Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 21:17:59 följande:
Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.
* Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud. De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
* Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
* Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå).
* Sexiga underkläder är helt onödigt.
* urringning och en slipper sminka sig så noga.
* handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse.
* En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar. Är inte alls viktigt med naglar.
En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.
Jag vet flera män som uppskattar skor.
En köpte höga stövlar till frun för 5000 spänn fast de knappt hade råd att behålla bilen. Han brukar ofta ge komplimanger för mina skor också.
Jag har en kollega som kommenterade mina skor tre dar på rad en vecka i våras, och senast när jag hade ett par klacksandaler som jag inte haft sedan våren så satt han med ryggen mot och sa "ja de skorna känner man igen, dem har vi inte hört på ett tag". Jag gick förbi utan att han såg mig, jag skulle sen ut i produktion och tog på skyddsskor. Möter honom, då säger han: Men nääää, fick jag inte se de fina skorna nu då?!
Så jag håller inte riktigt med om din bild.