Inlägg från: Anonym (Alicia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alicia)

Hjälp mig

Gör det som känns rätt. Fundera också på OM du skulle ta jobbet utomlands, skulle du då flytta permanent eller för att jobba där nåt år? Skulle killen kunna flytta med nu eller om nåt år? Om det tar slut med killen, skulle du då ångra att du inte flyttade utomlands?

Jag och min (nu) man flyttade utomlands till olika länder när vi bara dejtat i några veckor. Vi körde långdistans i några år, sen flyttade jag till honom. Det var ju inte alltid roligt att vara ifrån varandra, men vi båda fick göra saker vi verkligen ville göra och sen kunde vi ju flytta ihop. Nu är vi ju som sagt gifta, har köpt hus och planerar barn.

• Anonym (Alicia)
    Anonym (Adeli) skrev 2023-09-22 16:17:35 följande:
    åhhh vad fint att ni hållit ihop även om ni bodde i olika länder, det får mig tänka att det faktiskt går om man älskar varandra på riktigt!!🥹

Jag tänker mig att jag ska sätta mig ner och prata med killen och fråga om han ser en framtid med mig och är villig och ha distans. Jag tänker mig att jag bara ska jobba ett år. Mest för att testa på detta yrke.
    Klart det går. Det behöver inte vara kört, bara för att man flyttar ifrån varandra.

Ska du egentligen bara vars borta ett år är det ju inte så farligt heller. Och om det andra landet är inom Europa kommer det ju vara relativt enkelt att hälsa på + att det inte kommer vars särskilt stor skillnad i tid, om någon. Vilket land handlar det om?
Svar på tråden Hjälp mig