• Lele88

BIM September 2023

Jag är troligtvis på Äl+7 idag och tänkte verkligen försöka hålla mig att testa tills 2/9. Tänkte det kunde vara mysigt att testa tillsammans med min man då det är en lördag 😊 Men igår kändes det som jag hade sjuk pms med känsla av irritation och längtan efter choklad.. så mensen lär säkert dyka upp innan dess 🙈

• Lele88
    EJT skrev 2023-08-26 09:16:05 följande:
    Jodå, sperma påverkar flytningarna för mig och ger mig exakt sådana trådiga, geleaktiga, vattniga flytningar i upp till 2 dygn efter sex. Det är väldigt vanligt att det gör det, förstår jag när jag googlar. Så det är kanske inte ren sperma, men att sperman reagerar på sekretet och bildar dessa flytningar som ser ut som fertila flytningar utan att det är det...
    Har inte funderat på att det kan bli så. Men kanske är bättre för dig att tempa eller ta Äl-test om det skulle vara mindre stressigt. Än att försöka analysera sekret? Eller kör på med varannan dag och köra helt kravfritt. Hoppas på det bästa för dig och att du får ägglossning snart 🤗
  • Lele88

Fick igår på Äl +7 lite beige/rosa på pappret vid ett toalettbesök. Idag var det istället lite brunt när jag torkade mig en gång. Haft lite svag molvärk små korta stunder. Nu hoppas jag ju på nidis, men har aldrig haft det innan. Eller kan mensen komma tidigare om kroppen misslyckats att släppa ett ägg? Bim borde inte vara förrän fredag eller lördag om jag går på Äl-test.

• Lele88
    EJT: Kan bara citera på sista inlägget i tråden på mobilen så försöker svara på lite allt möjligt som du/vi skrivit innan😅 Segt med så oregelbunden ägglossning.. förstår att det går åt orimligt mycket test i så fall. Kanske att ni får köra med lite alternativa avslut när ni myser till det i framtiden så du lättare kan hålla koll på sekret😅 Men skönt att det verkar som att ägglossningen är på gång nu iaf! Håller tummarna och lycka till!🤗

Angående om jag eventuellt har fått nidblödning eller inte så fick jag lite rosarött blod nu vid toalettbesök.. så funderar om min mens är ovanligt tidigt istället.. är på dag 23 efter missfall nu så kanske är att cykeln är lite knäpp just nu och försöker ställa om. Annars brukar jag ha 27-28 dagars cykel..🤔
  • Lele88

Äl+10 och ej morgonurin, men tycker jag anar någon skugga på dagens test (underst) om man jämför med gårdagens blanka? 
    Jag som skulle hålla mig till helgen med att testa.. 🙄men den lilla blödning och flytningarna jag haft tre dagar nu fick mig ur balans🙈
  • Lele88
    Anonym (1986) skrev 2023-08-28 15:17:51 följande:
    Det ser positivt ut! Grattis :)
    Åh tycker du?☺️ Vågar inte riktigt tro på det än. Får bli att testa igen på morgonen imorgon 🙏🏻
  • Lele88

Det gick inte att hålla sig till helgen.. anade en skugga även idag, så chansade med ett digitalt🥺 Bim- 3 eller 4 idag. (Äl+11 eller 10)
    Nu hoppas man ju bara såå på att detta vill hålla i sig denna gången 🙏🏻
  • Lele88

Tack så mycket fina ni🥰😍 Vågar dock inte helt tro på detta än.. har fortfarande missfallet färskt i minnet, samt denna blödning som kanske eventuellt är nidblödning. Fick lite brunt även idag, hade hoppats på att det skulle ha ebba ut helt nu.. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas på att se en stegring om några dagar 🙏🏻 

EFW: Ja, testlagret tror jag är från 10 och veckoindikatorn från 25. Så var inte säker på om det skulle visa något ännu.😊

• Lele88
    EFW skrev 2023-08-29 18:13:36 följande:

Förstår det, man kan ju tycka att den som visar från 10 borde vara tydligare streck påminna cb visar possessivt 😅😂 Så verkligen bra med de digitala testen 😍 Nu håller vi tummarna för fler pluss ❤️

Ja, jag tyckte ju att jag såg en skugga på stickan men hade aldrig vart helt säker om jag inte tagit det digitala också. 😅 Är förvånad överlag att jag fått positivt såhär tidigt, bara fått plus efter Bim innan 😮
  • Lele88
    Oväntadedrömmen skrev 2023-08-29 22:54:58 följande:

Här blev det minus idag äl+11 på cbs digitala tidiga test.  
    Är trött på mående av den troliga pmdsen och ständiga minus, så tog tag i saken att ringa barnmorskan idag.  Hon lät bekymrad över hur mitt mående är kasst 3 av 4 veckor, men hänvisade mig att kontakta vårdcentralen imorgon för måendet och gyn i november om det inte tagit sig för eventuell utredning av fertilitet. 

