Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-05 14:00:42 följande:
    Alltså efter hon har muckat
    Du har vid flera tillfällen skrivit att du ska bjuda ut henne en specifik tid men inte gjort det, och sedan kommit med undanflykter som att du inte har hunnit. Du ger alltså inte ett särskilt trovärdigt intryck när du skriver som du gör. Förstår du det?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:24:35 följande:
    Nej för det som sagt inget med det att göra. 
    HUR kan du veta det? Om jag skrev en tråd och majoriteten av alla som svarar uppfattade mig på ett visst sätt skulle jag definitivt i alla fall fundera över om de kanske har en poäng. Jag gissar att ditt motargument nu är att majoriteten har inte alltid rätt, och så är det förstås. Men att bara svara ?nej, så är det inte? utan minsta argument tyder på att du inte alls förstår mänsklig kommunikation. Du tror säkert att du svarar på frågor på ett adekvat sätt, men det gör du inte.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-10 10:34:39 följande:
    Ingen i hela mitt liv har någonsin sagt jag är det för det stämmer inte. Att sen säga det bakom en skärm helt utan evidens eller ens belägg gör era anklagelser ännu konstigare. 
    Jag har kommit med ett flertal exempel på hur du tolkar situationer annorlunda än de flesta andra, så jo, jag har givit belägg (som du inte har besvarat).

Här är ytterligare en fråga om det då. Du beskriver hur din situation är så krånglig och komplex. Hur ser du på det faktum att INGEN annan i tråden håller med om det, och också ger exempel på egna relationer som haft betydligt mer krånglig logistik?
  • Anonym (Jonna)

Och nej, det är ingen "anklagelse". Det är ett påpekande om en möjlig förklaring till varför du har det svårt på flera områden i livet, och skulle kunna leda till att du får adekvat stöd som hjälper dig framåt.

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-14 10:06:37 följande:
    Det är en "förklaring" helt utan grund i någonting
    Svara på mitt tidigare inlägg också, tack.

"Jag har kommit med ett flertal exempel på hur du tolkar situationer annorlunda än de flesta andra, så jo, jag har givit belägg (som du inte har besvarat).

Här är ytterligare en fråga om det då. Du beskriver hur din situation är så krånglig och komplex. Hur ser du på det faktum att INGEN annan i tråden håller med om det, och också ger exempel på egna relationer som haft betydligt mer krånglig logistik?"
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-14 10:08:01 följande:
    Svara på mitt tidigare inlägg också, tack.

"Jag har kommit med ett flertal exempel på hur du tolkar situationer annorlunda än de flesta andra, så jo, jag har givit belägg (som du inte har besvarat).

Här är ytterligare en fråga om det då. Du beskriver hur din situation är så krånglig och komplex. Hur ser du på det faktum att INGEN annan i tråden håller med om det, och också ger exempel på egna relationer som haft betydligt mer krånglig logistik?"
    Ts, svara gärna på det här inlägget.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-14 21:32:40 följande:
    Bara för att vissa klarat det gör inte att alla klarar det. Många gör t.o.m slut pga avståndet och jag gör mitt bästa för henne
    Nej, men att INGEN annan i tråden ser er situation som extremt komplex och krånglig, borde väl tyda på att du tolkar verkligheten på ett annat sätt än de flesta andra?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 11:39:33 följande:
    Om eventet, ville inte direkt öppna upp mig så andra förstod att jag gillar henne. 
    1. Är bättre än att göra ngt. Har skrivit mer än det på slutet också. 
    2. Nej men om jag hade bjudit ut henne tidigare hade det varit det (typ november/oktober när jag startade tråden) 
    Nu vrider du på sanningen. Du skrev saker om att det vore stressande för henne över ett ÅR efter att du startat tråden.
  • Anonym (Jonna)

Och jag undrar fortfarande. Du beskriver din situation som så "krånglig" och "komplex". Du skriver om att "stressa" och "överbelasta" henne om du frågade om en dejt.

Hur kan det komma sig att INGEN annan i tråden håller med om den beskrivningen? Är det för att du har rätt eller för att du tolkar världen på ett annorlunda sätt än de flesta andra?

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-22 13:54:16 följande:

Och jag undrar fortfarande. Du beskriver din situation som så "krånglig" och "komplex". Du skriver om att "stressa" och "överbelasta" henne om du frågade om en dejt.

Hur kan det komma sig att INGEN annan i tråden håller med om den beskrivningen? Är det för att du har rätt eller för att du tolkar världen på ett annorlunda sätt än de flesta andra?

Svara på mitt citerade inlägg tack. Som sagt, personer med betydligt krångligare logistik än ni två har lyckats få ihop det. Varför är det då omöjligt för dig? Du svarade något luddigt om att bara för att några lyckas betyder det inte att alla gör det, men det är inte svar på frågan.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 22:50:18 följande:
    Många i relationer är inte i samma sits som jag. Många har inte ens mer än 1 h bort. Många dejtar inomsocknes för att slippa tänka på avståndet ex (även om personerna de dejtar kanske inte är de bästa) 

Ja, det beror på från par till par. Vissa kanske redan bott ihop och sedan flyttat ut (pga jobb ex) så då spelar det inte lika stor roll. 

Inte sagt att det är omöjligt heller 
    Men du, det där var INTE svar på frågorna. En fråg var varför INGEN annan håller med om er situation skulle vara särskilt krånglig och komplex.

Sen skrev jag: "Som sagt, personer med betydligt krångligare logistik än ni två har lyckats få ihop det. Varför är det då omöjligt för dig?"

Då kommer svaret: "Inte sagt att det är omöjligt". Förstår du att det är ett otroligt konstigt svar på frågan? Du har inte lyckats fråga efter en dejt på 1,5 år trots att ni har kontakt - jo, det framstår som att det är omöjligt. Men vi tar bort ordet omöjligt då. Frågan blir då: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-22 22:54:26 följande:
    Tråden är såpass stor att det är omöjligt att komma ihåg allt i den. 

Jag försöker men är inte enkelt att bara skicka det där meddelandet till henne. Vill bjuda ut henne som sagt eller dylikt. 
    Nej det jag inte, är inte fyrkantig och kan utan problem se er synvinkel men ni verkar inte inse att det inte är så enkelt som att "bara bjud ut henne" då jag bryr mig om henne genuint och vill visa det. Inte bara bara som andra killar som bara ser på relationer som ngt litet. 
    Jaså, var det inte logistiken som var problemet?

Jo, det är så enkelt att bjuda ut henne. Att du inte tycker det tyder på att du har ett annorlunda sätt att tolka världen än de flesta andra.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-23 09:22:19 följande:
    För jag bryr mig om henne på riktigt. 
    Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och det där är ditt svar. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-23 20:43:17 följande:
    Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och det där är ditt svar. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?
    Ts, svara gärna på det här!
  • Anonym (Jonna)

Ts, jag vill också ha svar. Jag frågade varför det var så mycket svårare för dig än för andra som skrivit i tråden, som haft betydligt jobbigare logistik. Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och du svarade jag bryr mig om henne på riktigt. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?