• inezp

Bim december 2023

Efter vad jag misstänker en cykel utan ägglossning gick senaste försöket i stöpet och vi blickar framåt mot årets sista BIM. 

På grund av oregelbunden cykel har jag dock ingen aning om när jag har BIM.
    Ska dock börja tempa för första gången denna cykeln så ursäktar i förväg för eventuella, dumma frågor kring temp-metoden...  Skäms

• inezp
    Constanza skrev 2023-11-23 18:01:06 följande:

Det känns liksom konstigt att bete sig som om man är gravid trots att man kanske inte ens är i närheten 

Tänker att det är helt upp till dig. Men för att du ska få lite fler perspektiv så flikar jag in. Jag lever på som vanligt, vilket inte innebär dunderfylla varje helg, men händer absolut att jag dricker några glas på helgerna. 
    Personligen så skulle jag bli alldeles för besatt/manisk om jag (förutom att tempa, ta ägglossningstest och allt annat relaterat...) ska börja leva som om jag vore gravid. Framförallt med tanke på att en inte har en aning om hur lång tid det kommer ta att få det där plusset. 
    Därför blir det viktigare att må psykiskt bra under tiden, vilket för min del innebär att leva som vanligt  :) 
  • inezp
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:35:23 följande:

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

Gammal tycker jag nog är lite att ta i du! Flört
    Jag är 32 och min sambo 33. Första barnet för oss båda och försökt aktivt sedan i Juli.

Som @Lugnoro nämner här ovan så finns det en viss oro kring hur lång tid det kommer ta. Och om det faktiskt kommer gå öht. 
    Djuuuupa andetag :) 

• inezp
    Bambibambi skrev 2023-11-28 15:09:22 följande:

Tycker inte detta räknas som pos, eller vad tycker ni?

Skulle inte heller betrakta som positivt dessvärre.
    Jag körde länge med enbart billiga stickor men blev galen av att hålla på att analysera.. Så kompletterade med CB digitala för att få en "avgörande röst" när det känns svårt att tyda de där. Dyrare men använder max ett par stycken per cykel för att som sagt slippa bli knäpp :) 

• inezp
    Juliab skrev 2023-12-06 11:33:46 följande:

Tack För pepp  

alla mina närmaste vänner har två barn eller är gravida. Så det är otroligt jobbigt. Den enda jag berättat för att vi försöker och att det känns jobbigt berättade i helgen att hon är gravid. 😓 självklart glad för hennes skull men det tog hårt. 

Förstår exakt vad du menar då jag med många andra är i liknande sits.
    Jag är 32, inga barn sedan tidigare, och sist i kompisgänget med att varken ha barn eller vara gravid. Det är ju så dumt att hålla på och jämföra med andra, men också oundvikligt när man är mitt uppe i det.... 

Tycker dessa månads-grupper ger lite stöd och pepp och man får möjlighet att ventilera just sånt här. 

Heja dig och alla andra starka, modiga som kämpar på! Hjärta

• inezp

ÄL +10 idag och vaknade till min förvåning upp till en fortsatt hög temp. 
    Säkert påväg att bli sjuk tänker jag och halsar en stor kopp kaffe och förbereder mig för den vanliga besvikelsen.. 

Efter 2 stickor + 1 digitalt 10 mlU/ml + 1 "vanligt" 25mlU/ml kan jag nog konstatera att något är annorlunda denna gången.... 

Känner mig inte lite dum när jag nu räknar på sannolikheten att samtliga test faktiskt kan vara defekta? 

• inezp

Tack alla fina! Hjärta Skickar styrka och hejar vidare på er! 

amiilee skrev 2023-12-07 12:06:26 följande:
    Men åh stort grattis!! 🥳 Är det första barnet? Hur länge har ni försökt? 

Tack snälla! Glad Första barnet och vi har försökt "aktivt" sedan Augusti i år.

• inezp
    amiilee skrev 2023-12-07 13:59:32 följande:

men åh underbart 💕 hade du några symtom? 

Har nog faktiskt bara haft mina "vanliga" symptom som vid innan mens..
    Dvs ont i brösten/speciellt bröstvårtorna och molvärk till och från.
    Men blir väl (förhoppningsvis) desto mer framöver..... Glad

bebissugen91 skrev 2023-12-07 14:03:01 följande:

Stort grattis inezp 😁 gjorde ni något annorlunda denna cykeln?

Tack Skrattande  Nä, det skulle jag nog inte påstå.. Samma gamla vanliga, haha..
    Jag började tempa denna cykeln vilket såklart kanske underlättade för att hitta mer "exakt" ÄL

• inezp
    bebissugen91 skrev 2023-12-07 16:04:43 följande:
    Kombinerade du det med äl-tester? Om du gjorde det, skiljde det något mellan positivt äl test och tempökning? Blev det någon diff?

Ja, det gjorde jag! Och nej, det blev ingen diff denna månaden i alla fall. 
    Fick positivt (digitalt) test 2 dagar före själva tempökningen. 
    Har tidigare haft rätt stora problem med att hitta ÄL och fått positivt flera gånger på en cykel osv... därför la jag till tempmetoden nu.
    Komiskt nog verkar denna cykel varit den enda "normala" på länge. 

