Inlägg från: Anonym (Hoppas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppas)

BIM September 2023

hej, jag hoppar in här. Hade ett väldigt tidigt missfall förra månaden (hann plussa svagt och fick sedan en blödning bara några dagar senare).

Nu tycker jag att det känns som förra gången med ömma bröst. tog ett test imorse och jag undrar om jag ser ett svagt streck?? Jag har BIM 1/9, är på äl+11 (har lutealfas på 16 dagar vanligtvis).

vad tror ni - syns det något?
  • Anonym (Hoppas)
    cutepenguin skrev 2023-08-28 09:57:26 följande:

Jag ser en svag linje! 😍

Tror du verkligen det kan vara positivt? Jag har inte vågat säga något till sambon än, han kommer bara säga att det är negativt? 🙁 vad tror ni andra?
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (Temp) skrev 2023-08-28 18:09:34 följande:
    Jag ser solklart en linje!
    Åh tack, jag hoppas du har rätt! Ska se om jag kan få tag på ett digitalt till imorgon.
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym ((Ekis)) skrev 2023-08-28 18:30:59 följande:

solklart positivt! Ser en väldigt tydlig linje :) grattis!

Åh tack, jag hoppas det! Ska ta ett nytt imorgon, jag uppdaterar er då!
  • Anonym (Hoppas)

Tog ett nytt test nu. Tycker inte att det ser starkare ut än igår, men jag ser ett streck nu också. Jag hoppas verkligen inte att det är en kemisk graviditet den här gången också, jag hade det förra månaden och då blev testen bara jättesvaga och sedan negativa.

äl+12 idag så det är fortfarande tidigt. Ser ni någon stegring från igår? var era test starkare än såhär på äl+12?

• Anonym (Hoppas)

Tack så mycket! Nu håller vi tummarna för att det här fröet vill stanna kvar.

• Anonym (Hoppas)

Den här stegringen ser inte så lovande ut, eller vad tror ni? Översta testet är äl+11, understa är äl+14 (idag).

det känns som att det kommer bli en kemisk graviditet precis som förra månaden. 😔

• Anonym (Hoppas)

Lyckas inte citera, men tack för era lugnande ord. ❤️ Jag hade kemisk förra månaden och då blev testerna inte heller så starka, precis som du skriver barnlängtan89. Men jag har haft ett tidigt missfall innan, och då blev de ganska starka men minskade sedan, och då förstod jag att det inte skulle gå vägen, så på vissa sätt går det ju att förutspå hur en graviditet ska gå med tester. Men jag vet också att det kan se hur bra ut som helst men ändå gå åt skogen, hade ett MA en gång och det var hemskt, allt såg perfekt ut Förutom att fostren inte levde.

men sker en stegring så ser det i alla fall så bra ut som det går för stunden.

jag hoppas att ni har rätt, jag är väl bara lite extra nojig eftersom det gick som det gick förra månaden. 

tack För att ni tar er tid att svara!

• Anonym (Hoppas)
    Abrakadbra skrev 2023-09-01 19:48:13 följande:

Hoppar också in.
    Hade BIM igår och fick ett vääääldigt svagt positivt iförrgår. Köpte nytt gravtest idag där det står "GRAVID" . Jag är så himla glad över att detta skett efter att försökt ca 1.5 år efter vårat MA förra våren... testlagrets teststickor är fortfarande rätt svaga. Bör dom vara starka redan nu eller missfall på g?

Skillnaden denna månad var att jag tog bisolvon för att få fram sekret (det kom fram en massa sen om det bidrog till graviditet vet jag inte)
    Tog även en fjärdedels acetylsalicylsyra från äl fram till nu.

Symtom: lite ont i brösten och lite mensont i förrgår. Annars inget. Inte lika dålig hy som jag brukar ha under pms veckan och lite bättre humör än vanligt. Och var trött fram till för två dagar sedan. Jättemärkligt...

Grattis till plusset! Jag plussade på äl+11 och mina tester har sett ut såhär äl+11-äl+14. Av någon anledning verkar jag få starkare test på eftermiddagen, så ett tips är att ta test då om du vill få ett starkare test och du råkar vara som jag. Stort lycka till!
  • Anonym (Hoppas)
    Abrakadbra skrev 2023-09-01 21:17:05 följande:
    Tack snälla för bilden. Mitt test idag ser ungefär ut som ditt andra test och då är jag på äl+15 . Bör man vara orolig, någon ?

Såhär såg stegringen ut under sonens graviditet. 

överst är äl+13, sedan äl+15, äl+17 och äl+19

den graviditeten gick fint och jag har alltid koll på ägglossning med clearblues ägglossningsstickor med glad gubbe.

Svar på tråden BIM September 2023