• fancyr

Bim december 2023

Cececilia skrev 2023-12-13 18:38:12 följande:

Tror absolut att man kan känna symtom tidigt, men de beror troligen på progesteron och hormonskifte än graviditet. Det måste ju ha fäst och sen dröjer det ju lite innan hcg ökar. 

har loggat mina cykler och alla symtom i nöstan ett år utan att ha blivit gravid. Och har haft alla möjliga symtom innan bim. 

med det sagt så utesluter det inte att du kommer få ett plus 🤞

Så kan det säkert vara 
  • fancyr
    pannkakssmet skrev 2023-12-14 14:14:13 följande:

Hej på er! Skulle behöva era ögon och åsikter om dessa test är positiva eller om det är precis på gränsen att äl sker snart. Börjar testa tidigt då jag fick äl CD 10 förra cykeln.

Dagens test, CD 10. NC säger positivt på detta och tidigare test? Premom anger detta som 0.63/hög.

La det intill de tidigare testerna men de har torkat och är svåra att "jämföra" med. Dagens längst ner. NC har tolkat alla som positiva, men inte premom. Är dagens test jag är osäker på, tidigare har jag tyckt varit svagare än kontrollstrecket. 
    Skulle nog säga att sista är positivt men jsg är inte proffs
  • fancyr
    Iriss skrev 2023-12-15 06:44:57 följande:
    Är helt chockad, har inte haft ett enda symptom den här gången trots att jag känt efter sådär som man gör (förra gången jag blev gravid hade jag alla möjliga tecken innan). Håller alla tummarna för att den stannar, förra gången blev det missfall. 🙏
    Grattis!! 
  • fancyr

Inatt vaknade jag av att jag hade en så konstig känsla i tjejmagen , som en konstig molande känsla. Är på äl+6 idag. Var oxå uppe och kissade fler än en gång som jag ibland kan göra. Har oxå haft en starkare mensvärksliknande känsla i låret och ländryggen. Jag vill, men samtidigt inte, säga att jag verkligen känner att jag skulle kunna vara gravid. 
    Har kollat mina tidigare cyklar och då har jag inte loggat denna känsla förrän Max 5 dagar innan mens, oftast 3-4 dagar. Denna Känsla jag har nu har jag haft till och från men starkare och starkare för var dag som går efter äl. 

någon som känt samma och varit gravid? 

köpte testa-ultratidigt grav test som kommer med posten om 2-3 dagar 😄

• fancyr
    Gbgmamma skrev 2023-12-16 11:28:06 följande:
    Jag kände så denna period, men är på bim plus ett idag och än så länge är testerna negativa men mensen har heller inte kommit. Håller tummarna för oss båda
    Du kanske är en sån person där hcg stegringen är långsam? :) 
  • fancyr
    Juliab skrev 2023-12-17 11:08:14 följande:

Idag kom mensen. 
    jag är så besviken! 

lycka till alla andra ❤️

Vi får satsa på nästa månad 🥰
  • fancyr
    Kiwikiwi skrev 2023-12-17 13:03:04 följande:

Hoppar in här, tog negativt test idag men är bara på äl+7 och 9 dagar till bim. Första barnet gick på första försöket så hoppet ligger att det ska gå lika lätt denna gång men de vågar jag självklart inte tro.
    Haft lite känningar i brösten men tror mycket är inbillning..

Är oxå på äl+7 men har bim om 7-8 dagar. jag testade idag med vanligt gravtest, såklart negativt då det är för tidigt än för vanliga men jag känner verkligen i hela min kropp att jag är gravid. Har världens mensvärk i ländrygg och lår samt lite känningar i brösten nu på kvällen och dov illamående känsla om jag rör mig för snabbt. 
  • fancyr
    Kiwikiwi skrev 2023-12-18 04:34:26 följande:
    Jag har samma symtom och vill minnas kände så i min förra graviditet också men vågar intr hoppas än. Håller tummarna för dig! Har du precis börjat försöka?

Åh håller tummarna för oss! Sist jag var gravid var 12 år sen så minns inte hur det var då hehe. 

denna månad är första riktiga försöket att bli gravid med ägglossningsstickor dessutom, något jag inte använde förra graviditeten. Hade stegring 9 december så ägglossning måste ha blivit 10e. 

hur länge har ni försökt? :) 

• fancyr

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 

2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf., totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    25/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - kiwikiwi 2a barnet, 1 försöket 
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
  • fancyr
    Kiwikiwi skrev 2023-12-18 07:52:45 följande:
    Oj det var några år sen, vad spännande! Min dotter är 1.5 år så de var inte så längesen men ändå minns jag knappt hur jag mådde så tidigt i graviditeten. De är första försöket för oss också 😊
    Då får vi hålla tummarna för oss denna månad :)
Svar på tråden Bim december 2023