• inezp

Min lycka blev extremt kortvarig... 
    Hade jag inte testat mig igår hade jag inte vetat mer än att mensen kom idag. Sparsam, men så brukar det ju börja... Och känner så väl igen de där mens-stickningarna långt ner i magen...  
    Märkligt nog var grav-testet rätt mycket starkare imorse och fick även kraftigt utslag i mitt-på-dagen-urin. 

Har ju hört om många som har "kemiska" graviditeter så antar att så är fallet. 
    Nåja, fick äntligen se hur ett positivt grav-test ser ut i alla fall... Och fick bevisat att jag och min sambo verkar kunna få till en befruktning! :) 

Det finns verkligen både för- och nackdelar med att testa innan BIM!

• inezp
    Syskonförsök skrev 2023-12-08 17:49:14 följande:

Nja, vänta ett par dagar och se hur ?mensen? och testen utvecklar sig. Jag har fått två kemiska och ett missfall vecka 5+0 och alla de gångerna har testerna visat negativt direkt blödningen börjat ordentligt. 

så är testen starkare och du inte blöder massor (speciellt om de inte är klumpar) så kan de vara fullt normal genombrottsblödning eller nidblödning. Håller tummarna. Uppdatera hur det går ❤️

Tack snälla för pepp! Ingen "riktig" blödning har kommit igång än så försöker vara försiktigt positiv. Vill ju ogärna bli besviken så det är väl ren försvarsmekanism att utgå ifrån att det går åt skogen. Jag uppdaterar! Hjärta
    Cececilia skrev 2023-12-08 17:51:46 följande:
    Åh så tråkigt 💔 så fint att du kan vara positiv i det hela. Det är så vanligt med både kemiskt och missfall, men det är för att vi ska få livskraftiga barn i slutänden ❤️ 

Ja det är ju på många sätt extremt bra att kroppen sköter det där själv! 
    Vet att det är supervanligt och känner mig ödmjuk inför att det ju statistiskt sätt borde hända mig minst en gång.Hjärta

• inezp
    Patriiiii skrev 2023-12-10 11:55:28 följande:
    Mins streckögon lurades inte, men vågar fortfarande inte tro det då detta va första månaden vi försökte och endast 2 gånger. Är helt chockad 😅
    Stort grattis!!!!! Hjärta
  • inezp

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

• inezp
    frankielovie skrev 2023-12-14 10:12:19 följande:

Mitt första inlägg här... Glad
    Jag har BIM den 24/12, på själva julafton! Spännande. Den här gången var BIM lite knepig att tolka eftersom jag hade äggvitesekret de dagar då min app (Flo och nu också Natural Cycles) indikerade ägglossning, men LH-testen var negativa.

Fortsatte ändå med ägglossningstesterna och den här veckan visade de positivt, trots frånvaro av äggvitesekret. Om ägglossningen är denna vecka skulle det betyda att den är en vecka senare än vanligt... lite svårtolkat. Jag har en regelbunden menscykel, så BIM den 24/12 känns mer rimligt, men vi får se.
    BIM 29/12 är ett alternativ om ägglossningen är senare.

24/12 - Frankielovie, första barnet, tredje försöket

Jag, inklusive många andra, har äggvitesekret ganska långt innan själva ägglossningsdagen! Och precis som du skriver så finns då inte sekretet kvar på dagen för varken LH-peak eller nästkommande dagar.
    Trots att man har en regelbunden cykel så kan ju kroppen bli lite knäpp ibland och flytta på ÄL.

Skulle mao eventuellt lita på testerna (i kombination med tempen) :) 
    Håller tummarna för dig! Glad

• inezp
    Elefanten92 skrev 2023-12-18 20:23:38 följande:

Hej, 
    hoppar in här Också. Står i väntan på IVF, då vi har 3 missfall i bagaget, sen 2,5 år tillbaka har det inte tagit sig alls? 

Har bim 24/12. 

Då jag är sån som testar i tid och otid? så tog ja ett test från Graviditetskollen, där de är sträck som indikerar. Såg väl typ knappt ett svagt streck? (iaf vad jag vill inbilla mig). 

sen tog jag ett cb-digital veckoindikator och då blev de ?Gravid 1-2 veckor?. Är det falskt positivt tror ni? Eller är det tillförlitliga test? 😳

Hejja er alla! ❤️

Åhh... Förstår att du ifrågasätter tillförlitligheten men vågar nog påstå att den risken är minimalt liten... Verkar med andra ord som att ni får en lite tidig julklapp i år! Stort grattis!! Hjärta

• inezp
    Sola0023 skrev 2023-12-20 18:00:32 följande:

Har egentligen bim på söndag men testet är från imorse... sen har det kommit blod idag så jag vet inte...

Behöver inte vara något dåligt!
    Jag plussade för 2 veckor sedan (4 dagar innan BIM), och började sedan blöda sparsamt i totalt 3 dagar efter det. Trots det så verkar jag fortsatt vara gravid då symptomen och testen blir starkare! Hjärta
Svar på tråden Bim december 2023