Inlägg från: Anonym (Brum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brum)

Rimligt att ta automatkort på 1 år?

Låter som väldigt lång tid. Det borde hå fortare än så om du kör så ofta. För mig tog det dock typ ett år men det berodde på brist på uppkörningstider hos Förarprov (kuggade första gången och fick vänta länge på en ny tid).

• Anonym (Brum)

Alltså, alla rekommendationer är ju att man tar körkort för automat nu OM man inte ska jobba som yrkesförare av något slag. Även hyrbilar och lånebilar har ju skiftats över till att vara automat, jag har aldrig erbjudits en manuell lånebil eller hyrbil de senaste åren. 

• Anonym (Brum)
    FruTe skrev 2023-11-06 15:24:51 följande:

Blir lite trött på folk som ska tjata om att man minsann borde ta manuellt körkort så man kör PÅ RIKTIGT. Vad gör man om man kör en automat, kör på låtsas?
    Jag tog som sagt automat och har aldrig någonsin behövt manuellt. Och om man nu tar automat och senare eventuellt känner att man behöver manuellt (förmodligen inte) så kan man ju ta det då..

Hahaha håller med. Det ironiska är att de flesta ändå kör automat så det är väl vad som står på körkortet som avgör om man kör på riktigt eller ej... (dvs vi med körkort för automat låtsas bara även om vi kör samma bil). 
Svar på tråden Rimligt att ta automatkort på 1 år?