• Anonym (M)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-04-11 17:35:19 följande:

Tönt? Mina handlingar gör jag för jag värnar henne. Vill inte trötta ut henne eller överbelasta hennes känslor. 

Ska absolut göra mer för henne. Jag som person är inte så risktagande (ja, inte lett till något förhållande tyvärr)

Fast så fungerar inte kvinnor och förhållanden. Gillar hon dig så vill hon vara med dig. Det är ingen maskin som riskerar att bli utsliten eller överhettad som vi pratar om här. Hur skulle det vara om du lyssnade på oss män som faktiskt har erfarenhet av detta ämne istället för att utgå från en massa gissningar?

Min prognos: Det framgår tydligt av tråden att du satt henne på en piedestal. Du är även rädd för att ta initiativ och riskera att få ett nej. Under den tiden du ägnar dig åt att värna om henne och sakta bygga upp modet att bjuda ut henne så kommer en annan man som inte är så rädd av sig att kliva in och ta för sig. Sen är det game over för din del.
  • Anonym (M)
    anonym05swe skrev 2024-04-14 08:49:40 följande:
    Jag vet om kvinnor som inte tycker om män skriver för mkt vilket jag syftar på med överbelasta. Vill inte heller att hon ska veta att jag gillar henne innan det behövs. 

Piedestal? Nej absolut inte bara för jag gillar henne.  Vad ska jag göra då? Bjuda ut henne? Vi bor timmar bort från varandra vilket gör det krångligt även fast jag vill träffa henne och vara med henne. 

Inte direkt enkelt att hamna i en relation 
    Ja du ska bjuda ut henne. Men du tänker uppenbarligen inte ta råd av någon och du kommer att tappa den här tjejen med tanke på hur du beter dig.
  • Anonym (M)

Du är så rädd att det förmodligen aldrig kommer bli något. De flesta kvinnor vill inte ha en man som inte vågar ta för sig. Finns inga säkerheter eller garantier när det gäller kärlek. Vill du uppleva det så får du ta riskerna.

• Anonym (M)
    anonym05swe skrev 2024-07-10 18:57:46 följande:

Jag vill det. 

Jo, det är komplicerat. 

Kanske inte men det är en risk att hon kanske dömer mig för det (inte sagt att hon skulle göra det). 

Inte sade att hon skulle men det är en risk överlag rörande dejtning. 

Allt är en risk när det gäller dejting. Ska du spela safe så kommer du aldrig få någon tjej. Så enkelt är det. 
  • Anonym (M)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 00:56:35 följande:

Jag har scrollat igenom det du skrivit och är inte direkt råd, andra har gett mer direkta råd. Jag vill få så många råd som möjligt som ökar chansen att bli hennes (eller i värsta fall någon annans pojkvän om detta inte går vägen)

Jag besvarade enbart

Ja, jag hoppas också det lyckas. Att bli hennes vore som att gå på moln, nu lider jag bara istället av allt detta. Är så jobbigt. 

På slutet har det varit mer hån snarare än råd. 

Du har ju fått massor av råd av folk som faktiskt har erfarenheter av relationer och som vet hur man hamnar i en. Men du gör inget av dem. Egentligen går det bara att dra två logiska slutsatser utifrån detta:

A) Du vill egentligen inte bli tillsammans med henne.

Eller

B) Du tror att du vet bättre än alla andra och att ditt eget sätt är det rätta.

Oavsett vilket alternativ det är så kommer du inte komma någonstans genom att sitta och diskutera frågan här. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?