Inlägg från: Mamma100procent |Visa alla inlägg
  • Mamma100procent

Behöver peppning barn efter 41

Hej!
    Skriver typ aldrig här längre, men kände nu att jag måste..
    Vi sitter i samma båt! Ungefär iallafall.. :)
    Jag är 44 och försöker nu få till ett syskon, men det går inget vidare. Eller, jag har väl kanske lite bråttom..
    Har precis slutat amma min minste och åt denna cykel rosenrot dag 1-14. Hade 2 kemiska i somras, och sedan inget mer.
    Tyvärr minskar ju chanserna drastiskt när man kommer över 40. Så 44 är kanske för gammalt..
    Men vi får kämpa på! Jag tror på att leva sunt och hålla igång. Noll alkohol och koffein. 
    Jag försöker (men det är svårt) att trösta mig med att om det inte blir något så är det för att min kropp inte orkar med det, och då var det meningen så.
    Men än ger jag inte upp. Och tillverkningsprocessen är rolig i sig.. :)
    Så.. kämpa!

• Mamma100procent

@Kaffeböna, för mig gick det nästan.. jag blev gravid i december men det slutade tyvärr i MA för mig. Upptäcktes i v 11, fostret dött i v 9. 

Jag tänker inte ge upp utan kämpar nu med att träna bort de 5 gravidkilona jag hann lägga på mig och äta rosenrot. Min partner är dock inte lika angelägen som jag just nu, så det är mitt största hinder för tillfället. :)

När jag gjorde UL efter MA så sa hon att jag hade en massa fina äggblåsor som såg mogna ut. För mig räcker det för att ha hopp. Jag fick mitt senaste barn 2022 och blev ju trots allt gravid denna gången, även om det inte slutade väl.
    ivf skulle jag inte ge mig på. Någonstans så känner jag att min kropp får bestämma och att jag inte vill tvinga den.

Men hur ser det ut för dig? När var du senast gravid? Äter du kosttillskott eller så? Engagerad partner? 
    Skriv gärna här, eller till mig!

Svar på tråden Behöver peppning barn efter 41