Så skönt i alla fall att ha tagit tag i det. Får se vad vårdcentralen säger imorgon helt enkelt 🙂

Tråkigt 😔 Skönt att du tagit tag i det nu så du förhoppningsvis kan få må bättre snart. Så ska ju ingen behöva gå runt och må ❤️ Sen angående negativt på Äl+11, det är ju fortfarande väldigt tidigt. Detta är första gången av fyra graviditeter som jag får plus såhär tidigt. Så helt kört behöver det inte vara än🤗 Håller tummarna för dig.
  • Lele88
    EFW: Haha ja men jag försökte tolka vad du skrev så hoppas jag att jag skulle svara rätt😉 Jaaa nu hoppas vi på många fler plus här inne och att de även vill stanna kvar🙏🏻❤️

Måste bara även visa att min lilla skugga minsann visar sig lite mer idag🤗
  • Lele88
    Oväntadedrömmen: Jag förstår.. ibland har man en tydlig känsla i kroppen. Jag fick min känsla i kroppen i helgen som så starkt sa till mig att jag är gravid. Den var så övertydlig att jag trodde jag var skengravid och skulle bli så besviken om jag fick negativt test. Nu är ju nästa steg bara att det ska hålla sig kvar också.. detta är min fjärde graviditet men bara en gång har det gått vägen för mig.🙏🏻
    Jag hoppas att dock att din känsla är fel denna gång eller att det inom snar framtid blir din tur 🍀 🤗

Ni andra där Bim närmar sig till helgen, hur går det för er? När tänker ni testa er och har ni någon känsla i kroppen än?🥰
  • Lele88
    EFW: Åh vad typiskt.. nya tag om ett par veckor igen💕🙏🏻

Bär: Ibland kanske det bästa är att inte ha så mycket förväntningar, tillslut får man ju skydda sig mot all besvikelse som kommer med förväntningar💕 Vilken cykeldag är det på måndag? 😊

EJT: Hmm skumt.. någonstans på familjeliv läste jag att fertilt sekret innan bim kunde vara ett positivt tecken men vet inte om det stämmer.. men skönt att du ska få hjälp att kolla upp allt iaf. Ska du våga dig på ett test ändå eller kommer du avvakta?😊
  • Lele88
    Vervik: Åh så spännande. Hur har det gått?😊🍀

Anonym (TarraL): Oj, 21 dagar låter lite kort ja. Hur lång cykel brukar du ha? Ja Äl+8 är ju väldigt tidigt så du gör nog rätt att vänta några dagar för att få det mer bekräftat. Håller tummarna att mensen håller sig borta i helgen🤗👍🏼
  • Lele88
    Vervik: Nämen, titta så fint!😍 Stort grattis!!🤗 Förstår din oro, men varför skulle de testen vara otillförlitliga? Ett positivt test är väl positivt?😊
  • Lele88
    Bär: Nej jag förstår dig helt. Jag har ju fått mitt plus men vågar ändå inte ha några förväntningar alls på att det ska gå vägen..😔
    Ska bli spännande att se på måndag, håller alla tummar för dig🤗 
  • Lele88
    Vervik: Tror att du kanske läst om något annat test med streck, att det kan ge spökstreck? Med digitalt behövs ju ingen tolkning, där står det ju gravid eller inte gravid. Har svårt att se att ett digitalt skulle ge fel svar🤗
  • Lele88
    Rooiboste skrev 2023-08-31 12:03:53 följande:
    Har Bim på måndag. Men jag kommer nog att börja att testa i helgen. För jag har samma känsla i kroppen som när jag blev gravid med vårt första barn. Diffust illamående och hugg/stick i magen och ökad aptit. Vad har du själv för känsla i kroppen? När ska du testa? Glad
    Åh så spännande! Det låter ju väldigt intressant att du känner igen känslan i kroppen. Håller alla tummar! Hoppas på att få se ett positivt test här snart då🤗 Jag fick mitt plus tidigare i veckan😊
Svar på tråden BIM September 2023