Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Emala skrev 2023-09-12 00:52:56 följande:
    Nej, det spelar inte så stor roll vilken ögonfärg barnet får.
    Två blåögda föräldrar kan få ett brunögt barn,  en blåögd förälder och en brunögd kan få ett blåögt barn osv.
    Att två blåögda föräldrar får ett brunögt barn händer typ inte. Mutering möjligen i så fall. Men som
    regel är, nej det går inte.
  • Anonym (1)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-12 12:31:00 följande:
    Men hur vet du att TS vän betett sig som ett rövhål? Vet du vem hon är tillsammans med? Hur han behandlat henne? Hur deras dynamik i relationen är? Hur vet du att han inte också varit otrogen tidigare? Jag vet inte heller, men jag är öppen för att det kan finnas detaljer i historien som jag inte känner till och därför är jag försiktig med att döma någon person som ett "rövhål". Och ja, det känns faktiskt skönt att ha ett intellekt som kan reflektera och inte bara reagera  med kraft på diverse Information. 
    Tror ni missuppfatta varandra om vad som är att göra fel och om det gör personen till ett rövhål. Bete sig som ett rövhål brukar göra kan man ju göra utan att vara ett rövhål själv
  • Anonym (1)
    Emala skrev 2023-09-12 23:47:24 följande:
    Jo det går visst.   
    Ja om det muterar. Men det händer typ aldrig
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-15 15:50:52 följande:
    Äh. Trött sitter som vanligt och försöker rättfärdiga otrohet med de vanliga BS argumenten om att svika, ljuga är helt ok bara man gör något snällt i något annat sammanhang. Typ bara du tar hand om en hemklös kattungen så är det helt ok att vara otrogen utan att vara ett rövhål... en jättepraktisk sätt att färhålla sig till röavtigt beteende för då kan man ju aldrig vara ett rövhål hur fan man än gör, bara du gjort nåt snällt nån gång så spelar det ingen roll hur många skitgrejer du gör... du är inte ett rövhål ändå... helt magisktDrömmer

Det Trött försöker göra här på sin vanliga manipulativa maneer är att försöka gör sin något birarra definition av "rövhål" till default och något vi alla ska utgå ifrån. Det är ren BS. Vem som är ett rövhål avgörs av hur man beter sig, sviker man och ljuger för sin partner så är man per definition ett rövåll oavsett hur många hemlösa kattungar man räddat. 
    Då är alla rövhål då, för alla gör någon gång moraliskt fel handlingar mot andra.
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-17 23:06:29 följande:
    Nope, alla beter ju inte sig som rövhål, däremot vill rövhål gärna tro att det är så för att normalisera sitt beteende.
    Jo någon gång gör alla människor fel, även du. Så enligt ditt eget resonemang så är även du själv ett rövhål.
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 09:47:39 följande:
    Vad för handlingar tänker du att alla gör mot andra?
    Moraliskt felaktiga handlingar som gör alla någon gång. Moral är väl visserligen upp till var och en så det är väl egentligen en smaksak vad det skulle kunna vara.
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 11:12:54 följande:
    I paritet med att bedra den man lever med?
    Ska jag avgöra vad som är paritet med det?

Varför skriver du förresten den man lever med? Är man inte ett rövhål om man bedrar en särbo?
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-18 12:39:54 följande:
    Men tanke på hur du duckar frågan så tolkar jag det som att även du förstår skillnaden mellan att fisa vid matbordet och vara otrogen Drömmer
    Ingen har nämnt fisa vid matbordet men fortsätt du att låtsas som att det var det jag menade.
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-18 15:18:57 följande:
    Det är snarare du som låtsas som att alla "misstag" är lika mycket värda och duckar när någon ställer dig frågan.
    Vart skrev jag de är lika mycket värda? Jag frågar ju vad HAN menar om saken. Det verkar ju som att han tycker det har en betydelse om man lever ihop eller inte så det kanske är bra om jag fattar vad han menar egentligen innan jag försöker svara på någonting.
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 15:52:43 följande:
    Du gör dig bara dum, men ok, partner då.
    Vilka moraliska felaktiga handlingar begår alla?
    Du måste inte rabbla upp alla du kommer på, men några exempel vore bra när du kommer med ett sånt påstående.
    Jag tycker inte alls det är dumt att reagera på att du drar upp det som om det vore något som ger tyngd åt det omoraliska i att vara otrogen, eftersom en särbo som är otrogen kan såra människor lika djupt. Jag förstår inte vad det spelar för roll vad jag tycker är omoraliska handlingar, jag har ju precis skrivit det att moral är upp till var och en. Jag tycker det är meningslöst att jag ska sitta här och värdera vad som ska godkännas som omoraliskt och lika meningslöst att du ska värdera vad jag skulle ha känt mig sårad och sviken av, vilket jag antar att du tänker göra om jag nämner någonting. Otrohet är en av dem så åtminstone det kommer du väl godkänna. Är det vad du är ute efter, att godkänna och värdera vad just jag skulle känna som stora svek? Exempel på hur människor gjort mig illa? Eller mer allmänt vad som gör illa andra? Det tror jag att du redan vet och så anklagar du MIG för att spela dum.
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 16:37:23 följande:
    Det är du som påstår att alla beter sig som rövhål och alla beter sig omoraliskt, och jag håller inte med.
    Därför skulle jag vilja ha ett exempel på det du påstår, men det är alltså omöjligt?
    Nej jag har inte påstått det. Jag har påstått att det blir konsekvensen av ett sånt resonemanget, vilket jag inte sagt ett ord om ifall jag håller med eller inte.

Jag förstår förresten inte vad du ska med exempel till, om du inte har tänkt dig att du kommer försöka underkänna vad andra än du anser vara omoraliskt eller tar skada av.
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?