Klimakteriet - berätta.
märkte förändringar redan vid 42 (förklimakterie):
mycket varmare än vanligt, svettas lätt, enorm sexlust, känsligare både för beröring och emotionellt, våtare i underlivet, extrem pms och humörsvängningar, mer kroppsbehåring, svårare och gå ner i vikt, mer migrän, rubbade cykler osv.
fick hjälp med hormontabletter som planade ut vissa av symptomen och som gjorde att jag mådde bättre mentalt. Äter dom fortfarande men en annan sort. Det har inget med att hålla mig "ung" att göra utan är livsnödvänliga för att hålla mig i ok mental balans när hormonerna svajar hastigt.
är inne i klimakteriet nu (50år) och endast några små blödningar av och till. Sexlusten är fortfarande extremt hög. Inga större problem med slemhinnorna, kan enskilda dagar känna mig lite torr men inget besvärande.
känner mig dock inte speciellt sexig (minns inte ens när någon senast faktiskt genuint visade att han var attraherad av mig) och hade några dåliga erfarenheter för ett par år sen när jag försökte dejta så vågar och orkar inte längre leta kärlek eller sexpartner, så får stilla min lust på egen hand.