• Anonym (Majsan)

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Under hela mitt äktenskap har min man genom sitt arbete rest runt om i välden. 

Jag har aldrig haft anledning eller ens funderat på om han är trogen eller ej. När han kommer hem så är lyckan fullkomlig i familjen och jag och barnen längtar alltid tills han kommer hem. 
    Jag är inte naiv och rätt realistisk så jag inser ju att han mycket väl kan vara otrogen på sina resor men det är ingenting jag funderar över eller är rädd för. 

Givetvis vill jag inte att han ska berätta för mig om sina eventuella eskapader, det skulle inte görs något för mig. Så jag hoppa att han inte får för sig att lätta sitt hjärta.
    Den här ovillkorliga ärligheten jag läser om här förvånar mig, Om alla är lyckliga varför dra upp misstankar om otrohet?  Man förstör ju relationen.

• Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen
  • Anonym (Eh)

Det är otroheten som förstör relationen inte att man drar upp det. 

• Anonym (K)

Jag vill veta om min man vart otrogen. Jag vill att han berättar själv i så fall så får man prata om det och se vad man gör åt det. Anledningen att jag vill det är för att jag förväntar mig att han är ärlig mot mig. Skulle ha lättare att förlåta en otrohet om han är ärlig och berättar det själv än att det kolmer från någon annan. Nu tror jag inte att min man är det och funderar inte på det  

• Anonym (Lis)

har varit tillsammans med en man som varit otrogen. Hans beteende fick mig att misstänka det. Jag har aldrig tidigare misstänkt en partner för det. Har man ett bra förhållande kommer inte de tankarna och det finns ingen anledning att fråga. Otrohet och smusslande drar fram de tankarna och frågorna.

jag hade även en partner som messade med sitt ex, även där var det hans sätt som fick mig att misstänka något. Hur han gömde telefonen, mm. 

Otroheten förstör relationen. Personligen vill jag inte vara med någon som är otrogen, men jag går ju inte runt och frågar om min partner är otrogen om jag inte har en känsla av att han döljer något. 

• Anonym (Falskt)

Otrohet förstör relationer. Otrohet och lögner tynger ned folks själar, äter upp en inifrån. Tycker inte ärlighet förstör lycka, är man inte ärlig är lyckan falsk och fake tycker jag.

Men tycker man tvärtom så visst. Mår man bra av det så visst. Då är det väl upp till var och en. En del tycker man mår bäst av att inget veta och låtsas som det regnar. Är man ok med det så visst. Där har du svaret. Vi är olika.

• Anonym (P)

"varför vill ni veta om er partner har varit otrogen." 

Så jag ska veta vilka varningssignalerna är. Och göra bättre val i slutändan. 

• Lynx123

Det är otroheten som förstör - därmed har ju partnern visat att hen inte är lojal och uppriktig i sin respekt och kärlek. Att undvika ämnet ger bara en illusion av att allt är bra. Det, och risken för könssjukdomar.

• Anonym (aaa)

Du får givetvis leva precis hur du vill TS. Jag skulle uppskatta att veta om det nu var så att min partner for omkring på resor och passade på att ha sex med andra. 

Dels för att jag inte skulle vilja bli smittad med någon könssjukdom, men också för att är jag i en relation vill jag att vi satsar på oss, tillsammans. Jag vill inte att min partner ska leva ett dubbelliv och lägga halva sin mentala kraft på någon annan, tid och energi som kan kunde lagt på att vi ska ha den bästa relation vi bara kan bygga. 

Men folk är olika, bryr du dig inte så gör du inte. 

• Anonym (Majsan)
    Anonym (K) skrev 2023-09-17 01:19:12 följande:

Jag vill veta om min man vart otrogen. Jag vill att han berättar själv i så fall så får man prata om det och se vad man gör åt det. Anledningen att jag vill det är för att jag förväntar mig att han är ärlig mot mig. Skulle ha lättare att förlåta en otrohet om han är ärlig och berättar det själv än att det kolmer från någon annan. Nu tror jag inte att min man är det och funderar inte på det  

Men om du inte får veta behöver du ju inte förlåta?
    Då måste du ju först ha frågat honom

Jag kommer aldrig att fråga min man om detta. speciellt om jag inte har någon konkret anledning.  Det skulle ju verkligen ställa till det för i vår relation litar vi på varandra
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (Falskt) skrev 2023-09-17 01:30:29 följande:

Otrohet förstör relationer. Otrohet och lögner tynger ned folks själar, äter upp en inifrån. Tycker inte ärlighet förstör lycka, är man inte ärlig är lyckan falsk och fake tycker jag.

Men tycker man tvärtom så visst. Mår man bra av det så visst. Då är det väl upp till var och en. En del tycker man mår bäst av att inget veta och låtsas som det regnar. Är man ok med det så visst. Där har du svaret. Vi är olika.

Vad man själv känner kan ju aldrig vara fake, tänker jag.  Dessutom  hur skulle vårt äktenskap se ut om vi gick och undrade om vi var otrogna eller ej.  Min man är på resa mer än 60% av tiden.
  • Anonym (Majsan)
    Anonym (aaa) skrev 2023-09-17 08:09:17 följande:

Du får givetvis leva precis hur du vill TS. Jag skulle uppskatta att veta om det nu var så att min partner for omkring på resor och passade på att ha sex med andra. 

Dels för att jag inte skulle vilja bli smittad med någon könssjukdom, men också för att är jag i en relation vill jag att vi satsar på oss, tillsammans. Jag vill inte att min partner ska leva ett dubbelliv och lägga halva sin mentala kraft på någon annan, tid och energi som kan kunde lagt på att vi ska ha den bästa relation vi bara kan bygga. 

Men folk är olika, bryr du dig inte så gör du inte. 

Men i vårt fall är ju min man borta stora delar av tiden.  Tänk om han skulle gå och oroa sig hela tiden om jag är trogen när han är borta?  Det skulle ju bara bli misstänksamhet från båda håll.

Det där med könssjukdom tror jag inte är någon större fara. Jag litar på att min man är så klok att han använder skydd. 

Men ärligt varför gå och misstänka varandra? Vari ligger lyckan med det?
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen