalt testa tidigt test imorgon men vet inte. Har inga symptom. Haft lite lätt mensvärk/molnande värk idag av och till och stickningar/öm i bröst lätt idag. Enligt appen har jag bim på lördag. Är på cykeldag 23 idag. De 2 tidigare cyklarna har jag haft 25 och 27 dagar cyklar. Vet inte när eller om jag haft äl denna månaden inte kollat. 

Vågar man testa imorgon?? Tror ju inte de är något men bara kolla 

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-09-03 18:48:40 följande:

Jag hade väntat om du har bim först lördag. Försök vänta till tidigast äl+10 för mest rättvist resultat 

Jag vet ju inte när jag haft äl eftersom jag inte tagit äl test eller tempar. Och bim är vad appen säger och den utgår ifrån 28 dagar mellan varje cykel men jag bara har haft 25 och 27 dagar i Mellan. Har sådan testa tidigt digitalt jag tar och de är ju rättvisa. Mest utesluta graviditet så jag kan fokusera på annat då de är kaos runt mig just nu med mina andra barn och skola. Men jag själv tror Bim kan vara allt från onsdag till lördag. Men jag skulle gissa mer på bim torsdag/fredag
  • Horisonten

Tog test imorse på ca bim-5 men fick inte gravid på Clear blue tidiga digitala.  Vilket jag iof misstänkte att de skulle bli. Så inget denna månaden heller. försök Numer 3 och nya tag

• Horisonten

Fick ju negativ test igår. Haft svårt och sova 2 dagar vilket skapat huvudvärk och illamående. Somnar tidigt innan 9 för kan inte hålla mig vaken men kan sen inte sova På natten. Blir förtvivlad. Molande värk av och till men ingen mens än. Funderar på och ta test på torsdag men vet inte. Eller vänta bim
     fick ju ändå negativt test på ca bim-5 är de värt och kolla bim-2 eller är de kört när de digitala testa tidigt visa negativt igår?

• Horisonten

Här har mensen kommit. Har hela dagen haft mensvärk så jag mått illa och imorse hade jag lite rosa på pappret och de har ökat. Så räknar med dag ett på cykel. Idag. Så appen räknar med att jag har 26 dagar cykel nu och äl redan på dag 12. Misstänkte ju att mensen skulle komma idag eller imorgon. För tror mer jag har 26-27 dagar cykel. Och misstänker också att jag inte hade någon ägglossning denna månaden så hade på känn att de inte skulle bli och hade inga symptom typ förutom mensvärken som blev mer och mer. Hade ingen äl värk eller ömma bröst där eller trådiga flyttningar. Så varit mycket stress. Så hoppas de lugnar sig. 

Så ny tag och försök numer 3. Har alltid innan blivit gravid snabbare, aldrig försökt så länge innan. Dock har jag då haft 2-3 månader utan p-piller/spiral. Denna gången körde vi direkt när spiralen var ute och dessutom är jag äldre väger lite mer och ny partner. Så bara hoppas stress mm är lugnare och nästa månad är våran månad. 

Önskar er alla stort lycka till!!!

Svar på tråden BIM September 2023