Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 15:52:43 följande:
Du gör dig bara dum, men ok, partner då.
Vilka moraliska felaktiga handlingar begår alla?
Du måste inte rabbla upp alla du kommer på, men några exempel vore bra när du kommer med ett sånt påstående.
Jag tycker inte alls det är dumt att reagera på att du drar upp det som om det vore något som ger tyngd åt det omoraliska i att vara otrogen, eftersom en särbo som är otrogen kan såra människor lika djupt. Jag förstår inte vad det spelar för roll vad jag tycker är omoraliska handlingar, jag har ju precis skrivit det att moral är upp till var och en. Jag tycker det är meningslöst att jag ska sitta här och värdera vad som ska godkännas som omoraliskt och lika meningslöst att du ska värdera vad jag skulle ha känt mig sårad och sviken av, vilket jag antar att du tänker göra om jag nämner någonting. Otrohet är en av dem så åtminstone det kommer du väl godkänna. Är det vad du är ute efter, att godkänna och värdera vad just jag skulle känna som stora svek? Exempel på hur människor gjort mig illa? Eller mer allmänt vad som gör illa andra? Det tror jag att du redan vet och så anklagar du MIG för att spela dum.