Bim december 2023
2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
3/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
3/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
här är också mensen strax över :) vet dock inte när ägglossningen kan tänka sig komma. haft 3 cyklar sen mensen kom tillbaka efter förlossningen som varit olika långa men verkar ändå bli kortare och kortare och nu senast var cykeln på 29 dagar.
när brukar ni testa med ägglossningstest om ni har oregelbunden mens? hur tidigt är det ens möjligt att få ägglossning efter mens?
Hur ska man kunna hålla sig att inte testa ända till 7/12 då BIM är. Måtte dessa dagar gå fort!
någon som känner igen sig 😂
jossolol: jag gissar att jag testade pos på bim-4 första grav, andra graviditeten bim-2. Men det är väldigt osäkert för jag har inte tempat inför de andra graviditeterna och fick heller aldrig utslag på äl-stickorna för jag testade för sällan eller inte alls.
hur har det varit för dig?
tänker att om det nu inte visar på äl+12 så är det nog ganska kört 🤷?♀️
Okej okej! Men om mensen fortsatt är borta så finns det väl en liten chans. Bara att man testar för tidigt denna gång isåfall?
jag minns inte när jag testa. Men tror det var på BIM-dagen eller något dag senare. Men vet att jag har aldrig haft några symptom alls i början av mina graviditeter, så räknar med att jag inte kommer känna något denna heller 🙈
Hur går det för er alla som har haft BIM nu i helgen och dagarna som kommer? 😊
Jag beställde hem clearblues gravidtest ultratidigt nu Som jag hopps kan använda om nån dag
Hur klsrar du av att inte testa? Jag testar 2-3 ggr om dagen typ, det är galet!!
Julia: okej intressant det där med glidmedlet. :) har börjat ta d-vitamin nu bara, förutom folsyra. Men du har en poäng i att det inte blir utemat och alkohol speciellt ofta nu som förr.
Ja det känns som att jag har bra koll på ägglossningen, men hormonet prolaktin som bildas vid amning ska visst kunna göra att det bildas mindre progesteron efter äl vilket kan bidra till att graviditeten inte klarar att utveckas. För vissa men för andra kanske det inte påverkar. Fundera på att ta ett blodprov och se. Det är bara att fortsätta försöka!
syskonförsök: ja det har du rätt i, grattis till dig!! :)
På dagarna blir det inte mycket, speciellt inte på vardagarna när vi är ifrån varandra, men när jag kommer hem och när hon ska somna. Men natten är det fortsatt några gånger och speciellt kl 04-06 😵?💫
Ja men jag tänker lika som du! Hur lyckas du med begränsningarna? Jag har nyligen försökt med att ha samma upplägg på natten som du men det blev totalt kaos när hon blev nekad och vi var vakna i flera timmar. Orkade inte mer än ett par dagar tyvärr. :( funderar på att göra ett nytt försök under julledigheten. För jag oroar mig verkligen över att amningen är ett hinder för mig nu.
Det vet man inte. Bara tempen kan visa om/när du haft ägglossning. Efter ett positivt äl-test sker ägglossningen 12-36 timmar efteråt. Men man vet ju inte t ex om toppen var kanske 12 h innan man fick första toppen på stickan. Det beror ju på hur ofta du testar liksom.
jag får alltid positivt äl-test kort efter att min ägglossning varit, konstigt nog?
Exakt samma här. Alla test efter det är negativa, helt blanka.
här är en bild på det foto där man kunde ana ett streck och hur det såg ut efter några timmar.
Jag tänker att jsg inte kan hänga upp mig på detta test och får fortsätta vänta.
jag har inga rikliga flygningar, nästan inga om man mäter med trosan. Jag brukar ha flytningar, rikliga, hela tiden Annars. Har alltid trosskydd. Första veckan jsg inte har det är nu. Jag kände dock efter idag och pp Fingret fanns en vit krämig, lotionliknande, flytning. När jag googlar kan det vara tecken på fertilt Sekret eller grav. Fertil period är det inte iaf hehe.
Ja precis. Blivit jätteglad och tänkt att det inte kan visa fel men så nej? ingen graviditet. Klassiskt spökstreck om strecket uppkommer efter testtiden och är så där halvvägs upp
Jämfört med detta test som jag tog? här blev det en graviditet (och bebis) och man ser liksom skillnad. Visst att testet visar svagt, men det är brett och har en jämn färg till skillnad från ett spökstreck.
Hoppar också in här! Har en dotter på 8 månader och vi försöker med syskon. Har bara haft mens en gång och slutat amma. Tagit ägglossningstester (clearblue) och fick fast gubbe 16 Dec hade sista mensen 23 november. Tycker redan jag har graviditetssymptom men kan ju vara psykiskt köpt hem tester. vet inte hur regelbunden min mens är nu efter den tidigare graviditeten. vet inte hur jag räknsr bim. Är det för tidigt att testa nu med ett sånt tidigt test?