Hur tog ni upp barnfrågan med er partner
Vet inte riktigt hur frågan kom upp...det föll sig nog ganska naturligt. Vi hade fasta inkomster, bra bostad, varit tillsammans nåt år och några vänner/bekanta började skaffa barn och ibland pratade man ju om framtiden, vad man vill och hur man tänker och så. Minns att min man nångång sa att han inte ville ha barn sent i livet utan helst vara ganska ung, jag som är två år äldre blev ju ganska glad för jag hade liksom tagit för givet att jag skulle behöva vänta in honom lite 😅
Så vi liksom bara struntade i skydd tillsist. Det var ett naturligt steg i relationen liksom.
Idag är vi 35 och 37 med en 11-åring och 8-åring och försöker oss på en sista liten bebis, en sladdis 😍
Om jag vore i din sits, alltså 30 + med stor barnlängtan hade jag sagt att jag ville prata med honom om barn och påtala att jag längtar och börjar bli äldre. Faktum är att kvinnors fertilitet dalar snabbare efter 30 så jag hade inte velat vänta nå värst länge. Om det skulle ta tid eller vara svårt så vill man ju ha tiden på sin sida liksom...