• Aliona

Min sambo tycker de är viktigare med skoter än att utreda sig

Många är rädda för sanningen, det är kanske därför han inte vill göra utredningen? 

Om det inte är det så låter det som han inte är redo för barn. 

Kan ni inte gå via landstinget så att ni inte behöver betala? 

Sen behöver ni börja spara en buffert om ni inte har råd till en sjukvårdsutgift på 3000 kr per person. 

Jag gillade fö förslaget att du ger undersökningen till honom i julklapp :) 

• Aliona
    Anonym (S) skrev 2023-11-05 04:59:08 följande:

Pippa loss! Tar det sig så är ni fertila, gör det det inte så är ni inte det! Så har ni sparat 6000 spänn som ni kan lägga på något betydligt roligare! Sjuk summa för en sån grej, snacka om att spela på människors känslor! Vad kostar ett ultraljud?? 10.000??

Det har de ju gjort i två års tid nu och då ska man ha blivit gravid om allt står rätt till. Efter ett år ska man söka vård för fertilitetsutredning. En sådan innebär en hel del olika tester, och sjulvård kostar bra mycket mer än patientavgiften. Det kan vara nyttigt att komma ihåg. Själv lade jag runt 50.000 kr på stt bli med barn eftersom jag gick privat. Sura pengar kan man tycka, men jag kan inte tänka mig något som jag hellre fått än min son. 

Däremot förstår jag fortfarande inte varför TS inte går via landstinget så hon inte behöver betala hela kostnaden. 

Svar på tråden Min sambo tycker de är viktigare med skoter än att utreda sig