• Constanza

Bim december 2023

hej hoppa in här från novemertråden då min cykel också blev lite lång och hann inte med nån Bim i november. Bim beräknad till 2/12 
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
  • Constanza
    Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅
  • Constanza

Det känns liksom konstigt att bete sig som om man är gravid trots att man kanske inte ens är i närheten 

• Constanza
    inezp skrev 2023-11-23 18:35:52 följande:
    Tänker att det är helt upp till dig. Men för att du ska få lite fler perspektiv så flikar jag in. Jag lever på som vanligt, vilket inte innebär dunderfylla varje helg, men händer absolut att jag dricker några glas på helgerna. 
    Personligen så skulle jag bli alldeles för besatt/manisk om jag (förutom att tempa, ta ägglossningstest och allt annat relaterat...) ska börja leva som om jag vore gravid. Framförallt med tanke på att en inte har en aning om hur lång tid det kommer ta att få det där plusset. 
    Därför blir det viktigare att må psykiskt bra under tiden, vilket för min del innebär att leva som vanligt  :) 
    Ja men det e just det jag också känner. Är liksom redan besatt vid tanken av att bli gravid, är skengravid varje månad sen augusti och känner samma att jag liksom vill levA mitt liv som vanligt tills plusset kommer. tack för ditt svar, känns bättre nu 🙏
  • Constanza
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:39:27 följande:

Jag tänker precis såhär, med andra barnet som tog sån tid så drack jag sällan veckorna efter äl, så tänker jag inte göra denna gång. Utan nu ska jag försöka njuta och inte stressa upp mig. Och då kommer det absolut ut innebära alkohol på helgerna ibland, framförallt nu inför julen 😊 

Ja jag tänker också så men det känns som att jag tänker fel så det är skönt att höra att andra tänker som jag 🙏
  • Constanza
    letostancia skrev 2023-11-25 18:33:29 följande:

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

Hej, jag Har Bim nästa lördag. jag har ömma bröst sen några dagar tillbaka men det har jag alltid innan mens. Har haft lite mensvärk som kommit och gått i några dagar samt att jag är trött. Känner på mig att det inte har blivit något denna gång heller 😩
  • Constanza

bim- 4 idag. Mycket mensvärk sen i lördags som kommer och går, ömma bröst sen mer en Vecka sen och nu lite rosa på pappret antar att mensen är på väg och att det inte tog sig igen 😩 får väl skapa en januaritråd 

• Constanza
    letostancia skrev 2023-11-29 09:37:37 följande:
    Hej!
    Jag har väl BIM - 3 idag. Brösten är fortsatt lite ömma, spända typ, trött och irriterad som är mer PMSigt egentligen. Testade i måndags, negativt, plågsamt att vänta men lika plågsamt att få ett minus på testet. Igår kände jag hela dagen nyppningar i livmoderregionen, ÄL + 10 då, undrar vad det kan vara, fortsätter lite även idag men ingen mensvärk. Känner mig lite förkyld. 
    Började tempa nu på slutet, tänker att jag kommer märka om tempen börjar sjunka eller håller sig förhöjd. Orkar inte tempa hela cykeln. 
    Jag har börjat få rosa på pappret och ett negativt test idag på BIM-3. det är kört och får väl ta nya tag till januari 😫😫 så ledsen 
  • Constanza
    fick min mens idag, 3 dagar för tidigt. nästa BIM faller 29 dec, nu hoppas jag på ett litet nyårsmirakel? lycka till oss alla ❤️❤️
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf.,              totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
  • Constanza

Kan ni se nåt? Bim- 3 

i verkligheten syns det lite mer och det är en rosa nyans 
  • Constanza
    pippi12345 skrev 2023-12-26 18:13:05 följande:
    Jag ser jättetydligt streck :) grattis!
    Ååå kan knappt tro att det är sant ? tack Så jätte mycket vill bara att det ska vara morgon för att ta med morgonurin nu tog jag det här testet vid 17.30, trodde aldrig det skulle visa nåt det var mer för skojsskull

hoppas du med plussar snart! 
  • Constanza
    fancyr skrev 2023-12-26 20:17:14 följande:
    Jag ser 😃 grattis!!

Tack så jättemycke, tog ett digital early och fick gravid!!!!! 

känns som att jag drömmer ❤️❤️

Hoppas att den stannar och utvecklas till en frisk bebis och jag hoppas ni andra i tråden också får pluss snart, och får era efterlängtade bebisar 

• Constanza
    DrömlivetiHD skrev 2023-12-28 06:01:56 följande:

Grattis till plus @Constanza 😍

Jag har Bim idag! Håll tummarna att mensen håller sig borta! Tyckte jag kände litet illamående nu på morgonen 🙏

Tack så mycket Och hoppas du med plussat snart! 
  • Constanza
    DrömlivetiHD skrev 2023-12-30 01:29:46 följande:
    Ja nu var det min tur 😍

//
    Ååå vad kul!! Grattis! När har du BF? 
  • Constanza
    DrömlivetiHD skrev 2023-12-30 16:42:06 följande:
    Tack allihop 🥰 BF blev den 2 sept enligt Preglife. När har du BF? 😊

😀 har två appar och båda säger olika, en säger 3 sep och den andra 4 sep? vi får väl se haha

vad har du för symptom? 

hade BIM igår egentligen så plussade tidigt i tisdags? 

Svar på tråden Bim december 2023