• LillaPingvin

Bim december 2023

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

• LillaPingvin
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
  • LillaPingvin
    inezp skrev 2023-11-23 18:35:52 följande:
    Tänker att det är helt upp till dig. Men för att du ska få lite fler perspektiv så flikar jag in. Jag lever på som vanligt, vilket inte innebär dunderfylla varje helg, men händer absolut att jag dricker några glas på helgerna. 
    Personligen så skulle jag bli alldeles för besatt/manisk om jag (förutom att tempa, ta ägglossningstest och allt annat relaterat...) ska börja leva som om jag vore gravid. Framförallt med tanke på att en inte har en aning om hur lång tid det kommer ta att få det där plusset. 
    Därför blir det viktigare att må psykiskt bra under tiden, vilket för min del innebär att leva som vanligt  :) 

Jag tänker precis såhär, med andra barnet som tog sån tid så drack jag sällan veckorna efter äl, så tänker jag inte göra denna gång. Utan nu ska jag försöka njuta och inte stressa upp mig. Och då kommer det absolut ut innebära alkohol på helgerna ibland, framförallt nu inför julen 😊 

• LillaPingvin
    Constanza skrev 2023-11-23 18:44:50 följande:
    Ja jag tänker också så men det känns som att jag tänker fel så det är skönt att höra att andra tänker som jag 🙏
    Alltid bra att bolla med andra, sen gör ju var och en som de själva känner. ☺️ Hela den här bli-gravid-cirkusen är sjukt påfrestande psykiskt tycker jag, du letar tecken på om du är gravid, om du snart ska ha äl, måste schemalägga sexet runt äl, och det är inte alltid sambon kan med att prestera flera kvällar i rad pga tungt, stressigt jobb som gör honom trött osv. Jag som blir ledsen när jag känner att vi inte legat tillräckligt eller att jag inser att mensen är påväg. Jag kan behöva något avstressande glas vin på helgerna känner jag om jag ska genomföra detta en gång till 😂
  • LillaPingvin
    Embarazada skrev 2023-11-24 07:49:39 följande:

Jag fyller snart 36 år. Har försökt bli gravid sen september 2022.

Åh... Såg att ni också försöker med en 3:a. Jag lider verkligen med dig, att det inte tagit sig på så lång tid. Hur har det varit tidigare? Har det tagit låg tid att bli gravid då? Har ni gjort någon fertilitetsutredning? 
  • LillaPingvin
    Lugnoro skrev 2023-11-24 12:05:17 följande:

@lillapingvin 
    Jag är 33 år och mannen 38. Vi har inga barn sedan innan, så ingen aning om hur lång tid det här kommer ta. 

Jag håller alla tummar och tår för er, att det ska gå bra 🥰 
  • LillaPingvin
    inezp skrev 2023-11-24 12:23:28 följande:

Gammal tycker jag nog är lite att ta i du! Flört
    Jag är 32 och min sambo 33. Första barnet för oss båda och försökt aktivt sedan i Juli.

Som @Lugnoro nämner här ovan så finns det en viss oro kring hur lång tid det kommer ta. Och om det faktiskt kommer gå öht. 
    Djuuuupa andetag :) 

Haha, okej, men rätt gammal ut ett reproduktionsperspektiv 😅 Jag håller båda tummarna för att du snart ska få vara gravid ☺️
  • LillaPingvin

Stort grattis till alla er som plussat, så fantastiskt! 😍

Själv fick jag mens i förra veckan. Det positiva är att min lutealfas tycks ha ökat till 14/15 dagar istället för 11 efter graviditet. Hoppar iaf över till januaritråden och satsar på massor av julmys, hoppas jag slipper se er i den tråden. ????

Svar på tråden Bim december 2023