Inlägg från: Anonym (Liknande sits) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknande sits)

Distansförhållande, han vill inte flytta.

Jag har varit i samma sits som dig, killen var också 30 och jag var i din ålder då. Trodde nästan för en stund att jag skrivit inlägget, allt var så likt. 

Jag väntade i 1 års tid innan jag gjorde slut. Att du har väntat 2 år är länge, det måste vara jobbigt att sakna varandra så länge? men det hela beror väl på om du orkar ha distans i några år till eller är villig att offra din karriär och flytta hem igen till honom. För det låter inte som att han vill flytta och kanske hoppas du ska flytta hem snart?

Du är så ung också, förstår att du vill prova vingarna och karriären i ny stad. Jag var likadan då och nu när jag själv är 30 idag skulle jag inte vilja flytta längre. Vet inte om kärleken skulle få mig att vilja flytta heller. Oftast är man ju mer fri när man är yngre? och byta jobb och flytta känns iallafall för mig jobbigare som äldre. Det är en skön känsla när man skaffat sig stabilt jobb och bostad. Vet inte vad ni båda har för karriärer? Det kan ju också spela en roll att man inte vill jobba med samma sak i annan stad av olika skäl? Det kan vara svårt att hitta en arbetsplats man trivs med.

Svar på tråden Distansförhållande, han vill inte flytta.