• Juliab

Bim december 2023

Jag hoppar in här. Femte försöket.?

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
  • Juliab

Jag börjar känna att det är hopplöst. Jag blir otroligt ledsen varje gång jag får mens. Jag har aldrig känt en sådan besvikelse och trodde verkligen inte jag skulle vara en sådan som stressar upp mig över det här. jag har alltid tänkt att ?det blir när det blir??. men vad fel jag hade. 

Jag började med NC förra cykeln då jag misstänkte att jag har dålig koll och tidigare appar visar ÄL ganska tidigt. Så verkar de vara, och NC visar senare. jag har använt ÄL-test de senaste fyra cyklarna. 

Jag är 35+. har ett barn sedan innan där vi lyckades på andra försöket. Då var jag yngre, använde inte några tester och körde bara på. 

NC flyttade min ägglossning till dag 14 från 15. Irriterande då den var på dag 15 igår och då hade vi sex? sedan flyttades ÄL😓 

• Juliab
    Cececilia skrev 2023-12-06 09:41:21 följande:
    Det är en fruktansvärd berg och dalbana 💔
    Ni har ändå täckt upp med mys runt ÄL så det finns ändå goda chanser 🤞

Tack För pepp  

alla mina närmaste vänner har två barn eller är gravida. Så det är otroligt jobbigt. Den enda jag berättat för att vi försöker och att det känns jobbigt berättade i helgen att hon är gravid. 😓 självklart glad för hennes skull men det tog hårt. 

• Juliab
    bebissugen91 skrev 2023-12-06 12:32:34 följande:
    Använder du äl testar nu när du använder ni?
    Håller tummarna att ni snart blir gravida 💕
    Ja vi använder just nu Natural Cycles ÄL-tester. 
    tack 🙏 
  • Juliab
    inezp skrev 2023-12-06 12:35:29 följande:

Förstår exakt vad du menar då jag med många andra är i liknande sits.
    Jag är 32, inga barn sedan tidigare, och sist i kompisgänget med att varken ha barn eller vara gravid. Det är ju så dumt att hålla på och jämföra med andra, men också oundvikligt när man är mitt uppe i det.... 

Tycker dessa månads-grupper ger lite stöd och pepp och man får möjlighet att ventilera just sånt här. 

Heja dig och alla andra starka, modiga som kämpar på! Hjärta

Ja det blir oundvikligt när man är mitt i det. 

jag håller med! Det var skönt att skriva här. 

heja dig tillbaka! 🥰

• Juliab
    inezp skrev 2023-12-07 07:57:23 följande:

ÄL +10 idag och vaknade till min förvåning upp till en fortsatt hög temp. 
    Säkert påväg att bli sjuk tänker jag och halsar en stor kopp kaffe och förbereder mig för den vanliga besvikelsen.. 

Efter 2 stickor + 1 digitalt 10 mlU/ml + 1 "vanligt" 25mlU/ml kan jag nog konstatera att något är annorlunda denna gången.... 

Känner mig inte lite dum när jag nu räknar på sannolikheten att samtliga test faktiskt kan vara defekta? 

Stort grattis! 
  • Juliab
    Ovissheten skrev 2023-12-07 09:25:02 följande:

Hej,
    Har aldrig skrivit här på fl tidigare men känner att det skulle vara skönt att dela den här situationen med andra. Har försökt med barn nr 2 sen aug/sep och fått två kemiska graviditeter på rad nu okt och nov. Har kort lutealfas och oroliga att det inte står rätt till med hormonerna. Är 36 år och vår dotter har just fyllt 2. Innan henne blev jag oplanerat gravid med spiral och fick då ma i v13. Blev gravid igen ca två mån efter utan större planering. Men nu verkar det svårare vilket börjar tära psykiskt. Orolig att det är något som är fel, hormonerna som sagt, eller att åldern påverkar mycket nu. Ursäkta mitt långa meddelande men det var skönt att skriva av sig lite. 🙈 pratar inte med någon om detta. Just det, ammar dottern delvis fortfarande. försöker trappa ner men det är tufft.

Bim 12/12

Lycka till alla här inne ????

Hej, det låter ganska mycket som att vi är i ungefär samma sits. 

vi försöker med barn nr 2 sedan augusti. jag har också något kort lutealfas. Jag är också 36 år och vår dotter är 2.5 år. 

jag har dock aldrig behövt gå igenom kemiska graviditeter (vad jag märkt) eller mf. Med dottern blev jag gravid på tredje försöket utan någon vidare planering eller några ÄL-test eller dylikt. Nu verkar det mycket svårare. :( 

• Juliab
    Ovissheten skrev 2023-12-07 10:50:35 följande:
    Ja men verkligen! Jag funderar på om det kan ha hänt så pass mycket i kroppen på dessa få år som kan få det att bli så mkt svårare. :/ Eller så är det att livet är mer stressigt, sömnen sämre, mindre motion och sämre mat.. och amningen då. Eller bara slumpen. Oavsett så är det jobbig, hoppas så att vi får ett plus att glädjas åt innan jul. :) 

jag använder äl-tester och tempar med NC och ouraring då jag vaknar ofta och inte kan använda vanlig termometer pga det. Använder du nått mer än äl-tester nu? Några tillskott eller annat?

kram!!

Ja jag funderar på samma sak, det är lite drygt tre år sedan jag blev gravid förra gången. Då var jag 33 år. Kan det dippa så förbannat fort liksom. Jag stressar visserligen lite mer men i övrigt så äter vi på samma sätt som innan, och jag tränar nästan lika mycket så mitt leverne är samma eller kanske till och med mer hälsosamt eftersom det inte blir lika många fin-middagar med vin till 🤓. 

jag ammar inte och har aldrig gjort, men det har jag förstått kan påverka fertiliteten? Men om du använder ÄL-test och tempar så borde du ju se att du får ägglossning och då tänker jag att amningen inte påverkar så mycket. 

Jag äter folsyra sedan vi började försöka. Förutom det så tempar jag med NC. Deras vanliga termometer. Denna månaden har vi testat Conceive Plus fertilitets-glidmedel (tror jag det kallas). Har ingen aning om ifall det gör varken till eller från?  

äter du några tillskott? 

funderar på att testa rosenrot. 

• Juliab
    Anni89 skrev 2023-12-07 08:38:20 följande:

Fick mens igår kväll så blev tyvärr inget denna månad. Känns tungt såklart. Får hoppas på januari! 

Jag känner med dig Hjärta 
    håll ut och heja dig i Januari!! 
  • Juliab
    bebissugen91 skrev 2023-12-07 14:02:32 följande:

Juliab - vad roligt att ni också använder samma glidmedel. Vi är inne på andra cykeln nu med det. Tar det inte sig denna gången så ska jag testa rosenrot eller bidrottninggele. 

Jag har köpt hem rosenrot men var på resande fot när min mens tog slut så jag hann inte äta mer än två dagar innan ÄL. tar det sig inte denna gången så får jag prova i januari. 

Bidrottninggelé Ska jag googla, aldrig hört om. 

jag har BIM 15/12?  orkar inte vänta!!!!!!

Svar på tråden Bim december 2023