• Bambibambi

Bim december 2023

Hej hej, sorgset hoppar jag in här. 
    Fick idag konstaterat MF då testet var negativt... fröet tog sig på första försöket, kändes som man hade lite för mycket tur... 4+5, så nu väntar vi på att kroppen löser resten själv och inväntar äl...
    Bearbetar sorgen, och beklagar alla som har varit med om mf tidigare, kunde aldrig förstå sorgen innan.

Önskar alla lycka till

?/12 - bambibambi, 3e barnet, första försöket efter MF

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
  • Bambibambi

Har så gott som slutat blöda helt nu, dag 7.
    (Dag 0, bara rosa på pappret)
    Dag 1 blödde
    Dag 2 negativt test, kände mig ledsen i kroppen därav tog jag test
    Dag 3 negativt test och klumpar 
    Dag 4 små blödig, skyddat sex, blödde lite mer efteråt
    Dag 5, små blödit svagt äl test
    Dag 6 små blödit, oskyddat sex, starkare äl test
    Dag 7 bara på pappret

Fick mf och började blöda vid bim, så räknar detta som min mens, och borde då ha äl om ett par dagar till 10 dagar, typ, så kommer uppdatera listan med förväntad bim (ändrar sen igen när jag vet när äl var)

• Bambibambi

3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
  • Bambibambi
    Constanza skrev 2023-11-23 18:01:06 följande:

Det känns liksom konstigt att bete sig som om man är gravid trots att man kanske inte ens är i närheten 

Kan kanske inte hjälpa dig I din fråga då jag är i en helt annan situation, men jag dricker inte, sen har jag inte druckit på 5 år😅
    Men man ska väl minska på alkohol om man planerar att bli gravid, men ett glas borde inte göra så stor skillnad tänker jag? Men det är min åsikt🥰
  • Bambibambi

Kan såklart inte citera... men Lillapingvin jag är 24, blir 25 i mars, så uppdaterar listan med mitt födelseår😄

2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
  • Bambibambi
    letostancia skrev 2023-11-25 18:33:29 följande:

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

Här känns det som att äl kan vara på gång, fick sådär ont i svanken förut men inga älflytningar. Beräknad äl är om ca 3 dagar.
    Har inte varit super aktiva i sexandet men nu tänker jag vara på sambon🤪 kul med ombytta roller ibland🙈
  • Bambibambi

Kan inte citera...
    "Hej!
    Härligt, brukar du testa eller tempa? 
    Om man testar och får positiv ÄL räknar man att det är just den dagen ÄL var eller dagen efter, tänkte på DPO dagar, när ska man börja räkna?

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen"

Förr tejpade jag, men har inte orkat🙈 förra månaden var första gången jag använt äl test och vet inte riktigt om det hjälpte 😂 däremot känner jag alltid av äl tydligt, så den dagen jag känner av det räknar jag som "ÄL+0". Vad det gäller testen så förutspår de att äl är inom 12-48h om man får positivt test, så första neg testet efter det räknas som äl (som jag förstått det, rätta mig om jag har fel!). Så då skulle det vara den dagen som är äl+0.
    Gällande sexlusten, JA. är aldrig så kåt som vid äl. Oavsett om jag är bebissugen eller inte🙈 om min sambo är sugen på något lyxigt sex så är det vid äl det sker😂😂

• Bambibambi
    jossolo jag fick pos 3 dagar, sen minskade det
    letostancia skrev 2023-11-26 20:05:30 följande:
    Okej, då är det ÄL+8 det är för mig idag, väntar lite med testandet Flört. Har aldrig känt av ÄL annars, inte det minsta. 
    Haha, lyxigt sex, ja det extra ofta på ÄL-dagar iaf Skrattande

Haha ja precis😂 jag är ÄL-1/2 typ. Hoppas mina äl test kommer i posten idag så jag kan se vad dom säger, kan vara så att jag hade äl igår, lite osäker... eller att de e på g. När vi myste så va det lite trådigt om man säger så, URSÄKTA INFON😅
    Jag plussade äl+9 förra månaden, men det var så otroligt svagt, så blev lite orolig redan då, med lillebror så plussade jag STARKT innan bim. Hoppas så innerligt att det tar sig på direkten nu, vill inte gå och tänka på vad som kunde ha blivit men som inte blev...
  • Bambibambi
    letostancia skrev 2023-11-27 15:14:10 följande:
    Var det en testatidigt test? Jag har bara vanliga hemma. Började tempa i morse, tänkte att jag kommer väl se på tempen närmaste dagar om den börjar dimpa då är det bara att ta nya tag. 
    Tänker, om du har så tydliga flytningar så kan du bara lita på det, du har säkert haft eller får äl närmaste tiden.
    Nej, ica hjärtats. 
    Ja beräknad äl är om 2 dagar, känner mig lite lite tjock I livmodern och hade världens minsta äl flytning så tror det kan stämma med appen! Trots mf
    Hoppas verkligen testen kommer imorgon, ÄLSKAR att testa 🤭
  • Bambibambi
    Jossolo skrev 2023-11-27 19:28:16 följande:

Hur ska man kunna hålla sig att inte testa ända till 7/12 då BIM är. Måtte dessa dagar gå fort! 

någon som känner igen sig 😂

Vill typ testa redan nu och har inte ens passerat äl😂😂 så förstår dig😂
  • Bambibambi
    inezp skrev 2023-11-28 16:27:53 följande:

Skulle inte heller betrakta som positivt dessvärre.
    Jag körde länge med enbart billiga stickor men blev galen av att hålla på att analysera.. Så kompletterade med CB digitala för att få en "avgörande röst" när det känns svårt att tyda de där. Dyrare men använder max ett par stycken per cykel för att som sagt slippa bli knäpp :) 

Ja det är jag lite för snål för😂🙈 men typ 30 min efter testet så fick jag tydliga äl kramper så ska ta ett till straxt, och om det är svagare så vet jag 🥰
  • Bambibambi
    Constanza skrev 2023-11-28 16:48:00 följande:

bim- 4 idag. Mycket mensvärk sen i lördags som kommer och går, ömma bröst sen mer en Vecka sen och nu lite rosa på pappret antar att mensen är på väg och att det inte tog sig igen 😩 får väl skapa en januaritråd 

Håller tummarna att det inte är mensen❤️
  • Bambibambi

Hallå, när jag läser på förpackningen så tolkar jag det som att "starkt pos = äl inom 12-24h", men är 99% säker på att äl var igår för den äl värk jag hade. Och en vän till mig säger att om testet visar som mitt (nedan) så har äl troligen redan varit och ägget är påväg ner?? Hur tolkar ni??

• Bambibambi
    letostancia skrev 2023-11-29 11:03:15 följande:
    Hej!
    Jag skulle lita på testet och köra med mycket sex närmaste 48 timmar.  Det blir ju missvisande om du får positiv test efter äl? Eller? I vilket fall har du höga nivån av LH just nu. 
    Ja känner samma?? Har tagit 3 idag och alla är lika starka, ska ta imorgon också. Spännande det här 
Svar på tråden Bim december 2023