Distansförhållande, han vill inte flytta.
Jag har ett distansförhållande sedan 2 år tillbaka med en kille från min hemby, han är 30 och jag 24. Jag studerar och är klar med mina studier om ca ett år och har som plan att skaffa mig erfarenhet inom yrket i staden jag bor i eftersom arbetsplatsen endast finns där och sedan se var jag tar vägen, det har aldrig varit en omöjlighet att flytta tillbaka till min hemby i framtiden, blir bara att arbetsmöjligheterna drastiskt minskar och brist på erfarenhet vilket jag anser vara viktigt i början på min karriär. Problemet ligger i att han inte kan tänka sig att flytta och det har han tänkt nu under 2 års tid så liten sannolikhet att det kommer förändras även om han menar på att det kanske förändras i framtiden. Vi har det jättebra just nu när jag är hemma vid ledighet men jag börjar ifrågasätta om relationen är värd det eftersom jag gärna vill stadga mig inom en snar framtid och det känns som att jag ?slösar tid? då framtiden är så oviss.
Det enda han säger är att han inte vill flytta pga jobb, familj och sport men att han vill vara med mig, och att vi får se i framtiden hur det blir mellan oss, kanske kan han ändra sig då. Men hur länge ska jag egentligen ge det?
Jag hoppas så gärna att det löser sig men vill inte heller kompromissa om min karriär om jag flyttar hem eller om mitt mående om vi fortsätter vår distans om inte han är beredd att finnas där för mig något år. Det sårar mig att jag kan tänka mig att anpassa mig för vår relation och inte han, men hoppas samtidigt på att det kan ändras.